Gå til innhold

ang barnehage start og timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini begynner i september, blir korte dager de første månedene så lenge pappan er hjemme uansett,men hvis han får seg jobb, synes dere at det blir lenge for en 19 månding og bli fra 830-15 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, etter at innkjøringen er ferdig er jo det en ganske kort barnehagedag for en unge på nærmere 2 år...

De fleste begynner vel i barnehagen når de er 11-12 mnd gamle og jobber begge foreldrene fullt er det ikke uvanlig med 8-9 timers dager i barnehagen. Barnet ditt er heldig som slipper det!

Anonymous poster hash: 1c13e...db3
Skrevet

8.30-15 syns jeg ikke så altfor lenge, så det må vel gå greit. Skal vel sove en stund i løpet av de timene også.

Vet om de som er langt yngre og er i bhg fra 6.45 til 16.45. Den syns jeg er atskillig verre.

Anonymous poster hash: 29afe...ca6
Skrevet

Jeg begynte med 8-13, men ble fort utvidet til rundt 15 fordi han ofte lå og sov eller spiset når jeg kom og hentet han.

Anonymous poster hash: c8702...f49
Skrevet

Det er fint og høre. han begynner i september når han er nesten 19mnd,men blir kanskje ikke før han 21-22 mnd han blir den tiden, Ja er forferdelig at så små er i b.hagen 645 til 1645 altfor lenge,men jobber foreldrene så har de ingen valg,men i begynnelsen blir tiden 10-14 i kjernetiden, han skal få korte dager de første månedene

Skrevet

Det er fint og høre. han begynner i september når han er nesten 19mnd,men blir kanskje ikke før han 21-22 mnd han blir den tiden, Ja er forferdelig at så små er i b.hagen 645 til 1645 altfor lenge,men jobber foreldrene så har de ingen valg,men i begynnelsen blir tiden 10-14 i kjernetiden, han skal få korte dager de første månedene

Vår Bhg har regler på at barn ikke skal være lengre enn max 8 timer.

De sier det finnes regler for slikt.

Mine barn følger min arb dag.

Anonymous poster hash: 67942...0e8

Skrevet

Min er 14 mnd ved start og vil fra dag 5 få dager etter våre turnuser. Men 2 av 3 uker aldri lenger enn 15.15 håper vi på. Hver 3 uke blir det litt lengre dager.

Anonymous poster hash: b2fb6...1f6

Skrevet

er  ikke noe regler for her jeg bor, jobbet i barnehage i 5år og flere har vert fra 7-17

Skrevet

Må presisere at mine barn sjelden er 8 timer i barnehagen, men du vet at desom jjobber 08-16 må levere barna før dette og hente de etter jobb? Så de barna er alltid lenger enn 8 timer i barnehagen. Hvordan skal folk med 08-16 jobb ellers klare hverdagen?

Skrevet

Det finnes ingen regler for hvor lenge ungene kan være i bhg. 

Så "de" tar feil.

Anonymous poster hash: 03358...907

Skrevet

Det finnes ikke slike regler, annet enn de barnehagen eventuelt har funnet på selv.

Mange mennesker har åtte timers arbeidsdag, hvordan funker egentlig dette i praksis?

Anonymous poster hash: 50437...c75

Skrevet

Min blir 18 med når han starter nå i august.og etter innkjøring blir han der Alt mellom 8.5 timer og 6 timer. Da begge to er i jobb

Skrevet

Min er 9 måneder og starter i barnehage neste uke, 8-9 timer hver dag. Høres fantastisk ut å ha ventet 10 måneder til og få til korte dager! Forhåpentligvis kan besteforeldre hente litt tidligere innimellom :)

Anonymous poster hash: 36e7a...833
Skrevet

det var lenge, men de sier jo at så små takler det bedre enn større

Skrevet

Min kommer til å være 11 mnd når han starter, men vi håper å kunne hente tidlig flere dager..

Anonymous poster hash: 03b9b...c7c

Skrevet

synes de er så små når de er 11mnd,men har man ingen valg,så må man jo

Skrevet

I praksis er det vanskelig for mange å bare ha 8 t i bhg. Her ute jeg bor må mange pendle 30-45 min hver vei og har i tillegg 7,5-8 t arbeidsdag selv. De fleste prøver så godt det lar seg gjøre å jobbe slik at en henter og en leverer men noen ganger blir det lange dager på barna. Noen prioriterer da å ha barna i bhg nærme jobben men ser de fleste velger nærbhg der barna går sammen med dem de senere vil begynne på skole med. Det blir en oppveiingssak.

Anonymous poster hash: 346de...daa

Skrevet

Kommunene kan ha regler for hvor lenge barn kan være i barnehagen i løpet av en dag. Ofte er det 9 timer. 8 timers arbeidsdag på foreldre pluss kjøring til og fra barnehagen. I kommunen der min mor jobber er det sånn. Er noen barnehager der som er unntatt denne regelen hvis det er lang pendlervei fra bygd til arbeidsplasser. Mitt barn er i privat barnehage i en anna kkommune og der er det ikke en sånn regel. Men jeg forholder meg uansett til det, for 9 timer er mer enn lenge nok. Blir ofte 7-16 på mini, men har jeg mulighet til å levere seinere, hente seinere eller til å ha han hjemme en fridag gjør jeg selvfølgelig det.

Skrevet

Barnehagen her er oppe fra 7.00 til 17.00 og i teorien kan barna være der i 10 timer om dagen, men de har lite barn når vi leverer rundt 8.30 og da jeg hentet sent en gang, 16.40 var mitt barn siste igjen så ingen barn har så lange dager her... Vår yngste på 20 måneder starter neste uke og da er det full jobb på oss begge og en gjennomsnittsdag for barna blir 8.00 til 16.00 men hver tredje dag er jeg ferdig på jobb klokka 14.00 og kan hente tidlig. Har også valgt å bytte jobb til arbeidsplass 7 km fra bosted, men den luksusen er det jo mange som ikke har.

Får du til å hente barnet før 15.30 hver dag er dere også veldig heldig!

Anonymous poster hash: c49b2...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...