Gå til innhold

Deres barn på halvannet år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de mange ord? Min lille gutt skravler fælt, men han kan svært få ord. Han sier mamma, pappa, hei, hade, æsj, nei, ja og pus.

Hva kan deres? Når er det vanlig at de begynner å snakke med forstålige ord?

Anonymous poster hash: 59633...948
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som din. Tulla skravler som en foss, men kun babbel.

Sier mamma, pappa, hei, bil, ball (ba), pus, nei, ja, der, se osv. Alle de "enkle" orda...

Anonymous poster hash: d1dc2...c98

Skrevet

Mamma, pappa, kjeks!

Anonymous poster hash: f5813...45e

Skrevet

Det varierer jo så mye fra barn til barn. Akkurat som så mye annet. Ingen grunn til bekymring ennå!

Min er 12 mnd og sier ca 30 forståelige ord. Babler og hermer etter oss hele tiden.

Anonymous poster hash: ed001...08f

Skrevet

Ikke så mye mere enn din

Anonymous poster hash: b620b...89d
Skrevet

Min er 21 mnd og 'snakker' som en foss - på sitt eget språk. Han sier mamma, pappa, dadda, se, datt, helikopter (av alle ting!), mer og kjeks som er forståelig, men ellers har vi lange samtaler hvor han har tonefall og en tydelig mening med det han 'sier'.

Han har god kontroll på begrepene, det går fint en å be han hente ballen, kaste noe i søppelet osv, så jeg tenker at ordene ligger lagret og plutselig slippes løs. Da blir det mye gøy å høre, tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 42b63...46f

Skrevet

Min hadde bare max 10 ord frem til hun ble 18 mnd. Etter dette løsnet det skikkelig og det kom minst ett nytt ord i uka. Hun har fått noen dobble ord også som tusen takk og hadet bra.

Hun er også blitt mer bevist på hva ordene betyr og kommuniserer mye mer med oss nå.

Skrevet

19mndr se,mamma,pappa,kake

Anonymous poster hash: 35950...97b

Skrevet

Her er det bare babling enda. Hun er 15 mnd.

Mamma, pappa og takk skjønner vi. Resten er uforståelig. ;)

Skrevet

14 mnd: Sier bare "nei"

Anonymous poster hash: bae7f...7dd
Skrevet

Telte ved 17 mnd.: 230 ord - alle tydelige og korrekte - bortsett fra ett ord på en ting hun hadde bestemt seg for at het noe annet en det het (et kort ord). Hun bablet aldri som barn og det var jo bekymringsverdig fikk vi vite - men jaggu tok hun det ikke igjen fort!

Alle barn har forskjellig utvikling. Min var forsiktig fysisk grovmotorisk sett, men var god på det med ord og finmotorikk.

Anonymous poster hash: da24e...5e9
Skrevet

Min er 12 mnd og sier rundt 10 ord. 

Anonymous poster hash: cc23b...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...