Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Terror kan ramme et samfunn når som helst. Det har vi dessverre erfart etter 22/7. Sjansen for at det skjer noe nå er antakelig mindre da det er så høy beredskap og sikkerhetstiltak overalt. Terroristene kan avblåse aksjonen og gjenoppta planene når alt har roet seg ned, om noen uker eller måneder. Jeg tenker at jeg og mine hver eneste dag i teorien kan bli rammet av noe grusomt. Dødsulykke på veien, uhelbredelig sykdom, husbrann eller en terroraksjon. At dette kan hende bør ikke hindre oss i å leve helt normale liv. Innbyggerne i London lever kontinuerlig i en potensiell terrortrussel. Likevel drar vi dit og hygger oss, shopper i store varehus, benytter undergrunnen og flyr til og fra. Det er klart det er skremmende med en direkte terrortrussel mot Norge, men jeg syns det er mer skremmende hvordan enkelte her inne tar helt av med fluktruter og hysteri. Det i seg selv er en stor seier til terroristene. Anonymous poster hash: c003d...18a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 AMEN! Nordmenn både reise og bor i både USA, Australia, Israel, Egypt osv. Fatter ikke at folk blir så hysteriske nå. Latterlig! Anonymous poster hash: 0d573...6ab
*Miss Marple* Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Jeg syns ikke det er latterlig at man blir redd i denne situasjonen, men er veldig enig med hi i at man ikke må glemme at man faktisk hele tiden lever med risikoen for angrep - enten fra ytterliggående grupper eller galne enkeltpersoner og at man faktisk bare må lære oss å leve med det. Å bli ekstra bekymret når det oppstår en så alvorlig og uvanlig situasjon som vi har i et land som de fleste anser som veldig trygt er jo helt forståelig, men jeg håper at de som kjenner på panikken klarer å tenke litt rasjonelt før de påfører de rundt seg unødig angst.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Ja, det er forståelig at man blir redd da nyhetsoppslagene nå ikke er daglig kost i Norge. Min intensjon med innlegget var likevel å dra denne ekstremsituasjonen litt ned på jorda, ikke for å latterliggjøre de som er engstelige, men for å berolige/realitetsorientere da det som skjer nå ikke nødvendigvis er verre enn den mulige risikoen vi har rundt oss daglig. Anonymous poster hash: c003d...18a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Det som er det mest latterlige her er at vi nordmenn er så fryktelig overasket over denne terrortrusselen. Hvorfor skulle ikke Norge få en slik trussel egentlig ? Vi blander oss bort det meste, mange andre land i Europa har fått slike trusler også Danmark. Dessuten har vi flere borgere i dette landet som vi VET er tilknyttet Terror og terrorgrupper. Og så lenge vi velger å gi opphold til slike mennesker så burde vi vært forberedt på slike trusler og mulig terror. Men i stedet så oppfordres det til rose tog, vi er så himla naive i dette landet at det er helt skummelt. Anonymous poster hash: 2b247...055
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Det som er det mest latterlige her er at vi nordmenn er så fryktelig overasket over denne terrortrusselen. Hvorfor skulle ikke Norge få en slik trussel egentlig ? Vi blander oss bort det meste, mange andre land i Europa har fått slike trusler også Danmark. Dessuten har vi flere borgere i dette landet som vi VET er tilknyttet Terror og terrorgrupper. Og så lenge vi velger å gi opphold til slike mennesker så burde vi vært forberedt på slike trusler og mulig terror. Men i stedet så oppfordres det til rose tog, vi er så himla naive i dette landet at det er helt skummelt. Anonymous poster hash: 2b247...055 Enig med denne. Vi kan ikke forvente noe annet når vi lar folk dra ned til konfliktområder. Håper vi følger etter og nekter pass til folk vi også! Anonymous poster hash: 05c0d...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå