Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Mann på 35 år. Et felles barn på 2 år. Han rydder kjøkkenet 1 gang i uka. Han lager middag 2 ganger i mnd. Han vasker egne klær pga jeg ikke gidder. Vasker ikke barnets klær, håndklær, sengetøy el.l. Han klipper plen og måker snø, det gjør jeg også. Han bytter dekk på bilen (2 ganger i året såklart). Han vasker bilen (hele tiden!! Typisk manne-mani, det trengs ikke). Han nekter å gjøre mer husarbeid fordi han sier han gjør mye. Spesielt vasking av bilen, noe han gjør for "kos". Jeg vasker bilen om den er møkkete selv. Det ENESTE jeg ikke gjør er å skifte dekk. Skulle han nekte så får jeg bytta på verksted, null problem. Hadde du vært sammen med en mann som synes det er ok at du gjør "alt", som ikke er villig til å lette hverdagen din? Føler jeg er verdt null, siden han behandler meg sånn. Anonymous poster hash: 4156f...36a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Han har iallefall ikke de egenskapene som hadde gjort at jeg hadde blitt boende for resten av livet Men kan være jeg er bortskjemt.. Anonymous poster hash: 439a4...31e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Samme tenker jeg. Men ville bare høre om jeg er for kravstor. Flere? Anonymous poster hash: 4156f...36a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Synes du skal begynne å skrive en liste over alt du gjør og hvor lang tid det tar, samt en liste over det han gjør og hvor lang tid det tar. Hvis han vasker bilen ekstremt ofte, så ofte at det ikke er nødvendig, så ville jeg bare skrevet opp nødvendig bilvask på den listen (husk også dere kan være uenige om viktigheten her, kan hende han ser økonomi i å ta ekstra godt vare på bilen). Skriv lister i 2-4 uker og så sammenligner dere tidsbruken på det dere begge gjør. Så kan dere diskutere arbeidsfordelingen på nytt. Mener han fremdeles at det er riktig at han skal gjøre mye mindre enn deg, da hadde jeg enten kreve hushjelp ofte nok (på hans regning siden det er han som ikke ønsker å gjøre noe) eller jeg hadde gått. Om man trives med å gjøre det meste av husarbeidet så er det greit, eller om mannen gjør andre ting som gjør at total arbeidsbelastning er omtrent lik - da er det jo greit. Tror mange late eller ubevisste menn glemmer at de viser lite respekt for partneren, og hvis man føler man blir utnyttet og tatt for gitt så vil etter hvert følelsene dama har for mannen kjølne. Så skiller dama seg og mannen sitter tilsynelatende igjen som et spørsmålstegn for "vi hadde det jo så godt sammen".... når det egentlig var han som hadde det godt. Anonymous poster hash: ea9b5...b64
Frøken Ubesluttsom Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Hvis det er grunn for å gå fra noen, så er det søren ikke rart at det er så mye samlivsbrudd her i landet. Blir helt matt jeg ass. Kjærlighet betyr ingenting lenger. Forholdet betyr ingeting lenger. Folk bare bryter opp i tide og utide pga bagateller. Og ja, dette er bagateller i mine øyne. Hvorfor er det ingen som kjemper for kjærligheten lenger? Hvorfor skal alle dårlige egenskaper fremheves fremfor de gode. Jeg tror at vi mennesker er blitt for kravstore. Fordi vi har blitt for materalistiske og for opptatt av ting som er uviktig fremfor hva som er viktig... Ord som "kompromiss" eller "bare akseptere at det er som det er" eksisterer tydeligvis ikke lenger i forhold. Alt skal være 100% perfekt hele tida.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Hvis det er grunn for å gå fra noen, så er det søren ikke rart at det er så mye samlivsbrudd her i landet. Blir helt matt jeg ass. Kjærlighet betyr ingenting lenger. Forholdet betyr ingeting lenger. Folk bare bryter opp i tide og utide pga bagateller. Og ja, dette er bagateller i mine øyne. Hvorfor er det ingen som kjemper for kjærligheten lenger? Hvorfor skal alle dårlige egenskaper fremheves fremfor de gode. Jeg tror at vi mennesker er blitt for kravstore. Fordi vi har blitt for materalistiske og for opptatt av ting som er uviktig fremfor hva som er viktig... Ord som "kompromiss" eller "bare akseptere at det er som det er" eksisterer tydeligvis ikke lenger i forhold. Alt skal være 100% perfekt hele tida. Finnes ikke kjærlighet her lenger Anonymous poster hash: 4156f...36a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Hvis det er grunn for å gå fra noen, så er det søren ikke rart at det er så mye samlivsbrudd her i landet. Blir helt matt jeg ass. Kjærlighet betyr ingenting lenger. Forholdet betyr ingeting lenger. Folk bare bryter opp i tide og utide pga bagateller. Og ja, dette er bagateller i mine øyne. Hvorfor er det ingen som kjemper for kjærligheten lenger? Hvorfor skal alle dårlige egenskaper fremheves fremfor de gode. Jeg tror at vi mennesker er blitt for kravstore. Fordi vi har blitt for materalistiske og for opptatt av ting som er uviktig fremfor hva som er viktig... Ord som "kompromiss" eller "bare akseptere at det er som det er" eksisterer tydeligvis ikke lenger i forhold. Alt skal være 100% perfekt hele tida. Når man blir behandlet som en hushjelp i eget hjem er det ikke så lett å ha varme følelser for den andre. Prøv det selv før du uttaler deg. Anonymous poster hash: d65d9...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå