Gå til innhold

Spørsmål til dere med peiling på forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en forsikring gjennom jobben som dekker helseproblemer, skade og sykdom. Denne blir trukket automatisk på lønnsslipper min hver måned. Nå er jeg i ulønnet permisjon, og betaler derfor ikke på forsikringen. Hva skjer dersom jeg skulle bli syk eller skade meg? Vil jeg ikke få utbetaling fra forsikringsselskapet?

Anonymous poster hash: 71c29...f01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med arbeidsgiver. Det forrige stedet jeg jobbet ble man meldt ut av den typen goder når man hadde ulønnet permisjon, der jeg jobber nå får jeg beholde det.

Men sjekk om du kan betale inn selv

Anonymous poster hash: 9f7b5...0c3

Skrevet

Ok, takk for svar.

Er bare det at jeg kan ikke ta kontakt med arb.giver. Da vil de tro at jeg spekulerer i en utbetaling.

Andre som vet?

Hi

Skrevet

Stopper opp i ulønnet permisjon, men sjekk med arbeidsgiver.

Skrevet

Men finnes det andre måter å finne ut av det på, enn å ta kontakt med arbeidsgiver? Som sagt så er det en lite god ide.... Hi

Skrevet

Det er kun forsikringsselskapet og arb.giver som vet dette. Men hvorfor kan du ikke spørre dem? Er jo er helt normalt spørsmål...

Skrevet

Det er kun forsikringsselskapet og arb.giver som vet dette. Men hvorfor kan du ikke spørre dem? Er jo er helt normalt spørsmål...

Fordi arbeidsgiveren min "hater" sine ansatte. Mener kun de er et nødvendig onde, og vil helst outsource oss alle.

Kan kanskje kontakte forsikringsselskapet, ja. Takk for svar. Hi

Skrevet

Dette skulle du avklart før du søkte om ulønnet permisjon. Jeg hadde ikke det samme som deg, men gjennom fagforbundet. Jeg tok da kontakt med forbundet og fikk beholde avtalen mot at jeg betalte privat på den frem til jeg kom tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: 62a3f...305
Skrevet

Fordi arbeidsgiveren min "hater" sine ansatte. Mener kun de er et nødvendig onde, og vil helst outsource oss alle.

Kan kanskje kontakte forsikringsselskapet, ja. Takk for svar. Hi

Men det vil jo ikke påvirke ham i det hele tatt... Høres litt merkelig ut. Om han hater de ansatte, hvorfor gi dere goder han ikke må gi dere?

Anonymous poster hash: dcfd6...357

Skrevet

Kan kanskje kontakte forsikringsselskapet, ja. Takk for svar. HiAnonymous poster hash: 71c29...f01

Men det vil jo ikke påvirke ham i det hele tatt... Høres litt merkelig ut. Om han hater de ansatte, hvorfor gi dere goder han ikke må gi dere? Anonymous poster hash: dcfd6...357

De "gir" oss ingenting. Vi betaler i dyre dommer på forsikringen. Forsikringen er framforhandlet av fagforeningen. Hmmm, kanskje jeg kan kontakte de. Ja, det tror jeg. :) hi

Skrevet

Men da har du ikke forsikring via arb.giver da?? Enten er det jeg som er treig eller så misforstår du hvordan dette fungerer. Om du betaler hele forsikringen er det en privat avtale som vil opphøre ved ulønnet permisjon.

Anonymous poster hash: dcfd6...357

Skrevet

Men da har du ikke forsikring via arb.giver da?? Enten er det jeg som er treig eller så misforstår du hvordan dette fungerer. Om du betaler hele forsikringen er det en privat avtale som vil opphøre ved ulønnet permisjon. Anonymous poster hash: dcfd6...357

Det er akkurat det som er så uklart. Jeg betaler av egen lomme. Det trekkes av lønna mi. Nå som jeg er i ulønnet permisjon, betaler jeg ingenting. Det rare er at dersom det skulle bli behov for forsikringen, er det arbeidsgiver som ordner alt av papirarbeidet.

Men jeg hører med fagforeningen jeg, takk for svar alle. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...