Gå til innhold

Hvor mange leser for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi fast rutine hver kveld. Leser eventyr sammen med barna også er det natta. Fin rutine som ungene elsker. (Selv om mamman å pappan begynner å bli temmelig lei til tider, men kommer sikkert til å savne det når denne tiden er over ;) )

Anonymous poster hash: 967a5...6b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leser alltid. De hører også på lydbøker noen ganger. 

Anonymous poster hash: 97c24...0d7
Skrevet

Jeg gjør :)

Anonymous poster hash: 63db6...78e

Skrevet

Leser hver eneste kveld :) Anser det som en selvfølge når man har barn...

Anonymous poster hash: 32c03...e2e

Skrevet

Leser hver eneste kveld :) Anser det som en selvfølge når man har barn...

Anonymous poster hash: 32c03...e2e

Det anså jeg også som en selvfølge. Helt til det ble et tema i venne gjengen. Jeg og hun ene uten barn anser dette som en selvfølge, men vi var også de eneste. Ble nesten litt oppgitt. Hun uten barn hadde til og med hentet bøkene fra da hun var lita fordi hun måtte ha noe å leste når hun passet mine barn.

Skrevet

Vi leser bøker på sengekanten i perioder. Men barna foretrekker å bli sunget for når de skal sove. Unntaket er om vi er midt i ei spennende bok, og de gleder seg til neste kapittel. Da velger de lesing over sang.

Vi leser bøker likevel, mens minsten sitter på potte, når vi har late søndagsmorgener i senga, etter middag i stua osv, men ikke hver dag.

Anonymous poster hash: 5b26a...ae1

Skrevet

Vi leser hver kveld. Som regel veldig hyggelig ;) 

Jeg har en haug med Disney-bøker (som er passe lange) som jeg selv fikk som barn, og ungene får selv velge hvilken bok de vil lese. Eventyr er veldig lærerikt og er en rolig og fin avslutning på en lang dag :)

Anonymous poster hash: 53a5b...45c
Skrevet

Det er ikke en av leggerutinene her,men leser selvsagt bøker på dagtid for han.

Min  gutt er snart 3 år.

Anonymous poster hash: 4d94b...8a7
Skrevet

Hver eneste kveld.

Vil at barna mine skal få gode lesevaner. Å lese gir meg mye, det er på topp 3 lista over ting jeg liker å gjøre. Jeg leser sikkert 50 bøker i året. 

Skrevet

Hver eneste kveld.

Vil at barna mine skal få gode lesevaner. Å lese gir meg mye, det er på topp 3 lista over ting jeg liker å gjøre. Jeg leser sikkert 50 bøker i året. 

Helt enig. Å lese en bok er noe av det beste som fins. Åpner seg en hel verden :D Noe jeg ønsker å overføre til barna. (Grunnen til at vi blir lei er at det ofte ender med de samme bøkene om og om igjen. Selv om de har MANGE å velge mellom. Innimellom så må vi "miste" noen bøker en periode slik at det blir litt variasjon. :P )

Hva leser du for tiden? Jeg er hekta på Camilla läckberg sin serie om Erika og Patrik. :D

Skrevet

Jeg har lest alle Lackberg-bøkene. Håper det kommer en ny snart. Det blir mye krim, men jeg er alt-lesende, 

Akkurat blitt ferdig med den siste Kepler-boka. Leste den ut på en dag! Den var nesten litt for skummel. 

Nå holder jeg på med en Nicholas Sparks, Den lengste reisen. Den er OK, handler om en gammel mann som har kjørt av veien og blir sittende fast. Så kommer kona "tilbake" (hun er død), og sitter hos ham. Og så går de gjennom livet de har hatt sammen. Litt treig bok, men fin. Jeg er bare sånn passelig glad i amerikanske romaner, så den har blitt liggende noen uker uten at jeg har blitt ferdig.

Skal lese Unni Lindell - Djevelkysset etterpå. Har ikke lest så mye Lindell tidligere, så der har jeg noen bøker tilgode. 

Skrevet

Nope. Ikke nå lenger. Sjarmen forsvant litt når han begynte å lese fortere enn meg. Men vi hører en del lydbøker sammen når vi kjører bil, egalias døtre, mysterier, sult, 1984, doppler and so on. Da kosær vi vårs :)

Skrevet

Har ikkje barn selv, men liker godt å lese for de små når eg er på besøk hos folk med små barn ^_^

Skrevet

Les for barnet ditt. Ti minutter er nok og det kan være med på å forebygge lese- og skrivevansker.

Anonymous poster hash: a5cba...7f3

Skrevet

Her er det 3-5 sanger eller eventyrlesing :P En fin avslutning på dagen.

Skrevet

Leser hver eneste kveld, for seksåringen og for tiåringen (som nå synes det eg litt flaut men synes det er såå koselig;)).

Anonymous poster hash: 2cc57...c52

Skrevet

Hver kveld. Og gjerne i løpet av dagen også.

Skrevet

Fleire gongar for dag kjem toåringen med ei eller fleire bøker ho vil ha lest. I tillegg blir det lest ei bok ved legging.

Skrevet

Hvor tidlig begynner man? Jeg leser ikke for 1,5 åringen. Men vi synger mye :)

Anonymous poster hash: e8489...40e

Skrevet

Min eldste på fire velger som regel sang. Vi synger sammen.

Anonymous poster hash: 64cea...220

Skrevet

Hvor tidlig begynner man? Jeg leser ikke for 1,5 åringen. Men vi synger mye :)

Anonymous poster hash: e8489...40e

Vi startet med enkle bøker når knøttebøtt var ca 6 mnd. Nå er hun 11 mnd, og kommer krabbende / gående med en bok i hånden og holder på å le seg ihjel når vi tar boken for å lese for henne.

Det samme er det når hun skal legge seg, vi må lese samme boken hver kveld, og hun vinker, klapper og peker i forhold til hva som står i boka :P

Så jeg tenker så tidlig som mulig, det er jo bare å tilpasse boken etter barnet.

Skrevet

Leser for alle tre. Begynte når de er rundt året. Tror det er viktig å lese for barna. Det øker både språkforståelse og ordforrådet. Dessuten er det hyggelig😊

Anonymous poster hash: fc32b...ffe

Skrevet

Ja leser for barna. 2 åringen har skullet ha samme boken hver dag i 2 mnd nå. Litt lei den. Men han er helt vill når han finner den! Storgleder seg.

Anonymous poster hash: c6038...b7b

Skrevet

Leser mye, både på forespørsel, i stille stunder, og som kveldsrutine. Leser både til han på 3.5 og hun på 4 mndr. :)

Skrevet

Leser hver dag. Ikke så mye som før, men det blir noe hver dag. Av og til også lengre lesestunder.

Anonymous poster hash: 9cbda...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...