Gå til innhold

Venter barn med mannen. Mamma til stedatter


Anbefalte innlegg

Skrevet

har sagt til stedatter at hun ikke liker babyer og at babyer er ekle og dumme og bare bråker og ødelegger.

Stedatter spurte meg om dette var sant. Og så hvisker hun, men JEG liker babyer altså..,

Kjenner jeg blir lei meg på stedatters vegne. Er det egentlig ok å si noe slikt til datteren sin som skal bli storesøster?

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke greit, mora er nok sjalu :( Ikke at hun nødvendigvis vil ha eksen tilbake men at datteren skal få ett søsken uten at hun er mora.

 

Anonymous poster hash: 996b6...17f

Skrevet

Kan jo hende jenta overdramatiserer litt da. At moren hennes har sagt at hun syntes det var slitsomt å ha baby, at det var mye skriking, bleieskift... Hun kan jo ha formidlet det på en annen måte enn hvordan dattera har oppfattet henne.

 

Hvis ikke har hun kanskje vært mer brutalt ærlig enn nødvendig, men det er vel ingen stor krise? Stedattera di vil jo få sine egne erfaringer med baby uansett.

 

Anonymous poster hash: c1f87...d2f

Skrevet

Klart det er mulig hun overdramatiserer men hun virket veldig oppriktig.

 

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

Synes det er mer trist å tenke på at stedatter nå må tenke "Mamma likte meg ikke når jeg vr baby"

 

Hun høres sjalu og smålig ut



Anonymous poster hash: cbbf6...8ea
Skrevet

 

Synes det er mer trist å tenke på at stedatter nå må tenke "Mamma likte meg ikke når jeg vr baby"

 

Hun høres sjalu og smålig ut

 

Anonymous poster hash: cbbf6...8ea

Hun trekker nok ikke de konklusjonene.

Hun var mest i tvil om hun hadde lov å like babyen som kommer virket det som. Hun hvisket i all fortrolighet at HUN likevel likte babyen.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

Jeg er ikke glad i babyer i det hele tatt. Er så glad nå som sønnen min har blitt 3 år. Syns det er mye bedre nå.

 

Ville nok ikke sagt der til barnet mitt hvis han ventet ett søsken.

 

Men er det sånn at alle må like babyer?

 

Anonymous poster hash: 1bcf1...42d

Skrevet

Jeg er ikke glad i babyer i det hele tatt. Er så glad nå som sønnen min har blitt 3 år. Syns det er mye bedre nå.

 

Ville nok ikke sagt der til barnet mitt hvis han ventet ett søsken.

 

Men er det sånn at alle må like babyer?

 

Anonymous poster hash: 1bcf1...42d

 

Selvfølgelig må ikke alle like babyer... Men unødvendig å påvirke barnet sitt til å ikke like baby eller fremtidig søsken. Blir jo å oppfordre til konflikt og søskensjalusi..

Skrevet

Så bra dere har et slikt fortrolig forhold at hun fortalte det til deg :) Det er ikke greit hvis moren faktisk brukte slike adjektiv.... "ekle" og "dumme" faktisk. Men dere har jo et bra utgangspunkt da, når hun ikke har hørt på moren, men faktisk gleder seg sammen med deg om det nye familiemedlemmet :)



Anonymous poster hash: 70496...b81
Skrevet

 

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva moren sa eller om hun har en agenda..

Men jeg vet godt at barn sier mye rart og tolker ting på sin egen måte.

 

Her vi bor er det et tjern som mange bader i. Men for oss som er vokst opp her (og vet om tjernets "forhistorie") så er dette tjernet litt ekkelt å bade i. Ungene har spurt om vi kan bade der, men jeg vil ikke. Det er blodigler der, da jeg var tenåring så vi en huggorm som svømte der, bunnen er grumsete og kjempeekkel, og det har vært et stort problem med sesongarbeidere/polakker som hele sommeren oppholder seg der. Dette var deres base. Og de bæsja i vannet og forurenset stedet veldig. Dette henger veldig igjen for oss "lokalbefolkningen". Det er 10 min å kjøre til Oslofjorden, så vi gjør heller det.

Når ungene har spurt, svarer jeg at det er så ekkelt der pga bunnen, iglene og at jeg syns det var ekkelt vann (nevner ikke dette med polakkene eller ormen).

 

I går ringte faren og var dritsur fordi jeg hadde sagt til ungene at det var farlig å bade der (Han ville dit å bade). Jeg brukte aldri ordet farlig, men ekkelt. Men fordi jeg hadde sagt det var igler i vannet så tolket de det som farlig..

Dette er litt avsporing, men poenget er at unger tolker fritt det vi sier, så det KAN være mora har sagt noe annet. Men klart, kan jo også være mora er sjalu på deg og den nye babyen også. Det vet ikke jeg noe om..

