Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg aner ikke hvilket sete vi bør kjøpe til sønnen vår(1 år,11 kg) Ønsker bakovervendt,og helst opp til 25 kg.Men hvilket? Blir ikke klok av testene. Anonymous poster hash: c3145...137
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Besafe Izi Plus? Anonymous poster hash: fd930...32f
Rose04 Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Med bakovervendt til 25kg kan dere ikke ha isofix. (isofix går kun til 18 kg bakovervendt) Så da kan dere gå for Britax max way eller Besafe izi plus f.eks. Jeg ville valgt britax max way da den er bedre liggestilling for barnet. På besafe detter hodet til barnet ofte framover når det sovner. Jeg har forøvrig Britax hi way til min 3-åring. Veldig fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Hvis du skal ha opp til 25 kg, så husk det er stoler som ikke har isofix. Jeg anbefaler en stol med isofix, den nyeste til Besafe, izi kid I-size. Uten isofix: Britax max way eller besafe izi plus. Mange liker Cybex Sirona, med isofix, men den er mindre enn mange andre bilstoler, og om du ikke har et barn under gjennomsnitt i høyde, vil barnet være for høyt leenge før 4 år. Alle er kun bakovervendte stoler, som er tryggere enn stoler som er både bak -og fremovervendte. Er barnet ditt spesielt stort? Spør siden du ønsker en stol til 25 kg. Stoler som går til 18 kg pleier holde i massevis, for de fleste (merk her, jeg sier ikke alle..). Må huske på høyden også, det hjelper ikke å ha en stol som går til 25 kg, dersom barnet har nådd max høyde for stolen det sitter i. Og høyden nås stort sett alltod før vekten (25 kg). Anonymous poster hash: 2d9f8...31e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Hæ?? Jeg har jo en besafe isofix som går til 25 kg, rent bakovervendt. Anonymous poster hash: b86d5...66d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Hæ?? Jeg har jo en besafe isofix som går til 25 kg, rent bakovervendt. Anonymous poster hash: b86d5...66d Sikker på det? Hva heter stolen da? Anonymous poster hash: fd930...32f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Ja,barnet er over gj.snitt i både vekt og høyde..tenkte ikke over det med isofix. Når dere kjøper disse stolene,ser dere gjennom "best i test" testene da? Kanskje vi bør gå for et 9-18 kg da? Anonymous poster hash: c3145...137
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Ja,barnet er over gj.snitt i både vekt og høyde..tenkte ikke over det med isofix. Når dere kjøper disse stolene,ser dere gjennom "best i test" testene da? Kanskje vi bør gå for et 9-18 kg da? Anonymous poster hash: c3145...137 Jeg går ikke etter testene når jeg skal kjøpe stol nei. Testene har ofte vist seg å ikke være pålitelige. For meg skal stolen være bakovervendt, gjerne ha isofix, gjerne plus-godkjent og den må være godkjent for bruk og passe i vår bil. Velger også en stol fra kjent produsent. Anonymous poster hash: fd930...32f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Ja,barnet er over gj.snitt i både vekt og høyde..tenkte ikke over det med isofix. Når dere kjøper disse stolene,ser dere gjennom "best i test" testene da? Kanskje vi bør gå for et 9-18 kg da? Anonymous poster hash: c3145...137 Jeg hadde gått for et Britax sete da. Vi har Besafe combi x3 til vår gutt som nettopp er fylt 3, og det begynner å bli trangt selv om han er gjennomsnittlig i høyde og under gjennomsnittet i vekt. Vi har også et Britax two way som reservesete, og der sitter han mye bedre. Men det er et billig sete, de dyrere Britax setene er sikkert enda bedre. Jeg sjekker tester ja, men nå med litt mer erfaring, så tenker jeg det er viktigere at de sitter såpass godt at de kan sitte bakovervendt lengst mulig, enn at setet absolutt er best i test. Anonymous poster hash: 8e193...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå