Gå til innhold

Til dere som gjør narr av de som er redde for terror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har hørt om masseødeleggelsesvåpen? Tror dere at det må være digert for å drepe masse mennesker ? Og at det ikke kan forurense i flere mils omkrets fra ground zero?

Det kan være greit med en nødbag hvis man brått må bli evakuert.

Terrorister har ikke bare dynamittbelter eller spikerbomber.

Dere er virkelig naive!

Anonymous poster hash: 8f3d9...a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jajaja. Hvor mange tråder skal dere reddharer lage om dette??

Kjære vene som dere gnåler.

Anonymous poster hash: f8963...41b

Skrevet

Det er ikke verre enn at de som ønsker å ha en slik bag kan ha det, og de som mener de ikke trenger det ikke trenger å ha det.

Det er ikke snakk om å være naiv eller å ikke forstå hva som kan skje - det er snakk om at vi vurderer risikoen ulikt.

Og de fleste gjør ikke narr av de som er redde. Men noen kommenterer det at noen tydeligvis har en overdreven sterk reaksjon på noe som vi ikke en gang vet om vil skje.

Jeg har full respekt for en slik redsel. Men jeg forstår ikke hvorfor man, slik noen vil, skal flykte til andre land (som gjerne har en terrortrussel på lik linje med Norge hengende over seg).

Så lenge man ikke vet hva som ev. vil ramme, om det i det hele tatt vil ramme, hvor osv. osv., så tenker jeg det er greit å roe ned. Om noen føler seg tryggere med en pakket nødbag, så respekterer jeg det.

Men jeg vil også slippe å bli kalt naiv fordi jeg velger å ikke pakke en nødbag!

Det er ikke noen konkurranse her, vet du - det er ikke om å gjøre å bevise hvem som har rett og ikke.

Anonymous poster hash: 50bfd...bdb
Skrevet

Jeg syns nødbag er å strekke det veldig langt altså. Når det er sagt; at jeg syns det er en smule hysterisk gir meg ikke rett til å gjøre narr av dem som gjør det. Det ene hysteriske rettferdiggjør ikke å gjøre narr, slenge ut skjellsord osv.

Jeg har vært her i årevis og vet her er mye rart, men jeg er fremdeles overrasket over hvor lite empati mange er i besittelse av. Syns mange av trådene de siste dagene er rett og slett ekle.

Selvfølgelig har en kontroll og vi kan ikke gjøre noe fra eller til om det smeller. Dette går igjen som en grunn for at en bør leve sin normalt. Likevel må folk få lov å fortelle at de er redd!

Anonymous poster hash: ffb06...29b

Skrevet

Jeg syns nødbag er å strekke det veldig langt altså. Når det er sagt; at jeg syns det er en smule hysterisk gir meg ikke rett til å gjøre narr av dem som gjør det. Det ene hysteriske rettferdiggjør ikke å gjøre narr, slenge ut skjellsord osv.

Jeg har vært her i årevis og vet her er mye rart, men jeg er fremdeles overrasket over hvor lite empati mange er i besittelse av. Syns mange av trådene de siste dagene er rett og slett ekle.

Selvfølgelig har en kontroll og vi kan ikke gjøre noe fra eller til om det smeller. Dette går igjen som en grunn for at en bør leve sin normalt. Likevel må folk få lov å fortelle at de er redd!

"Selvfølgelig har en IKKE kontroll...."

Skrevet

Jeg VET det, jeg bare BRYR meg ikke nok til å få panikk eller stresse overhodet. Skjønner du det eller? Gi nå pokker med alt dette gnålet.

Anonymous poster hash: e1ba0...0a9
Skrevet

Kjære vene, skal dette virkelig ingen ende ta? Pakk nå de pokkers nødbaggene deres, men akkurat som at dere kaller meg naiv, dum og uviten, lite belest, lite bereist og så videre fordi jeg ikke gjør det kommer jeg til å kalle dere for hysteriske. Jeg synes synd på dere og på barna deres som må leve med deres overreaksjon.

Anonymous poster hash: b51c4...440

Skrevet

Så får sure spydige kjærringer som deg bare lavære å gå inn på den tråden da. Verre er det ikke.

Hva med litt empati for at andre har andre følelser enn deg? Det hadde vært noe det 😄

Anonymous poster hash: f6537...9aa

Skrevet

Naive? Reflekterte vil jeg kalle mange som ikke tar fullstendig av. Hva tror du egentlig skjer i verdenssamfunnet dersom noen terroriserer oss i stor skala med biologiske/kjemiske våpen? En terroraksjon kan ikke bli for stor for da utløses det så enorme konsekvenser at det ikke er hensiktsmessig for terroristen(e) å utføre terroren. Terror har en viss "størrelse/omfang". For lite innsats gir ikke så store virkninger terroristene ønsker, for stort kan utløse verdenskrig. Jeg tror du må se litt på deg selv og din oppfatning istede. Vi er tilfeldig utpekt som et vestlig land som nå skal få svette litt av syke folk. Jeg stoler på myndigheter, politi og forsvaret. Jeg lever om ei uke!

Nødbagene kommer ikke til å bli brukt, tro du meg!

Hvis det smeller ei bombe så er det over på to sekund. Vi har så høy beredskap og kort reaksjonstid at evakuering vil skje fort.

9 av 10 bekymringer blir ikke noe av. Prøv å ro ned litt! Det er ingen selvmordsbombere som kommer på din dør for å sprenge et par stykker i lufta.

Anonymous poster hash: 608e2...059

Skrevet

Så får sure spydige kjærringer som deg bare lavære å gå inn på den tråden da. Verre er det ikke.

