Gå til innhold

IDkontroll ved innreise til Norge


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå på nyhetene at det er innført IDkonroll for alle som skal inn i Norge. Og da lurer jeg på om vi plutselig har et problem... Vi er på ferie i Sveige, og skal hjem i morgen. Jeg og mannen har selvfølgelig med ID (bankkort / førerkort), men vi har ikke med pass til 2 åringen... Eller fødselsattest som sikkert også kunne funket.

 

Så det store spørsmålet da er, hvor nøye er de på grensen? Vil et lite barn få problemet, eller bør det hå greit når vi forklarer at vi dro til Sverige for over en uke siden, og før dette dukket opp?

 

 

Anonymous poster hash: 1cd26...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint.

 

Anonymous poster hash: 57e8b...b5c

Skrevet

Det går nok helt fint.

 

Anonymous poster hash: 57e8b...b5c

Jeg håper det, kjente at jeg ble litt stresset her nå :)

 

Anonymous poster hash: 1cd26...c94

Skrevet

Kan jeg aldri tro blir noe problem. Tviler på at de tror ungen er en forkledd terrorist, holder nok at alle voksne i bilen har ID.

 

Anonymous poster hash: 2788c...fda

Skrevet

Det går bra. De spør ikke om småbarns id. Hvis en voksen mangler id, og i tillegg kan virke mistenkelig, vil det nok bli gjort flere undersøkelser. Ikke verre enn det. God tur hjem. :)

Skrevet

Nei, så dumme kan de ikke være.. Førerkort/bankkort burde holde, og barn er da ikke terrorister (som oftest) :)

Glad jeg tok harryhandelen før dette her. Det var riktignok grensekontroll. Men de tittet såvidt på bilene og sendte dem videre, er ikke "vanlige" folk de ser etter tror jeg?

 

Anonymous poster hash: 42116...ad9

Skrevet

Takk for svar. Regner med at det går bra, og vi startet først med å fleipe om at vi ikke kom inn igjen. Men så begynte jeg å tenke litt mer på det, og da kjente jeg at jeg stresset meg litt opp.

 

Og den eneste formen for terrorisme dette barnet bedriver er søvnterror, men det går mest utover mor og far :D

 

Anonymous poster hash: 1cd26...c94

Skrevet

Ett vennepar som er i Danmark nå kom seg ikke med båten uten pass. Mener vel strenger ved havner enn ved grensa.

 

Anonymous poster hash: 0bb0f...9a0

Skrevet

Reiste med danskebåten i går. Vi voksne måtte vise, ikke barna.

Skrevet

Jeg snakket nettopp med politiet om det, ringte og forklarte at vi skal til Danmark men at verken jeg eller ungene har pass.

"Da får du ikke reist", svarer hun.

"Hva!!?? Tuller du?", spør jeg

 

Så begynner hun å le og sier at hun bare tullet og at jeg skulle ta det helt med ro. Jeg må ha med førerkort/bankkort med bilde, og hun mente det var lurt å ta med fødselsattestene til barna ;)

 

Fy søren, hun skremte livskiten av meg, altså :P:D

 

Anonymous poster hash: 56486...3f5

Skrevet

Ett vennepar som er i Danmark nå kom seg ikke med båten uten pass. Mener vel strenger ved havner enn ved grensa.

 

Anonymous poster hash: 0bb0f...9a0

Førerkort gjelder som ID, for nordmenn gjelder også fremdeles bankkort som ID frem til vi får på plass de nye nasjonale ID-kortene.

 

Anonymous poster hash: 2788c...fda

Skrevet

 

 

Ett vennepar som er i Danmark nå kom seg ikke med båten uten pass. Mener vel strenger ved havner enn ved grensa.

 

Anonymous poster hash: 0bb0f...9a0

Førerkort gjelder som ID, for nordmenn gjelder også fremdeles bankkort som ID frem til vi får på plass de nye nasjonale ID-kortene.

 

Anonymous poster hash: 2788c...fda

Førerkort er IKKE godkjent som ID nå nei.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrortrussel-mot-norge/vi-faar-ikke-reise-hjem-fra-danmark/a/23261581/

 

Anonymous poster hash: bea64...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...