Gå til innhold

Sexlyst på feil tid av døgnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som foreldre flest og attpåtil i jobb, så er det for det meste vanskelig og upraktisk å få til noe særlig med sex ( i hvert fall litt mer enn en kjappis) på andre tider av døgnet enn på kvelden.

Problemet mitt er at jeg svært sjeldent har lyst på sex om kvelden. Sexlysten min er aller størst på formiddagen, og da passer det jo omtrent aldri. Enten fordi vi begge er på hver vår jobb et par mil fra hverandre, eller fordi vi har unger å ta oss av i helgene/feriene. Noen ganger kan vi snike oss til noe, men da blir det bare kjapt, og jeg rekker ikke alltid å komme selv om det er godt uansett.

Dette er faktisk veldig frustrerende. Jeg kan gå å ha lyst på sex i timesvis på dagen, småflørte med mannen osv, og så når vi endelig har anledning i 22-tiden+ (har store barn også som legger seg sent), så har sexlysten rent helt vekk :( Noen andre som har det slik? Noen som har klart å snu det?

Anonymous poster hash: 6414b...72c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo takk, akkurat sånn med meg og. Kan gå og hisse meg selv opp gjennom dagen på jobb, men når jeg først kommer hjem, har fått laget middag, spist og fått ungene i seng, så er lysten helt borte. Jeg blir irritert av det, og mannen blir, vel, ganske frustrert, forståelig nok. 

Det er utrolig plagsomt. Jeg prøver innimellom å enkelt og greit lukke øynene og tenke tilbake på arbeidsdagen, den tiden da jeg gikk og kjente på sexlysten, og prøve å mane fram de samme følelsene. Noen ganger funker det, andre ikke. Eller jeg kan tenke på ganger jeg har vært sammen med han hvor jeg har tenkt for meg selv at jeg bare MÅ ha han her og nå, selv om det har vært midt i en fest med masse mennesker, i et bryllup, på et offentlig sted osv. Sånne dagdrømmer hjelper innimellom, men dessverre ikke hver gang. Hvis du finner ut en god metode, så vær så snill og del den! :)

Hvis dere har store barn, går det an at dere ligger lenge en morgen og at de står opp og ordner seg selv med litt frokost og setter på tvn? I så fall har dere en gyllen mulighet da. Evt om dere kan sende de ut en lørdags formiddag og leke mens dere blir inne og ...leker ;) 

Her er barna 3 og 1, så det er lite med alenetid på dagtid som ikke involverer barnevakt :P 

Anonymous poster hash: 65b84...9ac
Skrevet

Jo takk, akkurat sånn med meg og. Kan gå og hisse meg selv opp gjennom dagen på jobb, men når jeg først kommer hjem, har fått laget middag, spist og fått ungene i seng, så er lysten helt borte. Jeg blir irritert av det, og mannen blir, vel, ganske frustrert, forståelig nok. 

Det er utrolig plagsomt. Jeg prøver innimellom å enkelt og greit lukke øynene og tenke tilbake på arbeidsdagen, den tiden da jeg gikk og kjente på sexlysten, og prøve å mane fram de samme følelsene. Noen ganger funker det, andre ikke. Eller jeg kan tenke på ganger jeg har vært sammen med han hvor jeg har tenkt for meg selv at jeg bare MÅ ha han her og nå, selv om det har vært midt i en fest med masse mennesker, i et bryllup, på et offentlig sted osv. Sånne dagdrømmer hjelper innimellom, men dessverre ikke hver gang. Hvis du finner ut en god metode, så vær så snill og del den! :)

Hvis dere har store barn, går det an at dere ligger lenge en morgen og at de står opp og ordner seg selv med litt frokost og setter på tvn? I så fall har dere en gyllen mulighet da. Evt om dere kan sende de ut en lørdags formiddag og leke mens dere blir inne og ...leker ;)

Her er barna 3 og 1, så det er lite med alenetid på dagtid som ikke involverer barnevakt :P

Joda, vi har litt morgensex dersom vi våkner omtrent på samme tid, men ofte sover en av oss lenger enn den andre. Vi må ikke stå så veldig tidlig opp i helger og ferier lenger siden barna klarer seg selv et par timer om morgningen nå, men da er det jo typisk at han enten har stått opp når jeg våkner, eller sover dypt og jeg ikke klarer å bare ligge der og vente ;)

Som deg prøver jeg å finne tilbake til humøret, men det er sjeldent det fungerer.

HI

Skrevet

Det hender noen ganger at jeg tenker ved frokosten "nei søren heller, i kveld SKALvi ha sex og jeg skal nyte det", og prøver å forberede meg selv gjennom hele dagen. Holde på sexlysten, ikke stresse på jobb og lage en enkel middag. Ungene får se mye på tv, det blir leggerutiner på enkleste vis, alt for å spare på kreftene og prøve å beholde lysten. Det høres kanskje voldsomt ut, men det er faktisk bare en innstilling jeg har fra morgenen av, og som nesten automatisk gjør at dagen glir lettere og gir større overskudd til kvelden. 