Hva med litt empati for at andre har andre følelser enn deg? Det hadde vært noe det 😄

Å herregud. Du er jo virkelig helt idiot.

Så man skal BARE kommentere en tråd om man er enig?

Bli voksen du før du slenger om deg med komplimenter. Du er bare tåpelig.

Skrevet

Jøjemeg.

Hvor blir det av toleransen, respekten og nestekærligheten? Tydeligvis bare noe vi påberoper oss å besitte i situasjoner det passer oss.

Anonymous poster hash: 18615...d76

Skrevet

18.11; det kommer når det oppfordres til roseseremoni i ettertid av en eventuell aksjon.

Skrevet

18.11; det kommer når det oppfordres til roseseremoni i ettertid av en eventuell aksjon.

Ja, klart! Da skal vi nok ta på oss "verdens mest tolerante folk"-maska igjen.

Og blir det ingen terror, så skal vi nok uansett få lese i media om hvor fantastiske vi var under truslene, at vi ikke ugleså noen folkegrupper men sto sammen hånd i hånd under regnbuen.

Skrevet

Å herregud. Du er jo virkelig helt idiot.

Så man skal BARE kommentere en tråd om man er enig?

Bli voksen du før du slenger om deg med komplimenter. Du er bare tåpelig.

Hehe

Kommer det fra deg :) wow

Skrevet

Og blir det ingen terror, så skal vi nok uansett få lese i media om hvor fantastiske vi var under truslene, at vi ikke ugleså noen folkegrupper men sto sammen hånd i hånd under regnbuen.

Det gjør det enda bedre at noen her inne leker verdensmestere og kaller andre reddharer. Dette er så typisk norsk at jeg blir helt flau. Know it all, ikke redd for noe og rosetog liksom. Og de som sier at de bare stoler på PST. De gjør sikkert så godt de kan, men hvor mye erfaring har de med terrortrusler? Tenker da i forhold til land som England og Frankrike. Man skal være bra idiot om man virkelig mener disse truslene ikke er noe å bry seg om og stoler på at politet skal komme å redde oss.

Anonymous poster hash: 2ed91...11b

Skrevet

18.11; det kommer når det oppfordres til roseseremoni i ettertid av en eventuell aksjon. Anonymous poster hash: ffb06...29b

Og blir det ingen terror, så skal vi nok uansett få lese i media om hvor fantastiske vi var under truslene, at vi ikke ugleså noen folkegrupper men sto sammen hånd i hånd under regnbuen.Anonymous poster hash: 18615...d76

Det gjør det enda bedre at noen her inne leker verdensmestere og kaller andre reddharer. Dette er så typisk norsk at jeg blir helt flau. Know it all, ikke redd for noe og rosetog liksom. Og de som sier at de bare stoler på PST. De gjør sikkert så godt de kan, men hvor mye erfaring har de med terrortrusler? Tenker da i forhold til land som England og Frankrike. Man skal være bra idiot om man virkelig mener disse truslene ikke er noe å bry seg om og stoler på at politet skal komme å redde oss. Anonymous poster hash: 2ed91...11b

Hvis du leser litt nøyere så skjønner du at det ikke handler om at PST skal redde oss. PST gjør det de kan og det er greit, klarer de ikke å avverge et eventuelt terrorangrep så er det synd, men de har ikke sittet på ræva og glodd i forkant, over til oss sivile, det er ikke noe poeng å være redd,det er ikke noe poeng å pakke nødbag med kaffe og bananer. Man er verken dum, naiv, lite belest eller lite bereist om man lar være, man er realistisk. Hysteri og angst fører sjelden noe godt med seg. Jeg veit ikke alt, kanskje skjer det, kanskje skjer det ikke, men er det noe jeg tar ansvar for så er det frihetsfølelsen min, den skal ikke noen usle terrorister med trusler fra Syria ta i fra meg. Og jeg synes det er rett og slett dumt å la seg påvirke så mye at man ikke klarer å leve som normalt.

Anonymous poster hash: b51c4...440

Skrevet

Tråden handler om at vi er naive. Og da ser du ikke hvor troen på at PST skal komme å redde oss passer inn? Du får gjøre som du vil, dra til Oslo sentrum, gå i rosetog, hyll Jens og føl at du er verdens tøffeste og minst fordomsfrie menneske. Mener bare at du ikke kan ha opplevd så mye.

Skrevet

Kvinner og unge mennesker er mest redde fordi de mangler erfaring og ikke klarer å fortolke situasjonen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrortrussel-mot-norge/eksperter-om-terrorfrykten-derfor-er-de-yngste-mest-redde/a/23262213/

Handler ikke om at vi andre er dumme og naive, men at vi klarer å realitetsorientere oss og at vi har erfaring nok til å håndtere situasjoner

Anonymous poster hash: 02377...24e
Skrevet

Kvinner og unge mennesker er mest redde fordi de mangler erfaring og ikke klarer å fortolke situasjonen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrortrussel-mot-norge/eksperter-om-terrorfrykten-derfor-er-de-yngste-mest-redde/a/23262213/

Handler ikke om at vi andre er dumme og naive, men at vi klarer å realitetsorientere oss og at vi har erfaring nok til å håndtere situasjoner

Anonymous poster hash: 02377...24e

Og hvor kommer så denne erfaringen fra?? Hvem er mest erfaren, en med høyere utdannelse som har bodd rundt i verden i ti år, 35 år gammel eller kvinne på 50, bodd i indre Østfold hele sitt liv, null utdannelse og reising er ensbetydende med to uker i Tyrkia hver sommer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...