Gå til innhold

Er det noen her som har vært veldig innadvendte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men lært kunsten å bli utadvendt? Kan noen være så snill og lære meg?

Anonymous poster hash: 4583a...da3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer en må være å akseptere at du er som du er.

Så sette ord på hvorfor du vil være mer utadvent.

Til slutt bestemme deg for å gjennomføre ting du synes er nødvendig. Kanskje sette av en bestemt tid til sosiale aktiviteter?

Er du like innadvendt på avstand (sosiale medier) som ellers i livet?

Har du møtt på problemer pga din innadventhet eller vil du bare bli litt annerledes?

Skrevet

Jeg har møtt en mann som er veldig utadvendt, og jeg elsker den siden av han. Han er morsom, har alltid noe å snakke om, og er generelt er veldig interessant mann. Hans vennekrets er også veldig utadvendte, og jeg blir sittende "i et hjørne" å se på, og tør ikke åpne munnen. Jeg blir helt stum, jeg tenker på hva jeg skal si, men tør ikke. Jeg er ikke sånn blant alle mennesker, men disse er litt "over" meg på den sosiale skalaen, så her stivner jeg helt til.

Og sånn er det også på sosiale medier. Jeg kan poste et bilde av sønnen min en gang i blant, men tør sjeldent å dele ting jeg har på hjertet. Tenker at det kanskje blir teit, eller at noen skal være veldig uenige i meg og starte en diskusjon.

Ønsker så veldig å komme meg ut av dette. Jeg tenker før jeg skal på noe, at idag, da skal jeg bare slappe av, skravle, evt. danse, og ha det hyggelig, men det blir aldri noe av..

Anonymous poster hash: 4583a...da3
Skrevet

Den ene delen av det du skriver her høres ut som dårlig selvtillit og i overkant selvkritiskhet. Kanskje det kunne vært bra for deg å øve deg på å skrive hva du mener om noe her eller på et annet forum der du kan være anonym?

Noen ganger er det best å bare kaste seg ut i det og ikke tenke først, gi seg selv et litt høyt tempo.

Også lurt å finne ut om du bare er innadvendt, om det handler om et dårlig selvbilde eller om du er sjenert eller har litt sosial angst.

Skrevet

Min mann er som din. Veldig utadvendt, det har ført til at jeg blir mer og mer innadvendt. Kommer aldri til ordet når vi har besøk. Når jeg prøver å komme med innspill i samtalen, overhører han meg og bare fortsetter å spy ut ord. Ta tak i det før det er forsent. Jeg har gitt opp etter flere år :/ han var ikke slik de 2første årene vi var sammen, eller jeg la kanskje ikke mere til det. Nå irriterer det meg grenseløst. .

Mitt beste råd er å prøv å inviter mest mulig av dine venner så dere er i flere tall, og kanskje dere styrer samtalene over på noe som ikke er helt hans felt . . Så det blir lettere å slippe til i samtalene.

Anonymous poster hash: 8b9c6...15d

Skrevet

Jeg var veldig innadvent før, kunne knapt føre en samtale, bortsett fra med foreldre eller søstra mi.

Men for litt over et år siden, ble jeg sendt på jobbsøkekurs. Kurs veilederen er en fantastisk mann. Der hadde man noen samtaler alene med han. Han godtok ikke vet ikke, kan ikke, vil ikke svar. Han var av typen, som fikk, ihvertfall meg til å åpne meg. På en måte finne meg selv, hva jeg ville, hvem jeg er osv. Etter mye om og men, fikk han meg til å søke jobb i butikk. Holdt på å besvime av tanken. Men, etter jeg har jobbet i butikk i et år, Stortrives jeg. Klarer å snakke med kunder, kolleger, folk jeg møter på busstopp osv. Har mye å takke kursveilederen for det. Han presset meg mye, eller tvang meg. Men er glad for det nå.

Anonymous poster hash: fa2b0...33d

Skrevet

Dette med å jobbe i butikk hjalp faktisk meg også en del... Hadde mange pratsomme kunder, og lærte meg en del small talk. Var veldig sjenert før. Fant lissom aldri på noe å si, unnvek blikket til andre, kjemperedd for at folk skulle snakke til meg. Er ennå litt sånn med enkelte mennesker, men syns ting har gått lettere etterhvert som jeg har blitt eldre. Bryr meg mindre om hva folk mener om meg, og har fått bedre selvtillit. Det hjelper!

Anonymous poster hash: f7811...cd8

Skrevet

Jeg hadde sosial angst i flere år og kom meg ut av det selv. Presset meg i sosiale situasjoner og begynte å gi mer f i ting. Det hjalp veldig på selvtilitten :)

Anonymous poster hash: f5ed1...ef2

Skrevet

Du er ikke deprimert også vel?

Jeg ble mye mere utadvendt etter at jeg begynte med antidepressiva. :-)

Mener ikke at du skal begynne med medisiner altså, men hvis man er veldig innadvent, så er man kanskje også deprimert...?

Anonymous poster hash: 9d2e6...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...