Gå til innhold

Hadde dere akseptert dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen står opp så går han rett til enten pc, TV, tlf eller nettbrett for å glo. Det er set første han gjør på mårran. I dag sto han ikke opp før kl. 11, og det første han gjør er å sette seg på kjøkkenet med nettbrettet. Vi har diskutert dette flere ganger, men han syns dette er helt ok og bare fortsetter med det.

Når jeg står opp konverserer jeg med barna, finner klær, ordner hår og smører mat.

Er det jeg som er teit som mener han bør drøye skjermer i et kvarter etter han har stått opp?

Anonymous poster hash: 6c028...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konverserer faktisk :) hva er forskjellen mellom å sitte på nettbrett og å ordne frisyre? Begge to gjør noe kun for seg selv. Hadde han sittet hele dagen på pc og du fløy rundt med husarbeid så hadde jeg forstått det. Men han trenger kanskje dette kvarteret med nettbrett for å våkne ordentlig opp?

Anonymous poster hash: d66d4...9d4

Skrevet

Nå er det ikke mitt eget hår jeg ordner da. Og jo, det er jeg som ordner alt husarbeid. Både før han står opp og etter han har stått opp.

Tror barna syns det er noe trasig når barna prøver å få kontakt, men pappa er opptatt med en skjerm.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hadde absolutt akseptert det, jeg gjør det samme :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Han er junkie. For ungenes skyld kan han starte dagen sammen med dem, ikke med brettet.

Skrevet

Ja, han er en junkie. Det er det ingen tvil om.

Står derer virkelig opp fra senga og setter dere foran en skjerm i en time uten å ordne med barna?!

Skrevet

Sitter han ved skjermen hele dagen? Eller til han våkner? :) 

Anonymous poster hash: e8ef8...b4b
Skrevet

Han bør skjerpe seg!!!!!!!! Huff

Anonymous poster hash: 6ae4a...14e

Skrevet

Han sitter ved skjermen i rundt en time. Syns det er passe egoistisk når du faktisk ikke står opp før kl. 10-11. Sitter på datan ellers på dagen også, ja.

Skrevet

Nei, jeg hadde sagt ifra om at han burde oppføre seg som en voksen pappa, ikke en fjortis som har sommerferie.

Skrevet

Da står han opp med ungene i morgen og du står opp 1.00 og sitter på dataen til kl.12.00

Annen hver dag. Ikke sant?

Det er vel ikke bare dine unger og ditt hus.

Hva bringer han ellers til familien?

Anonymous poster hash: cb032...736
Skrevet

Det har vært en del artikler om hvordan foreldres skjermbruk påvirker barna -google de og la han lese, kanskje han forstår at dette er viktig tid man aldri får igjen? Og at det ikke er bra for barnas selvfølelse.

Men det høres jo også ut som om det generelt er en skjevfordeling av arbeidet hjemme. Med mindre du trives med det, så er det noe dere bør ta tak i. Slitsomt for én person å gjøre alt, og blir fort dårlig stemning og lite hygge ved å ha det slik.

Lykke til, håper dere finner ut av det:)

Anonymous poster hash: a7977...8e9
Skrevet

Mannen min gjør det samme, og ja jeg aksepterer det. Han trenger tid for å våkne om morgenen og er ubrukelig den første halvtimen uansett om han ser på en skjerm eller bare sitter og glor ut i lufta.

Men så gjør han sin del i huset og med ungene også da.

Anonymous poster hash: 83be8...ae6
Skrevet

Ja, han er en junkie. Det er det ingen tvil om.

Står derer virkelig opp fra senga og setter dere foran en skjerm i en time uten å ordne med barna?!

Forstår du ikke at det er andre regler for kvinner og menn?

Hadde spørsmålet vært: "mannen min klager over at jeg står opp kl 11 og deretter sitter en time med nettbrett, men jeg trenger denne tiden for å våkne. Er han ikke urimelig?", så hadde hi fått helt andre svar.

Noen har ikke andre krav til mannen sin enn at han skifter dekk på bilen, og topper han det hele med å pusse tenna på ungene to ganger i året så er han en helt genial far.

Anonymous poster hash: 48aa0...66a

Skrevet

Han her må du nesten "oppdra". Gjøre sånn som med ungene. Forlange at han feks, lager mat til barna, steler dem ol før han tar seg en time på nettbrettet. Forlange at han støvsuger, vasker ol før han blir belønnet med litt nettbrett :D 

Evt bare be han bidra som far og ektemann og la han ta sin del av barn, hus og alt som følger med. 

Nettbrett kan han leke seg med når barna er lagt, i barnehage/skole ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...