Gå til innhold

Angelsound. Finner ikke fosterlyd, 14 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere? Blir veldig nervøs.

Anonymous poster hash: 9c98f...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt den selv men vet det kan være vanskelig. Forsøkt ca to cm opp fra skambenet?

Anonymous poster hash: 4be88...db5

Skrevet

Det var det eneste dette apparatet skapte for meg også: Ekstra nervøsitet. Å ikke finne fosterlyd så tidlig er helt normalt. Jeg slet ofte med å finne den mye senere også, full panikk og febrilsk leting. Skulle jeg bli gravid igjen, så kommer jeg ikke til å bruke noe sånt. :P

Anonymous poster hash: e0a37...091
Skrevet

Derfor skal du ikke bruke det, selv legen sliter med å finne lyden nå i uke 20.. Så hiv den på dynga og hør på jordmor, man skal kjenne liv daglig fra uke 22 ca..

Anonymous poster hash: 9f4cb...431

Skrevet

Jeg er en engstelig gravid, og angelsound er det siste jeg skal skaffe meg. Tar heller en ekstra tur til JM, da kan hun finne lyd, og jeg får en fin og beroligende prat samtidig. Og om hun ikke finner lyd med doppler, så har hun UL apparat. Hadde det vært meningen at gravide skulle ha en doppler til hjemmebruk, så ville vi fått den utdelt på kontroll.

Skrevet

Dette er en av grunnene til at det frarådes å ha et slikt apparat hjemme, det kan være vanskelig å finne hjertelyden såpass tidlig.

Er en grunn til at mange leger ikke prøver finne hjertelyden en gang før etter ordinær ul, for om de ikke finner den så skaper det så unødvendig mye engstelse og uro.

Min veldig erfarne jordmor fant hjertelyden i uke 14, hun prøvde finne den fordi hun er såpass rutinert som hun er og som regel finner den. Men selv hun advarte på forhånd at noen ganger er den vanskelig å finne så jeg skulle ikke bli engstelig om hun ikke fant den.

Anonymous poster hash: 89b62...840
Skrevet

Hvorfor er du så dum at du bruker det?

Anonymous poster hash: d6e85...00c

Skrevet

Hvor lenge har du prøvd? Jeg måtte prøve 10min for å finne den å den var ikke helt lett å finne. Kun en uke siden jeg fant den å det var i uke 14.

Først, legg den ned med en pute under hodet. Plasser doppleren ved hårfestet nedentil. Begynn ca midt på. Jeg trodde fosteret lå lenger opp å rotet som bare det i starten. Jeg fikk også total panikk!! Jobb deg sakte rundt. Jeg kunne plassere doppleren millimeter fra det jeg hørte hjertelyden til ikke å høre noe. Så små forflyttninger lønner seg 😊. Du finner den nok men det er teknikk i starten 😊

Anonymous poster hash: 723fd...1a1

Skrevet

Takk for svar tok tipset her og fant den:) hi

Skrevet

Så utrolig flott. Herlig følelse er det ikke? Hvis du vil være helt sikker at det er fosteret sin lyd sett på stoppeklokken på 30 sekunder. Tell barnetshjerterytme og gang (*) det med 2. Da vil du ca få en rytme på 140-160 per minutt.

Tell din egen puls enkelt f.eks med å sette doppleren på halsen. Sett på stoppeklokken igjen på 30 sekunder, tell og gang svaret med to. Dette er din egen puls per minutt. Da kan du være helt sikker på at du hørte rett lyd.

Jeg ble så stresset når jeg ikke fant lyden at min egen puls lå på ca 110. Trodde først det var fostret til jeg telte å fant ut at det var min egen. Panikk igjen 😜. Så eliter jeg som beskrevet over, fant fostret og telte. Ingen tvil om hvem sin lyd jeg hørte. Masse lykke til, doppleren er kjekk å ha når man er engstelig. Nå vet du hvor du skal lete å det blir litt enklere neste gang 😄

Skrevet

Så utrolig flott. Herlig følelse er det ikke? Hvis du vil være helt sikker at det er fosteret sin lyd sett på stoppeklokken på 30 sekunder. Tell barnetshjerterytme og gang (*) det med 2. Da vil du ca få en rytme på 140-160 per minutt.

Tell din egen puls enkelt f.eks med å sette doppleren på halsen. Sett på stoppeklokken igjen på 30 sekunder, tell og gang svaret med to. Dette er din egen puls per minutt. Da kan du være helt sikker på at du hørte rett lyd.

Jeg ble så stresset når jeg ikke fant lyden at min egen puls lå på ca 110. Trodde først det var fostret til jeg telte å fant ut at det var min egen. Panikk igjen 😜. Så eliter jeg som beskrevet over, fant fostret og telte. Ingen tvil om hvem sin lyd jeg hørte. Masse lykke til, doppleren er kjekk å ha når man er engstelig. Nå vet du hvor du skal lete å det blir litt enklere neste gang 😄

Skrevet

Bør vel brukes med fornuft dette apoaratet. Tror det i mange tilfeller kan øke engstelse. Har ikke kunne tenkt meg å hatt noe sånt hjemme, selv med historie med flere SA.

Men vi er jo forskjellige, så hvis det hjelper noen engstelige så for all del..

Litt usikker på om babyene liker det. Da legen lyttet nå sist kjente jeg at babyen skvatt ordentlig da han hørte sin egen hjertelyd 😜

Skrevet

Jeg har hatt veldig god bruk for min angelsound. Arvet den av svigersøster. Opplevde noe kjipt forrige svangerskap og det har gjort meg veldig nervøs denne gangen. Hvis jeg fikk vonde tanker, var det betryggende å benytte angelsound og høre hjertelyd. Men var veldig klar med meg selv i starten at det kunne ta lang tid før jeg hørte hjertelyden. Jeg har morkaken foran, da tok det litt lenger tid.

Og var veldig påpasselig at den ikke ble brukt for ofte

Anonymous poster hash: 03dbd...9e5

Skrevet

Fant den aldri med andremann, men han ble født frisk og fin. Med førstemann fant jeg den uten problem.

Anonymous poster hash: 957ff...95a
Skrevet

Jeg hadde enormt mye glede av min Angelsounds, og jeg er langt over gjennomsnittet engstelig som gravid. At man kan risikere å ikke finne hjertelyden vet man når man anskaffer seg apparatet, men heller det enn å måtte løpe til JM eller lege hver gang jeg trengte en bekreftelse. Da sparkene begynte i uke 18, brukte jeg apparatet mindre og mindre. Men et slikt apparat er ikke for alle, for de som setter stor pris på å vite at det faktisk er et lite liv der inne er den helt genial.

I begge svangerskap hørte jeg lyden svakt første gang i uke 9/10, men den anbefales ikke brukt før uke 14. Har man foranliggende morkake eller babyen ligger feil, kan lyden være vanskelig å finne. Så derfor ville jeg prøvd noen ganger til, for deretter å dobbeltsjekke hos JM dersom du ikke finner den om noen dager.

Anonymous poster hash: fbbde...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...