Gå til innhold

Trenger boktips til gutten min (8 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til en gutt på 8 år (skal begynne i 3.klasse).

Han fikk virkelig fart på lesinga etter jul i 2.klasse, og i løpet av våren leste han ut Pingledagbok-serien til storebroren. Etter at han ble ferdig med disse, kjøpte jeg "Gutta i trehuset med 13 etasjer" - det er litt i samme sjanger som Pingle-bøkene. Denne falt også i smak!!

Nå er jeg på jakt etter gode tips til bøker å følge opp med!

Han leser veldig bra og flytende, men kombinasjonen tekst/bilde som var i Pingle-bøkene likte han veldig bra. Også humoren!

Noen gode tips til morsomme og fengende bøker til en 8-åring? Gjerne serier!

Storebror fikk opp øynene for lesing noe senere, så bortsett fra Pingle-bøkene passer ikke hans bøker så godt enda............

Anonymous poster hash: 661c7...4c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Timmy Tabbe.

Anonymous poster hash: 50009...d1b

Skrevet

Otto monster har vært en favoritt her. Også Kaptein supertruse med de drittleie doene. 

Anonymous poster hash: 67915...18e
Skrevet

Rampete Robin

Anonymous poster hash: fadc1...fdc

Skrevet

Sønnen min er akkurat like gammel som din og elsket en pingles dagbok. Men favorittbøkene hans er de 5 bøkene i serien "kaptein supertruse". Lå på sengen og leste og kunne høre latteren hans nede i stuen. :-)

Skrevet

Roald Dahl, spennende og artige bøker, og ikke sånn typisk barnslig barnebok-preg. 
Jeg leste selv disse når jeg var på hans alder, og tror det har bidratt til at jeg i dag i en alder av 27 fortsatt elsker å lese bøker :) 

Skrevet

Jenta mi har akkurat begynt med Harry potter.

Anonymous poster hash: 61a22...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...