Gå til innhold

Tonsil steiner- andre som sliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å ha sånne illeluktende steiner i halsen... 

Jeg har operert halsen da jeg var barn pga av hyppige halsbettenelse. Da fjernet de mandlene mine og jeg fikk aldri mer vondt i halsen. Men disse steinene begynte å dukke opp for noen år siden til tross for at mandlene mine er fjernet.

Andre som har dette problemet? Hva gjør/gjorde dere?

Anonymous poster hash: a2197...5b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine forsvant etter at jeg la om kostholdet mitt. Viste seg at jeg ikke tåler melkeprotein og hvete, og jeg har også kuttet ut sukker.

Borte vekk med de illeluktende klumpene :)

Anonymous poster hash: 1f02c...26d
Skrevet

Mine forsvant etter at jeg la om kostholdet mitt. Viste seg at jeg ikke tåler melkeprotein og hvete, og jeg har også kuttet ut sukker.

oi, det var noe nytt for meg! Men hvordan fikk du vite at du ikke tålte melkeprotein og hvete? Hva slags prøver tok du?

Takk for svar! ;)

Skrevet

oi, det var noe nytt for meg! Men hvordan fikk du vite at du ikke tålte melkeprotein og hvete? Hva slags prøver tok du?

Takk for svar! ;)

Testen for å sjekke det med melkeprotein fikk jeg tatt hos en lege for en del år siden. Men merkelignok er det ikke mange leger som er villige til å teste dette. De tester laktose i melk, men tester ofte ikke melkeproteinet. Jeg ble allerede som barn testet for laktoseintoleranse, men det hadde jeg ikke. Ble retestet for dette som voksen, men fremdeles ikke utslag. Først da en annen lege sjekket for melkeprotein fikk jeg utslag.

Hvete testet jeg ut selv, prøvde å kutte det ut og ble bedre av forskjellig. Hadde bl.a. en pussig eksem som kom på ett bestemt sted. Hver gang jeg prøvde å reintrodusere hvete så fikk jeg tilbake utslettet (som klødde mye i tillegg), så det var ingen tvil. Merket etter hvert at det også bidro positivt på steinene i halsen. (Jeg har ikke cøliaki.)

Sukker påvirker kroppens hormoner og immunsystem negativt, samt tapper kroppen for viktige vitaminer og mineraler, så det kuttet jeg også ut med tanke på at disse steinene i halsen har en sammenheng med immunsystemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...