Gå til innhold

stakkars liten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 4mnd gammel baby Me atopisk eksem og som nå har fått vannkopper :o har ekstremt mange ! Kommer gul veske fra atopisk eksemet og hår og rusk setter seg fast :( d klør og klør..

har store krater av vannkopper, og der d har falt av er det store groper :-o han har hatt 40 i feber flere dager, den har heldigvis gitt seg nå. Har ca 300-400 vannkopper! Skreket konstant så lenge han er våken og nå er så hås og sår i halsen att d nesten ikke kommer lyd ut...

noen tips? Til hva vi kan ha på av krem, har fått kortisonsalve pga. Atopisk eksemet, d vil i ikj ha på da d kan svi på vannkoppene, kvitvask e ikj bra for atopiskeksemet smurt på en gang.. Ekje grett å vare liten å syk..

Anonymous poster hash: e8f5e...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier legene?

Ingen gode råd men god bedring til den lille.

Anonymous poster hash: 3a18f...c12

Skrevet

Har han ikke vært hos lege må han ha legetilsyn. Det setter seg noen ganger bakterier i vannkoppene og med den tempen er det nærliggende å tro at han har det.

Anonymous poster hash: cde5d...4c2

Skrevet

Du får kjøpt et slags skum på apoteket som er spesielt til vannkopper. Den kan oppbevares i kjøleskapet så lindrer den ekstra godt.

Har nettopp hatt en runde med min atopiske datter.

Gos bedring.

Anonymous poster hash: bfa90...7cd

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Lurt å ta han med til lege!

Skrevet

Du får kjøpt en kløstillende spray på apoteket.

Skrevet

Må ta med et så lite barn til legen,er farlig for barn under 1 år og ha vannkopper. ta det med til legen/legevakt

Skrevet

Var hos legen på mandag, ingenting vi kunne gjøre annet enn vente, tok blodprøver som viste 21, så d var greit sa legen. Hva heter d skummet?

føler meg så hjelpesløs når mann ikj kan hjelpe :'(

Mvh Hi

takk for svar og tips.

Skrevet

Var hos legen på mandag, ingenting vi kunne gjøre annet enn vente, tok blodprøver som viste 21, så d var greit sa legen. Hva heter d skummet?

føler meg så hjelpesløs når mann ikj kan hjelpe :'(

Mvh Hi

takk for svar og tips.Anonymous poster hash: e8f5e...1be

Skummet heter PoxClin.

Anonymous poster hash: bfa90...7cd

Skrevet

Når du var til lege på mandag og crp var på 21, og han fortsatt har 40 i feber sier det seg selv at han har blitt verre. Fikk du ikke beskjed om hvordan du skulle forholde deg ? Hadde det vært mitt barn hadde vi vært hos lege igjen i går torsdag.

Anonymous poster hash: cde5d...4c2

Skrevet

Ikke for å skremme deg, eller jo kanskje litt. Bakterier er skumle når de er så små. Blir fort blodforgiftning. Så høy feber KAN tyde på noe bakterielt og siden det kommer puss bør det sjekkes. Vannkopper er ingen uskyldig barnesykdom. Kommer det skitt i sårene kan de bli betent. Dra på legevakten og få det sjekket vær så snill. De blir fort veldig veldig syke når de er så små.

Anonymous poster hash: ee97e...d3f

Skrevet

Jeg ville uten TVIL reist tilbake til legevakten.

NÅ. I KVELD.

Anonymous poster hash: 7682a...c90
Skrevet

Jeg hadde dratt på legevakten med en gang, vannkopper er ikke til å spøke med.

Anonymous poster hash: cd3a0...1e9
Skrevet

Ring legevakten om ikke annet. Feber over så mange dager bør sjekkes. Tipper på de vil ha deg inn.

Anonymous poster hash: 81a2a...5ac

Skrevet

Kjære vene.

Les hva HI skriver. 40 i feber SOM HAR GITT SEG.

Anonymous poster hash: 2a539...dd0

Skrevet

Han har ikke feber lenger, hadde feber søndag-tirsdag dro til legen mandag og kommer til å dra til legen igjen på mandag som kommer, for å sjekke crp igjen.. Han spiser godt, men ikke tilfreds... Lurer på om d ikj e nok nering i melka mi, har i tillegg fått bryst betennelse så han vil helst ha fra den friske puppen :/

ikj så greit å få alt på en gang :/ han tisser og bæsjer som vanlig, litt sterk lukt av tiss.. Sover lite, vil helst ligge på puppen. Bynt med litt grøt i tillegg idag. Håper han kommer seg raskt, han var den blideste gutten i verden, smilte heletiden, håper han blir sitt gamle jeg igjen.. Bynt så smått å smile igjen innimellom gråt.. Mor er sliten og har også hatt feber.. Pga bryst betennelsen. Begge to på bedringens vei, men ikj friske enda..

Skrevet

Mvh Hi

Skrevet

Det er ikke brennkopper da? Det er jo ikke uvanlig at barn med eksem får det iblant? 

Anonymous poster hash: 2f55d...c97
Skrevet

Huff! Stakkar liten, og stakkar foreldre! Så fortvilt å se babyen ha det vondt. Håper på snarlig bedring💕

Skrevet

Storebror på 4 som fikk vannkopper først, prøvde så godt vi kunne at han ikj sku borti baby, god hånd hygiene og alt som sku til for at han ikj sku få d... Storebror hadde null feber, og 20-30 prikker, merket ikj at han hadde d. Helt motsatt Me lillebror, 40 feber og ca 300-400 prikka og veldig medtatt, slapp og utilfreds :-( vanskelig for små og store! Tror ikke d e brennkopper, vassblemmer i starten, rur etter noen dager.. Legen sa også at d VA vannkopper..

takk for alle svar :)

mvh Hi

Skrevet

Zyrtec hjalp mot kløen hos vår treåring. Men barnet ditt er kanskje for liten til å få allergimedisin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...