Gå til innhold

Jeg prøver her! Til dere som har jente og gutt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang formen i første trimester.

Jeg to jenter fra før og sov fra dag en.

6 uker på vei og har masse energi :)

Hvordan var det for deg? Er det forskjellig om man venter gutt eller jente?

Sikkert blitt spurt om mange ganger før, men lurer fordet om :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spydde opptil flere ganger om dagen til jeg var over 4 mnd på vei denne gangen.

Mere slapp, trøtt og kvalm.

Venter jente.

Med gutten var jeg bare kvalm til uke 12 eller 13...

Formen var ellers bra.

Skrevet

Jeg tror nok det er mye myter/synsing ute å går når det gjelder ulikheter i svangerskap etter hvilket kjønn man venter. Jeg var like dårlig i begge mine svangerskap og har en av hver. Ganske så like svangerskap og veldig ulike barn (har det vist seg når de vokser til)

Skrevet

Hadde like svangerskap med begge, kommer nok mer an på hvor mye hormoner hver enkelt person får i svangerskapet. Noen sliter mer enn andre, uavhengig av kjønn. Var forresten dårlig og spydde hver dag i 5 mnd med både gutten og jenta. Fikk kanskje litt ekstra kviser med jenta, men det kommer jo også av mye hormoner. 

Anonymous poster hash: 88a35...39c
Skrevet

Spydde hver dag, +30 kg (skjønner ikke at det var mulig), ville bare sove, alt var dritt - Fikk gutt

Kastet opp de første mnd, +10 kg, gikk fulltid på skole, livet var bra, epilepsianfall siste mnd - Fikk jente

Anonymous poster hash: f7741...902
Skrevet

Ang formen i første trimester.

Jeg to jenter fra før og sov fra dag en.

6 uker på vei og har masse energi :)

Hvordan var det for deg? Er det forskjellig om man venter gutt eller jente?

Sikkert blitt spurt om mange ganger før, men lurer fordet om :D

HAdde ikke noe å si på kjønn her: 

1. jente : Fin i form. Plager med bekkenet fra uke 5. 

2. jente: Spydde som en gris frem til uke 14. Bekkenløsning fra uke 5 - måtte ha krykker på det værste. 

3. gutt: Middels dårlig. Bekkenplager fra uke 5.

Skrevet

Nei, det var likt, og magen var lik (finnes ikke noe guttemage/jentemage). Men jeg la på meg litt mer tror jeg, med gutten.

Anonymous poster hash: 6d1a7...ad6
Skrevet

Takker for svar :) da skal jeg ikke ta det for god fisk at det er gutt denne gangen, selv om det foreløpig er stor forskjell fra de første svangerskapene :)

Skrevet

Første var jeg kvalm kun første trimester, sterke bekkenplager og litt halsbrann- jente

Andre kvalm i første og andre trimester, nesten ikke bekkenplager og halsbrann konstant- gutt.

Skrevet

Jente: Ekstrem svangerskapskvalme, rakk og få i meg litt vann, kjeks, før det 5 min etterpå kom opp, ble lagt inn i uke 10. Kynnere de 2 siste månedene, ellers fin form og mye energi etter kvalmen ga seg helt i uke 18.

Gutt: Ekstrem svangerskapskvalme, rakk ikke å svelge før jeg kastet opp, ble lagt inn i uke 5. Ellers bekkenløsning fr uke 15, mye sliten og generelt dårlig. Kynnere i 3 mnd.

Anonymous poster hash: de130...4bd
Skrevet

Gutt - mer kvalm, svimmel, sliten..

Jente - mer vondt i kroppen..

Anonymous poster hash: ed24e...7e6

Skrevet

Har 3 gutter og 1 jente. Merket ikke noen forskjell. Like hormonell, trøtt, hissig og kvalm uavhengig av kjønn. 

Skrevet

Mamma sier at hun hadde to svangerskap som overhode ikke liknet på hverandre. Jeg har ei storesøster, og siden alt var så ulikt var de overbevist om at jeg skulle være gutt, men det er jeg ikke :)

Skrevet

Jeg har jente og gutt. Trøtt som en dupp med begge to. Venter nå gutt igjen og trøttheten har først slått til fra uke 35. Hadde typisk jentemage ( la på meg jevnt rundt magen) og typisk guttemage med begge guttene. Tut rett ut ☺

Anonymous poster hash: 75a61...257

Skrevet

Jeg var mye trøttere og mer kvalm med jenta :)

Anonymous poster hash: 184ba...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...