 

 



Anonymous poster hash: 7c7e2...061
Skrevet

Jeg er ikke glad i babyer i det hele tatt. Er så glad nå som sønnen min har blitt 3 år. Syns det er mye bedre nå.

 

Ville nok ikke sagt der til barnet mitt hvis han ventet ett søsken.

 

Men er det sånn at alle må like babyer?

 

Anonymous poster hash: 1bcf1...42d

Nei, selvsagt ikke. Synes det bare er unødvendig å muligens påvirke sin datter til å ha denne holdningen når hun skal få småsøsken.

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

 

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva moren sa eller om hun har en agenda..

Men jeg vet godt at barn sier mye rart og tolker ting på sin egen måte.

 

Her vi bor er det et tjern som mange bader i. Men for oss som er vokst opp her (og vet om tjernets "forhistorie") så er dette tjernet litt ekkelt å bade i. Ungene har spurt om vi kan bade der, men jeg vil ikke. Det er blodigler der, da jeg var tenåring så vi en huggorm som svømte der, bunnen er grumsete og kjempeekkel, og det har vært et stort problem med sesongarbeidere/polakker som hele sommeren oppholder seg der. Dette var deres base. Og de bæsja i vannet og forurenset stedet veldig. Dette henger veldig igjen for oss "lokalbefolkningen". Det er 10 min å kjøre til Oslofjorden, så vi gjør heller det.

Når ungene har spurt, svarer jeg at det er så ekkelt der pga bunnen, iglene og at jeg syns det var ekkelt vann (nevner ikke dette med polakkene eller ormen).

 

I går ringte faren og var dritsur fordi jeg hadde sagt til ungene at det var farlig å bade der (Han ville dit å bade). Jeg brukte aldri ordet farlig, men ekkelt. Men fordi jeg hadde sagt det var igler i vannet så tolket de det som farlig..

Dette er litt avsporing, men poenget er at unger tolker fritt det vi sier, så det KAN være mora har sagt noe annet. Men klart, kan jo også være mora er sjalu på deg og den nye babyen også. Det vet ikke jeg noe om..

 

 

 

Anonymous poster hash: 7c7e2...061

Selvsagt er det ikke sikkert jeg får ordrett sitat men at moren har uttalt seg negativt er jeg ganske sikker på. Og det er trist.

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

Mora mi er ikke glad i babyer og jeg er glad for at hun fortalte det til meg etter jeg ble mamma for lurte litt på hvorfor hun ikke er så veldig engasjert. Altså hun er glad i sønnen vår men er ikke ivrig på å holde han og sånt. Hun gleder seg til han blir større. Og det er helt greit for meg. Men ville ikke sagt det til sønnen min senere når han skjønner slikt og i hvertfall ikke når han forhåpentligvis får ett søsken senere.

 

Uansett grunn så burde denne mora ikke sagt det til dattera. Sånt kan man si senerr når dattera er voksen.

 

Anonymous poster hash: 996b6...17f

Skrevet

 

Så bra dere har et slikt fortrolig forhold at hun fortalte det til deg :) Det er ikke greit hvis moren faktisk brukte slike adjektiv.... "ekle" og "dumme" faktisk. Men dere har jo et bra utgangspunkt da, når hun ikke har hørt på moren, men faktisk gleder seg sammen med deg om det nye familiemedlemmet :)

 

Anonymous poster hash: 70496...b81

Ja. Hun ER en fantastisk liten jente og gleder seg veldig til å bli storesøster. Hennes beste venninne ble det for noen måneder siden og det var hun litt misunnelig på. Hver kveld sier hun "natta lille" til magen min og klapper på den.

Klart, hun vil nok få "sjokk" når det går opp alle ulempene med søsken ;) men det er jo en fordel at hun ønsker seg det, gleder seg og venter i spenning på at den skal komme ut. :D

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

Her hadde vi samme situasjon da vi fikk felles barn. Mor hadde fortalt stesønn at nå kom pappa til å få mye mindre tid med han (blant annet), han grudde seg hele svangerskapet til denne babyen skulle komme og "overta" faren. Det nyttet ikke hvor mye vi pratet, forsikret og oppmuntret, det ble mye sjalusi:(

 

Anonymous poster hash: d27ff...209

Skrevet

Her hadde vi samme situasjon da vi fikk felles barn. Mor hadde fortalt stesønn at nå kom pappa til å få mye mindre tid med han (blant annet), han grudde seg hele svangerskapet til denne babyen skulle komme og "overta" faren. Det nyttet ikke hvor mye vi pratet, forsikret og oppmuntret, det ble mye sjalusi:(

 

Anonymous poster hash: d27ff...209

Er det jeg også frykter skal skje. Jeg/vi strevde litt i starten når jeg flyttet inn. Da sa min stedatter at jeg var slem og ikke likte henne osv. Jeg brukte lang tid på å motbevise det. Nå når hun sa at mamma hadde sagt det om babyer lurer jeg jo på om hun også sa slike ting når jeg kom inn i bildet.

 

 

Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Skrevet

har sagt til stedatter at hun ikke liker babyer og at babyer er ekle og dumme og bare bråker og ødelegger.

Stedatter spurte meg om dette var sant. Og så hvisker hun, men JEG liker babyer altså..,

Kjenner jeg blir lei meg på stedatters vegne. Er det egentlig ok å si noe slikt til datteren sin som skal bli storesøster?Anonymous poster hash: 856f7...4f6

Ok NEI. Ho er så sjalu når hun kan gryte ut av seg på sitt eige barn. Stygge mor er ho.

 

Anonymous poster hash: c4512...3d8

Skrevet

Finnes mange foreldre som sier stygge ting til og i barns påhør. Mor til min stesønn ble rasende da hun hørte at mannen og jeg skulle ha nr 2. Hun kom og leverte sønnen her og begynte å kjefte på mannen."Du puler på deg den ene ungen etter den andre. Du tenker ikke på at det blir mindre arv til xxxx."

Dette sto sønnen som da var 12 år og hørte på. Galskap på høyt nivå.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Skrevet

Finnes mange foreldre som sier stygge ting til og i barns påhør. Mor til min stesønn ble rasende da hun hørte at mannen og jeg skulle ha nr 2. Hun kom og leverte sønnen her og begynte å kjefte på mannen."Du puler på deg den ene ungen etter den andre. Du tenker ikke på at det blir mindre arv til xxxx."

Dette sto sønnen som da var 12 år og hørte på. Galskap på høyt nivå.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Høres ut som vi "dealer" med samme gale eks. Sier så mye ufint om både meg og barnefar i barnets nærvær at jeg blir skremt. Noe som selvfølgelig påvirker barnet dithen at han overhodet ikke har respekt for oss.

 

Anonymous poster hash: d27ff...209

Skrevet

Ja, vi også slet med respekt fra sønnen lenge da han var mindre. Nå er han i slutten av tenårene og har null respekt for moren. Han er hos henne et par dager av gangen og det ender alltid med krangling mellom de. Han sier han blir lei hennes utspørring ang vårt liv, og moren blir sint når han ikke vil si noe.

Har vært så mange episoder at jeg har mistet tellingen.

Det er vanvittig at voksne ikke kan skåne barna for sånne barnsligheter.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Skrevet

Ja, vi også slet med respekt fra sønnen lenge da han var mindre. Nå er han i slutten av tenårene og har null respekt for moren. Han er hos henne et par dager av gangen og det ender alltid med krangling mellom de. Han sier han blir lei hennes utspørring ang vårt liv, og moren blir sint når han ikke vil si noe.

Har vært så mange episoder at jeg har mistet tellingen.

Det er vanvittig at voksne ikke kan skåne barna for sånne barnsligheter.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Så bra at det ordnet seg da han ble eldre. Håper det samme skjer her. Men når han er mest ho sin mor, og bare annenhver helg her, er det vanskelig å ta skikkelig tak i ting hvis du skjønner.

 

Anonymous poster hash: d27ff...209

Skrevet

 

Ja, vi også slet med respekt fra sønnen lenge da han var mindre. Nå er han i slutten av tenårene og har null respekt for moren. Han er hos henne et par dager av gangen og det ender alltid med krangling mellom de. Han sier han blir lei hennes utspørring ang vårt liv, og moren blir sint når han ikke vil si noe.

Har vært så mange episoder at jeg har mistet tellingen.

Det er vanvittig at voksne ikke kan skåne barna for sånne barnsligheter.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Så bra at det ordnet seg da han ble eldre. Håper det samme skjer her. Men når han er mest ho sin mor, og bare annenhver helg her, er det vanskelig å ta skikkelig tak i ting hvis du skjønner.

 

Anonymous poster hash: d27ff...209

På hvilken måte mener du det "ordnet seg"? Synes du det er fint at han ikke har et godt forhold til sin egen mor? Håper du at stedattera di skal få et dårlig forhold til mora si?

I så fall sitter du kanskje og kaster stein i glasshus.

 

Anonymous poster hash: c1f87...d2f

Skrevet

Det ordnet seg for oss ja, men selvfølgelig leit at sønnen ikke har et godt forhold til moren sin, men det er det kun hun som kan lastes for. De som snakker nedlatende om den andre forelderen og partner tenker kanskje ikke over at barna har evne til å tenke og se hva som foregår når de blir litt eldre, og da vender de gjerne ryggen til den som snakker stygt.

 

Anonymous poster hash: c8090...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...