Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Inspirert av forsiden på DN i går. Nå viste det seg at det hele var noe overdrevet og damen hadde jobbet hjemmefra med mannen hjemme. Men likevel, synes det er rart at man ikke kan koble ut 100% fra jobb de ukene. Eller er dette et "karrierekvinneproblem"? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 90848...e91
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Ville aldri jobbet i barseltiden. Det handler om å komme seg etter fødsel, og bli kjent med barnet. Jobb kan vente! Anonymous poster hash: 04237...fc2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Ja, jobbet videre med forskningen. Anonymous poster hash: 0d6be...421
Modesty Blaise. Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Jeg jobbet. Knøttebøtt var 10 dager når hun var med på kontoret for å hente noen papirer Jeg syns det var kjempedeilig å bruke hodet på noe annet innimellom. Kan heller ikke se problemet med at jeg svarte på noen mailer og tok noen tlf mens hun sov. Allerede fra hun var 3 mnd var pappaen hjemme en dag i uken mens jeg var på jobb / hadde hjemmekontor. Jeg hadde tippet hvis jeg bare skulle gått hjemme et år, uten noen andre impulser. Her har vi også delt permisjonen nesten 50 / 50 med noen dager hjemme hver uke begge to. Og det har vært helt supert for alle 3, og vi slapp den brå overgangen på at nå er mamma borte hele tiden, og nå er det plutselig bare pappa som skal være her.
Fruhalv2 Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Ja jeg kunne jobbet. Har jobbet / studert ' med de andre barna, og skal mest sannsynlig det denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Barsel? Nei, da var jeg i for dårlig stand, gitt. Klarte omtrent ikke gå. Men begynte å studere under permisjon, så far fikk 50% av perm ca. Det var godt å kunne bruke hodet på noe annet enn bærebleier og amming. Anonymous poster hash: cea91...464
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Aldri.Storkoste meg i permisjon. I barselstiden var jeg så ødelagt at jeg fikk ikke til å gjøre stort annet enn å amme og skifte bleier. Hadde aldri klart å jobbe ved siden av. Anonymous poster hash: 02d89...5c1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Ja, jeg jobbet. Ikke fordi jeg måtte, eller fordi jeg er karrierekvinne (jobber bare 50%), men fordi jeg trengte noe å gjøre når babyen uansett sov hele dagen, klesvask og annet husarbeid var unnagjort og jeg var uthvilt og det ikke gikk noe bra på tv. Men nå er jeg så heldig å ha den typen jobb jeg bare kan starte med når det passer og legge fra meg med en gang det ikke passer lenger. Så det gikk jo på ingen måte utover babyen. Eller tror dere han ble veldig lei seg fordi jeg ikke satt og så på ham mens han sov? Anonymous poster hash: b130a...a7d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Jeg studerte fulltid med barn 1 og 2. Med nr 1 skippet jeg de forelesningene det gikk an, leste hjemme, gjorde fakultetsoppgaver, og overvar noen forelesninger mens min mor trillet barnet utenfor universitetet og satt på kafe med barnet. Med nr 2 skrev jeg masteroppgave de første 6 månedene, satt bare hjemme bortsett fra de to møtene jeg hadde med veileder. Med barn nr 3 prøvde jeg å BARE være i permisjon, men synes det ble for jævlig så jeg heiv meg på skolebenken igjen, og hadde (den usedvanlig rolige) babyen med på forelesningene. Var snakk om samlingsbasert studie med 1 samling i måneden, resten hjemmearbeid. Har også jobbet noe hjemmefra med alle de 3 barna før permisjonens slutt. Anonymous poster hash: 10405...818
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Jeg jobbet hardt - med å bli frisk og rehabilitere meg selv - i tillegg til å ta meg av babyen.... Lønnet arbeid var ikke i mine fjerneste tanker. Anonymous poster hash: f7f88...7ca
Mor di! Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Kunne godt ha begynt å jobbe om en uke når barseltiden er over. Likevel er jeg glad for å gå hjemme til april, tiden skal nytes i lag meg babyen:-) for jeg koser meg hjemme også!
Superdolly Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 Kanskje ikke akkurat i barseltiden, da hadde jeg nok med å komme meg. Men etter en fire, fem uker kunne jeg nok fint ha svart på noen mail og tatt noen telefoner mens barnet sov ja. Synes ikke det er noe verre enn å lese en bok/se på tv/ henge på DiB.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Inspirert av forsiden på DN i går. Nå viste det seg at det hele var noe overdrevet og damen hadde jobbet hjemmefra med mannen hjemme. Men likevel, synes det er rart at man ikke kan koble ut 100% fra jobb de ukene. Eller er dette et "karrierekvinneproblem"? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 90848...e91 Jeg brukte barseltiden med begge til å gå videregående jeg. Startet da eldste var 2 måneder og ferdi med programfag til 1. året og alle allmenfagene minus samfunnsfag to uker før nr 2 kom. Startet med andre året da mini var 2 måneder, fullførte dette og gikk ut i læring sa mini var 1 år. Mesteparten var hjemmebasert skole, men med bittelitt undervisning på noen fag. Anonymous poster hash: f42a6...005
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Jeg gjorde det (følte meg presset til det) og gikk på en alvorlig smell, kommer aldri til å skje igjen. Anonymous poster hash: 18d2a...a76
Englenemine Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 Nei absolutt ikke. Da var det livet i babyboblen jeg ville ha .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå