Gå til innhold

Fått kalde føtter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått dato i Danmark for ivf i slutten av september med håp om å få barn på egenhånd, men så har jeg begynt å tvile! INGEN i familien støtter meg i dette. Jeg har ett barn fra før. Det er en selvfølge at alle andre i familien får både to og tre barn, men alle synes at for meg holder det med ett.

Det eneste familien gjør er å ramse opp problemer som kan oppstå og maler fanden på veggen, jeg blir så påvirket av dette og nå tviler jeg på alt. Vil egentlig bare avlyse behandlingen.

:-(

Anonymous poster hash: a47cb...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kommer aldri til å angre på barnet! 

Anonymous poster hash: 016c2...2ff
Skrevet

Reis! 

Anonymous poster hash: 016c2...2ff
Skrevet

Det eneste du kommer til å angre på er hvis du ikke gjør det.. Du vil aldri angre på et barn du har fått, men vil alltid gå og tenke på hvordan det ville vært om du hadde reist dersom du ikke gjør det. Det er dette du har lyst til selv, i og med at du allerede har fått time. Da kan du ikke bry deg om hva andre mener.

Anonymous poster hash: 35a5a...c87

Skrevet

Jeg ville tenkt gjennom grunnen til at de andre er skeptiske og om det faktisk er noe i det de sier. Er de imot det fordi det ikke er vanlig å gjøre det? Eller er de imot fordi du allerede i dag trenger mye hjelp med det ene barnet du har? Var du mye dårlig i første svangerskap? Er det stor sannsynlighet for keisersnitt så du må ha hjelp i begynnelsen?

Har de ingen god grunn for å være imot, så hadde jeg gjennomført!

Anonymous poster hash: 24095...a0f

Skrevet

Ja, det er det jeg vil, reise. Men har så vond følelse med hele familien og gruer meg til alle formaninger og sure miner fra dem hvis jeg blir gravid.

Skrevet

Reis og få barnet. Du vil aldri angre på et barn, heller på at du ikke prøvde å få barnet.

Jeg slet selv med å få barn nr. 2, og selv om forholdet ikke var helt bra, så fortsatte vi å prøve, helt til vi lyktes. Gikk fra hverandre ikke så lenge etter at det baret kom til verden. Men jeg ville jo aldri vært det barnet foruten. Så glad for at jeg har 2.

Anonymous poster hash: ba09b...a30
Skrevet

Jeg ville tenkt gjennom grunnen til at de andre er skeptiske og om det faktisk er noe i det de sier. Er de imot det fordi det ikke er vanlig å gjøre det? Eller er de imot fordi du allerede i dag trenger mye hjelp med det ene barnet du har? Var du mye dårlig i første svangerskap? Er det stor sannsynlighet for keisersnitt så du må ha hjelp i begynnelsen?

Har de ingen god grunn for å være imot, så hadde jeg gjennomført!

Anonymous poster hash: 24095...a0f

Neida, har ikke hatt noen komplikasjoner av noen art :-). De bare syns ikke jeg bør få fler. Jeg vet at jeg kommer til å grue meg veldig til å si det til dem hvis jeg blir gravid. Det dreper hele gleden og deg er derfor jeg vurderer å droppe det.

Skrevet

Jeg holder med de fleste her. Reis, du kommer aldri til å angre på at du fikk barnet og forhåpentligvis kommer familien din til å mykne opp når du er gravid og etterhvert får barnet.

Lykke til, jeg syntes du er kjempetøff!

Skrevet

Ja til å reise så lenge du mestrer hverdagen godt alene med ett barn og st du er i jobb og kan fortsette med det etter endt permisjon for å forsørge dere. Jeg er 100% alene med ei på fem år og i full jobb og har lyst på ett barn til... Men ikke alene.. Er petimeter på orden både på jobb og hjemme så hadde ikke hatt overskuddet som trengtes. Håper de skifter mening og stiller opp uansett. Du kan jo risikere å bli dårlig osv og har du da noen til å se etter barnet du har? Om barnet har bare deg har jo han eller hun rett på en mamma som er tilstedeværende.

Anonymous poster hash: 598ce...28e

Skrevet

Hvorfor har familien motforestillinger da? Det er jo avgjørende informasjon for å kunne svare deg.

Skrevet

Det må være en grunn til at familien sier stopp til et barn til? Eller....?

Anonymous poster hash: fea92...381

Skrevet

De mener det fordi jeg er alene. Jeg er 100% alene med mitt barn og blir da alenemor til en til. Det er nok det som gjør at jeg ikke burde få ett barn til. De mener nok det blir for slitsomt osv.

Samtidig understreker de at andre i familien som har ett barn må forte seg å få fler så den første ikke blir enebarn og det blir jo såååå koselig hvis de får det.

Skrevet

Jobber du fullt nå fra før? Har du mye pass til barnet du har fra før? Vet de stresser par med å få flere og stakkars de som er alenebarn.. Men det er bare du sil må bestemme dette så lenge du mestrer en vanlig hverdag nå med full gass med jobb, har egnet bolig osv. Viktigste barn får er kjærlighet men det kreves at økonomi og ting er på stell også.

Skrevet

Jeg jobber fullt, har et stabilt hjem og helt ok økonomi. Har nesten aldri barnepass, men jeg spør ikke heller.

Skrevet

Ha da har du det mest grunnleggende på plass iallefall😊👍. Det er bare du som kan bestemme deg og vite hva du ønsker. Familien vil deg sikkert bare vel.. Jeg er og alene og vet min familie hadde sagt det samme som din om jeg skulle gjøre det samme som deg.. Lykke til iallefall😊😊

Skrevet

Reis :)

Anonymous poster hash: e7022...ebd

Skrevet

Holder med de som mener du bør reise. Lykke til!

Skrevet

Jeg har stor respekt for 'sånne som deg'. Tenk å oppdra barn helt alene og ikke bare skaffe deg en mann for å få barn, for så å leve i et halvbra forhold. Du virker som en ressurssterk og oppegående dame. Reis! Lykke til 😊

Skrevet

Jeg har fått to barn alene og syntes det var forunderlig at alle gledet seg med meg da nr 1 kom, men da nr 2 kom, var det særdeles få som gledet seg med meg. Jeg fikk både advarsler og beskjed om å "kneppe igjen". Jeg tror ikke mødre i et parforhold får samme beskjed.

Jeg har hatt to lette svangerskap og svært lette fødsler. Ingen av barna mine har vært kolikkbarn eller hatt spesielle behov. Jeg synes det er fantastisk å ha fått både nr 1 og nr 2 alene, har sjelden behov for barnevakt.

Jeg synes det dummeste du kan gjøre er å la andre styre valget ditt. Kun du selv vet hvor mye du ønsker deg en nr 2 :)

Skrevet

Go for it 👍😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...