Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Jeg er mamma til en gutt på 8 år (skal begynne i 3.klasse). Han fikk virkelig fart på lesinga etter jul i 2.klasse, og i løpet av våren leste han ut Pingledagbok-serien til storebroren. Etter at han ble ferdig med disse, kjøpte jeg "Gutta i trehuset med 13 etasjer" - det er litt i samme sjanger som Pingle-bøkene. Denne falt også i smak!! Nå er jeg på jakt etter gode tips til bøker å følge opp med! Han leser veldig bra og flytende, men kombinasjonen tekst/bilde som var i Pingle-bøkene likte han veldig bra. Også humoren! Noen gode tips til morsomme og fengende bøker til en 8-åring? Gjerne serier! Storebror fikk opp øynene for lesing noe senere, så bortsett fra Pingle-bøkene passer ikke hans bøker så godt enda............ Anonymous poster hash: 661c7...4c3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Timmy Tabbe. Anonymous poster hash: 50009...d1b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Otto monster har vært en favoritt her. Også Kaptein supertruse med de drittleie doene. Anonymous poster hash: 67915...18e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Rampete Robin Anonymous poster hash: fadc1...fdc
Gemini77 Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Sønnen min er akkurat like gammel som din og elsket en pingles dagbok. Men favorittbøkene hans er de 5 bøkene i serien "kaptein supertruse". Lå på sengen og leste og kunne høre latteren hans nede i stuen. :-)
Optimisten :) Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Roald Dahl, spennende og artige bøker, og ikke sånn typisk barnslig barnebok-preg. Jeg leste selv disse når jeg var på hans alder, og tror det har bidratt til at jeg i dag i en alder av 27 fortsatt elsker å lese bøker
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Jenta mi har akkurat begynt med Harry potter. Anonymous poster hash: 61a22...28c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå