Gå til innhold

Ødelegger pedagogikken barna våre ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at det er utrolig mye prating og dilldall i dagens oppdragelse. Barna våre har aldri vært frekkere å uoppdragne barn florere.

Adferdsproblemer er blitt en helt normal og vanlig blant dagens barn og unge.

Har vært ute å reist om i sommer og det er ingen tvil norske barn er en gjeng storforlangende, frekke drittunger som har foreldrene sine rundt lillefingeren i motsettning til feks tyske, franske, spanske, nederlanske, belgiske og italienske barn. Det var alltid fredelig på de hotellene det IKKE var norske barn, med en gang det kom norske barn var levende i gang ; hyling, skriking og krangling . Og forldrene bare sysjet og "snakket" barnet til fornuft, fornuften varte i maks 2 minutter FØR levende var i gang.

Er denne pedagogen riktig sånn i forhold til god gammaldags oppdragelse som bestod av respekt ?

Anonymous poster hash: 5a116...0e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akk dette kunne jeg ha skrevet master oppgave om... Vi syr puter under armene på barna våre, vi er deres tjenere og gjør som vi får beskjed om. Men det er ikke det barn trenger. Viktig å huske på at trygghet kommer gjennom rutiner, regler og faste rammer. Det er bedre å ta kampen med en gang en å drøye ut.... Det er ofte bevis på slitne foreldre som jobber 100% begge to! har hver ettermiddag fylt opp med aktiviteter, foreldre skal trene hver dag, man skal fremstille seg selv perfekt osv (nei det er ikke gale at begge jobber 100%, det er flott. Men når en skal ha tid til alt mulig i tillegg). Det er viktig å bruke tid med barnet. Dersom barna har søsken, red et viktig at barna får endetid med en forelder. Nei jeg har så mye jeg vil skrive men stopper nå så ikke hele kvelden går... Ubetinget kjærlighet og klare grenset kommer en langt med. Ta kampen.

Anonymous poster hash: d916d...66a

Skrevet

Dessverre ja.

Det er nå så mange curlingforeldre.

Og det er sååååå viktig å ikke tråkke over podens grenser.

Feite og ufordragelige. Grøss.

Anonymous poster hash: efc3a...69e

Skrevet

Huff, ja... Jeg er blant disse. Jeg er pedagog og sliter med å bare være mamma noen ganger. Hvis eldste er frekk, slår, snakker stygt e.l, så har jeg tatt meg selv i å tenke "han er bare trøtt", "han er usikker, aldri gjort dette før, "han er bare litt sjalu, ikke lett å bli storebror". Jeg finner grunner til at han handler som han gjør, men egentlig bør jeg bruke mer tid på å jobbe med det han gjør. Ingen skal slå, snakke frekt osv.....

Anonymous poster hash: 3210e...e50

Skrevet

Ja, jeg synes ting er litt vel pedagogiske nå til dags.

Jeg vokste opp under det glade 80 og 90 tallet, hadde såkalt fri oppdragelse med ansvar, masse kjærlighet, og veldig lite var særlig pedagogisk. 

Ser mange flere fordeler med min egen oppdragelse, enn den barn får i dag. Alt fra barne-tv, til barnehage/skole, og hvordan man skal omgås og snakke til barna i dag er jo kun pedagogikk. Grusomt. Tror egentlig ikke at det gagner noen når det er såpass mye.

Anonymous poster hash: ae7f1...e2b
Skrevet

Om barna er slik du referer til så brukes pedagogikken feil.

Jeg er selv pedagog på masternivå, og for meg er det naturlig å bruke min kunnskap i oppdragelsen til mine barn. Får alltid gode tilbakemeldinger, både fra barnehagen og mennesker vi omgås med jevnlig, spesielt på det eldste barnet.

Anonymous poster hash: eb7df...a13

Skrevet

Jobber med barn og kunne ikke vært mer enig, så frekke og bortskjemte!

Ett litt merkelig eksempel, en kollega fortalte at der hun jobbet før i en barnehage fikk de ikke lov til å si til barna at de har tatt skoen på "feil fot", noe som er et helt vanlig uttrykk her i landet. For de stakkars barna kan bli lei seg og tenke at føttene er feil. Jadda!

Anonymous poster hash: 4e57e...b4f

Skrevet

Jeg kjenner flere pedagoger, disse har barn som dessverre har utviklet et svært uheldig og dårlig forhold til sine foreldre. Man kan ikke behandle egne barn som man behandler barn på jobb. Like uheldig som leger som behandler egen familie.

Enig med HI, det er oppsiktsvekkende å se forskjellen på norske og utenlandske barn når man ferierer i utlandet. Var på Naxos i sommer og det var pinlig å se de norske barna herje, utagere og dominere over sine foreldre. Hat er det som har skjedd de siste årene?

Anonymous poster hash: 5aa0c...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...