Gå til innhold

Hvordan er deres gutter på 7 mndr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass på 7 mndr, og lurer litt på hvordan andres gutter i den alderen er :)

Min er ca 9 kilo, 75 cm lang. Han ruller begge veier, kryper, rygger, krabber nesten, sitter men setter seg ikke opp selv. Han har tre "ord" som han bruker, mamma, pappa og boff og han bruker de til "riktig" person. Når han ser et bilde av enten meg eller mannen min sier han mamma eller pappa, når hunden kommer sier han boff.

Han sover fra 20 til 8-9 tiden uten mat på natta. Sover en dupp på formiddagen og en på ettermiddagen.

Han spiser mest grøt/most mat, men har begynt med brød og venner seg til biter.

Mitt første barn var sent ute motorisk og med snakking, og han er skolebarn nå, så jeg husker ikke så godt hvordan det er med baby ;) Ligger mini der han skal? Lenge siden kontroll og lenge til neste, og her hvor jeg bor får man ikke komme inn bare for å slå av en prat med hs med mindre det er noe i veien:p

Anonymous poster hash: 15486...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Øøh, han er WAY AHEAD de fleste barn på hans alder, han gutten din:p

Min kan si gaga gugu, åle seg i ring men ikke så bra frem/bak, ruller rundt, sover med flere ammepauser på natta. Men ligger absolutt ikke etter:)

7,8 kg og 69 cm lang.

Anonymous poster hash: 06dea...cf7

Skrevet

Mener du det? Har ikke snøring jeg 😂 Som sagt, eldste hang etter lenge, så jeg har aldri tenkt så mye over han minste her, han funker jo, og hs har ikke bemerket noe med ham annet enn at han er frisk og rask 😉

Han er blid og fornøyd da, litt "masete" i form av at det å ligge rolig er kjipt, men ellers utrolig lettvint å ha med å gjøre 😉

HI

Skrevet

Min er 8 mnd, og gjør ikke på langt nær alt din gutt gjør, HI.

Her ligger han på magen, løfter hodet og nakke, og skyver seg bakover. Lenge til han krabber ennå. Han ruller begge veier, og sitter fint hvis jeg setter han på rompa. Men det hender han tryner hvis han strekker seg etter noe, og da blir det jo litt knall og fall da.

Han spiser fremdeles på natta, 2-3 ganger, og sover fra ca 18-06.

Får små biter av brødskiver til frokost. Ikke så glad i grøt, så da blir det avokado eller noe annet mos til lunsj og middag. Drikker vann fra kopp.

Ingen ord her ennå, men jeg liker å innbille meg at noen av lydene hans er starten på "mamma." :)

Anonymous poster hash: 91a3a...a5c

Skrevet

Min gjorde det samme som din, bortsett fra at han ikke sa mamma og pappa. Nå er han 14 mnd, og ligger langt fremme fortsatt! :)

Anonymous poster hash: 33d2b...5b3
Skrevet

Da jenta mi var 7 måneder kunne hun rulle, that´s it. To uker etterpå kunne hun både krabbe, sitte og stå! Utviklingen går virkelig i rykk og napp :)

Anonymous poster hash: b19d4...84d
Skrevet

Han er langt foran det min var i alle fall. Min var litt senere enn gjennomsnittet, men godt innenfor normalen.

Anonymous poster hash: 90412...1af
Skrevet

Moro å høre at han funker som han skal da 😂 For meg er det merkelig med baby som utvikler seg som han skal, så litt kry blir jeg jo, selvom jeg i bunn og grunn har hatt flaks bare 😉

Men kan utvikling stangnere i perioder? Jeg syns som sagt det er moro med denne utviklingen, men ser for meg at det kan bli strevsomt hvis babyen min skal gå før han har vett til å passe seg litt 😂

HI

Skrevet

Ja det kan jo gå veldig i rykk og napp:)

Klart du tenker at du er "heldig". Men det er mange som har babyer som er så raske i utviklingen at de synes det er litt trist, at de blir "barn" så fort, og omtrent hopper over det hjelpeløse-baby stadiet.

Man er jo sånn sett ikke heldigere enn andre, alle går igjennom det samme, bare til forskjellig tidspunkt.

Anonymous poster hash: 06dea...cf7

Skrevet

Har ikke hatt baby lengre enn 3 mndr med verken denne eller eldste, for selvom han eldste var sein med grovmotorikk og dermed også tale, var han ikke snau på å være stor gutt fort 😂 Skulle plukke på alt, se på alt, være våken støtt og var skarp som fy. Skrudde på tv'n selv ved 9 mndrs alder 😜 Minsten er heller ikke interessert i å være liten baby, han skal utforske alt, og har vært mest våken på dagen siden han var 3 mndr. Å sove i armen osv er bare teit! Men de er skikkelige kosegriser begge to da, så får masse nuss og kos, det er bare at det skjer i forbifarten som regel 😂

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...