QueenM Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er nå gravid med nr 2 som kommer i januar. Med førstemann kom det null melk (prøvde å amme i flere uker uten nytte). Min mor hadde ikke melk til noen av oss tre barna og min søster som fikk for en måned siden endte også opp med nan. Hadde jo vært gøy om det hadde blitt amming med denne, selv om jeg har opplevd mange fordeler med nan. Men forhåpningen er vel ikke så stor da prognosene i min slekt tydligvis er velig dårlige når det kommer til amming. Noen som har det lignende der det har kommet melk på andremann? Eller noen tips/kjerringråd til hva man kan gjøre får å få igang melkproduksjonen som faktisk funker!? Noe jeg kan gjøre allerede nå?
haterfluer Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har hatt det lignende. Det gikk generelt bedre med 2. mann, mer melk bl.a. Jeg kan anbefale akupunktur og en nesespray du får av legen. Den stimulerer melkeproduksjonen og gjør utdriving av melken enklere. :-)
Anonyma123 Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 ...og ikke glem å amme, amme, amme. La babisen suge og suge, det har jo som kjent mye å si for melkeproduksjonen. Jeg ville ha prøvd 2 ganger i timen og la han/henne suge så lenge de vil. Masse lykke til!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Jeg må spørre deg først, hvordan vet du at du ikke hadde melk? Ikke alle merker at melka kommer, men alfa omega er å legge barnet til brystet OFTE og lenge. La han eller hun suge til det slipper selv, og se etter tegn til sult eller sugetrang FØR det går så langt at barnet gråter. Mye hud mot hud mellom øktene hjelper også på. Det er stimulasjon og kontakten som er nøkkelen til melkeproduksjon. Jo mer barnet suger jo mer melk. Og for å vite om det får i seg noe, sjekk at bleiene blir våte, at barnet bæsjer og at det ikke sover for mye. Det skal være aktivt i perioder med våkne øyne og se friskt ut. Det er veldig veldig sjelden å fysiologisk ikke produsere noe melk. Og for en hver tvil, oppsøk hjelp!!!!!!!!
Vips77. Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde melk, men etter få mnd ble det bare mindre og mindre... Denne gangen blir det etter råd fra jordmor å pumpe etter amming for å se om det kan hjelpe på produksjonen. Så kanskje det kan være en hjelp for deg? Lurt å ta det opp med jordmor og også på barsel! Lykke til😀
QueenM Skrevet 6. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2014 Jeg må spørre deg først, hvordan vet du at du ikke hadde melk? Ikke alle merker at melka kommer, men alfa omega er å legge barnet til brystet OFTE og lenge. La han eller hun suge til det slipper selv, og se etter tegn til sult eller sugetrang FØR det går så langt at barnet gråter. Mye hud mot hud mellom øktene hjelper også på. Det er stimulasjon og kontakten som er nøkkelen til melkeproduksjon. Jo mer barnet suger jo mer melk. Og for å vite om det får i seg noe, sjekk at bleiene blir våte, at barnet bæsjer og at det ikke sover for mye. Det skal være aktivt i perioder med våkne øyne og se friskt ut. Det er veldig veldig sjelden å fysiologisk ikke produsere noe melk. Og for en hver tvil, oppsøk hjelp!!!!!!!! Ammet svært ofte, pumpet mellom amming brukte den nesesprayen som skulle hjelpe så bra. hold på slik i over 3 uker etter fødselen, men kun få dråper kom hver gang vi prøvde. Måtte til slutt gi opp å starte på mma da jenta krevde mat og måltidene var en fullstendig katastrofe til slutt med bare tårer og tras.. Håper virkelig det kan bli annerledes neste gang. Hvis ikke har jeg jo erfart at barna vokser opp akkurat like bra med mma. Bare vært veldig praktisk og gøy!!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Pumper, for fantastiske dom de kan være, vil aldri kunne bli så effektive som en baby som suger selv. Og i starten er ofte pumping lite effektivt uansett. Bare stol på babyen og se etter tegn til at det får i seg melk. Lykke til neste gang!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå