Gå til innhold

Hvor lenge var dere sammen før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sammen i 10 år først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi ble gravid da vi var 19 år etter å ha vært sammen i rundt 3 mnd. Men den graviditeten endte i spontanabort. Vi hadde lyst til å prøve igjen med en gang, men endte med at vi flyttet sammen og begynte på studier og jeg ble gravid igjen etter at jeg hadde fått meg jobb. Da var vi begge 24 år og hadde vært sammen 5 år ca :)

edit: Nå har vi vært sammen i 7 år og giftet oss i juni. 

Endret av rytme
Skrevet

8 mnd, uplanlagt. Alt for tidlig selvsagt, men nå har vi vært sammen i ni år og er gift og har tre barn så foreløpig klarer vi oss greit :)

Anonymous poster hash: 93b20...7e8

Skrevet

Har vært sammen i 3 år og er prøvere. Prøvd lenge fordi vi visste det ville ta lang tid. Får se på neste forsøk om det klaffer, i så fall 3 år sammen.

Anonymous poster hash: e65c7...b79

Skrevet

9 år hadde vi vært sammen før vi fikk førstemann, nå sitter vi her sammen på 12. året og har to flotte barn og ett godt forhold. Vi møttes når jeg var 18 år og hadde behov for tiden før barn til å gjennomføre utdanning ect. Føltes godt og var nyttig at vi hadde så solid forhold før vi fikk barn.

Anonymous poster hash: 61bee...d69
Skrevet

Kjærester/samboere i 8 år, vi ville bli ferdig med utdannelse og finne oss et greit sted og bo før vi fikk barn. Vi ønsket trygge rammer/stabilitet for familien vi var enige om å lage sammen. Fikk kjøpt et fint hus i et rolig nabolag og hadde faste jobber begge to. Ble så gravid med førstemann den samme sommeren som vi giftet oss (var veldig ønsket og planlagt), vi venter nr 2 i år og har i år vært sammen i 12 fine år. Utrolig glad for at det er han som ble pappaen til barna mine <3 (Vi fikk mange snåle kommentarer underveis om hvorfor vi venta så lenge med barn, argumentene våre om ferdig utdannelse, fast bopel, fast jobb, trygge rammer var tydeligvis "feil" :) )

Anonymous poster hash: d3d5c...6d4

Skrevet

Første barn: Var sammen med eksen i ganske mange år før jeg ble gravid. Det ble slutt ganske fort etter at barnet kom. Det kom som lyn fra klar himmel at han ikke skulle takle farsrollen og familielivet.

Etter noen år møtte jeg en fyr som jeg likte veldig godt. Det var som om vi hadde kjent hverandre hele livet. 3 mnd etter jeg møtte han første gang fikk jeg plutselig positiv test. Absolutt ikke planlagt. Jeg brukte prevensjon og hadde i tillegg en medisinsk tilstand som skulle gjøre det umulig å bli gravid på det tidspunktet. I følge sykehuset var det et skikkelig mirakelbarn :)

Uansett, nå har vi kjent hverandre/vært sammen i 6 år og har rukket å få 3 barn sammen på denne tiden :)

Jeg har i hvert fall funnet ut at man ikke vet hvem man bor sammen med før man har fått barn, gjerne 2-3-4 stykker ;)

Skrevet

10 år

Anonymous poster hash: 2eb97...404

Skrevet

Ca 2år.

Anonymous poster hash: f1191...852

Skrevet

1,5 år. Gift nå og har snart 3 barn sammen. Alderen var også litt med på å bestemme hvor fort vi fikk barn, er 37 år nå og vært ilag i 6 år..

Skrevet

Drøyt 5 år før jeg uplanlagt ble gravid som studenter. :-) nå venter vi nr 2 og har blitt gift og har fått oss faste jobber og bolig. Snart vært sammen i 9 år :-)

Sett i ettertid burde vi egentlig fått flere barn som studenter.

Anonymous poster hash: 7555c...877

Skrevet

Hadde vært sammen i 2.5 år før jeg ble gravid + en del år som gode venner før det igjen. Nå er vi på 6 året, gift og akkurat fått nr 2 :D

Anonymous poster hash: a08e8...a62
Skrevet

Ca 2 uker;) Har nå vært sammen i 18 år, og fått 4 barn:)

Skrevet

Hadde vært kjærester i 3 år, samboere i 2 år og gift i 1 år da vi fikk første barnet.

Nå har vi vært sammen i 16 år, gift i 14 av dem og har fått fire barn sammen.

For meg var det viktig å gjøre ting i "riktig rekkefølge" og være 100% sikker på at dette var rett. Det er fordi vi har bosatt oss på hans hjemplass en dagsreise fra min, og jeg kunne ikke stifte familie der før jeg var sikker på at jeg ville trives og at mannen var den rette. Å flytte derfra etter å ha fått barn der var uaktuelt, der barnas hjemplass er der er min også og når det var så langt fra min familie måtte jeg være helt, helt sikker på at jeg hadde tatt det rette valget.

Jeg var 24 år og han 28 da vi ble kjærester.

Anonymous poster hash: dbdde...658
Skrevet

Hadde vært sammen i ca. 3 år, men hadde vært sammen før og vi hadde kjent hverandre i over 10 år :)

Skrevet

Vi var sammen i 2 år før vi fikk barn. Syns det var greit å bo litt sammen før vi fikk barn. Vært sammen nå i 7 år og har foreløpig ett barn.

Anonymous poster hash: 185c6...a2b

Skrevet

Vi var ikke sammen. Var bare venner og hadde en helg der vi havnet på fylla og endte opp hjemme hos han. Vips så var jeg gravid gitt. Flyttet sammen 3 mnd senere i Juni 2007 og har idag 5 barn og 4 års bryllupsdag rett rundt hjørnet:-)

Skrevet

Fem og et halvt år. Ble planlagt gravid to måneder etter bryllupet😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...