Som nevnt i forrige innlegg, det funker dessverre ikke hver gang, men når det funker, så funker det bra! Og jeg har lært av meg selv at det er tross alt bedre å prøve det enn å ikke gjøre det. Og ikke fortelle mannen om det på forhånd, for da blir skuffelsen ekstra stor dersom det ikke blir noe av likevel ;) Og til sist; prøv å ha sex et annet sted enn i sengen. For rundt leggetid, i sengen, er trangen til å sove sååå mye større enn lysten på sex, i alle fall for min del. Mens 15 min tidligere, på sofaen, eller 10 min før det, i dusjen, kunne det ha gått fint ;)

Skrevet

Før vi fikk unge hadde vi så og si bare sex på morgenen eller formiddagen. Jeg har større lyst da og blir giret etter sex så får ikke sove før flere timer etterpå, mannen sovner uten problemer. Og greit for han så lenge han fikk seg noe. Nå med baby blir det mest kveldssex og det er ikke det samme for meg :(

Anonymous poster hash: 5cfdc...d30

Skrevet

Det hender noen ganger at jeg tenker ved frokosten "nei søren heller, i kveld SKALvi ha sex og jeg skal nyte det", og prøver å forberede meg selv gjennom hele dagen. Holde på sexlysten, ikke stresse på jobb og lage en enkel middag. Ungene får se mye på tv, det blir leggerutiner på enkleste vis, alt for å spare på kreftene og prøve å beholde lysten. Det høres kanskje voldsomt ut, men det er faktisk bare en innstilling jeg har fra morgenen av, og som nesten automatisk gjør at dagen glir lettere og gir større overskudd til kvelden. 

Som nevnt i forrige innlegg, det funker dessverre ikke hver gang, men når det funker, så funker det bra! Og jeg har lært av meg selv at det er tross alt bedre å prøve det enn å ikke gjøre det. Og ikke fortelle mannen om det på forhånd, for da blir skuffelsen ekstra stor dersom det ikke blir noe av likevel ;) Og til sist; prøv å ha sex et annet sted enn i sengen. For rundt leggetid, i sengen, er trangen til å sove sååå mye større enn lysten på sex, i alle fall for min del. Mens 15 min tidligere, på sofaen, eller 10 min før det, i dusjen, kunne det ha gått fint ;)

Det er gode tips du kommer med, men dessverre ikke så gjennomførbare nå som vi har så mange og store barn. Det er alltid noe på ettermiddagene (treninger, kamper, oppvisninger, bursdager osv), så en rolig ettermiddag om hverdagen eksisterer knapt. Jeg er alltid sliten på kvelden :P Vi har hatt en del sex rundt om i huset, men etter å nesten ha blitt fersket på sofaen et par ganger tør vi ikke annet enn soverommet lenger ;)

HI

Skrevet

Det er gode tips du kommer med, men dessverre ikke så gjennomførbare nå som vi har så mange og store barn. Det er alltid noe på ettermiddagene (treninger, kamper, oppvisninger, bursdager osv), så en rolig ettermiddag om hverdagen eksisterer knapt. Jeg er alltid sliten på kvelden :P Vi har hatt en del sex rundt om i huset, men etter å nesten ha blitt fersket på sofaen et par ganger tør vi ikke annet enn soverommet lenger ;)

HI

Uff ja det ser jeg kan være et problem. Ikke noe moro å risikere å bli fersket av barna! 

Går det an å avtale med andre om samkjøring på aktiviteter? At dere plukker opp et eller to andre barn en gang mot at de kjører neste gang osv? På den måten kan dere få frigjort litt tid som igjen kan bidra til litt ekstra krefter. 

Skrevet

Før vi fikk unge hadde vi så og si bare sex på morgenen eller formiddagen. Jeg har større lyst da og blir giret etter sex så får ikke sove før flere timer etterpå, mannen sovner uten problemer. Og greit for han så lenge han fikk seg noe. Nå med baby blir det mest kveldssex og det er ikke det samme for meg :(

Anonymous poster hash: 5cfdc...d30

Nei det skjønner jeg, og jeg ser særlig frustrasjonen dersom du bruker lang tid på å sovne etterpå. Hva med når babyen sover på dagtid? I alle fall må det gi muligheten innimellom, i helger bl.a?

Gjest Pusikatt
Skrevet

Som meg. Det starter hver dag rundt klokken ni. Da har vi moegenmøte på jobb, og alt jeg klare å tenke på, er min manns fantastiske nakne kropp! Sånn går dagen.

Men om kvelden tvinger jeg meg til å stille opp, fordi sexlysten kommer når vi bare "setter i gang".

Jeg synes, skyt meg gjerne, at jeg har forpliktet meg når jeg er i et forhold, der sex er en av forpliktelsene, og det går begge veier. Om jeg ikke har lyst på kveldene, så prøver jeg likevel, for hans skyld. Jeg elsker ham, og vil at han skal ha det bra.

Det funker for meg. Jeg tenner etter en liten stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...