Gå til innhold

Til dere som er redde å vil rømme landet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere ikke bare bli hjemme i deres eget hjem, mye tryggere det en å dra. Tror neppe det kommer en skummel terrorist å ringer på hjemme hos dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykelig hysteriske mødre som holder til her inne!

Anonymous poster hash: 77491...61e

Skrevet

Jeg blir egentlig mest skremt av hvor lite seriøst folk tar denne trusselen jeg, for jo, det er en reell trussel her! Greit nok, rømme landet er kanskje å overdrive, men å ta sine forhåndsregler i denne situasjonen syns jeg bare er på sin plass. Å late som at trusselen ikke er reell blir for meg dumskap. Det viser bare hvor umenneskelige og skuddsikre nordmenn føler seg!

Jeg for min del kommer til å unngå plasser med store folkemengder de neste dagene. Heller hysterisk enn død.

Skrevet

Jeg kommer fra et land der det har vært masse terrorhandlinger i flere år. Nei, vi gjemmer oss ikke under senga og avlyser alt som avlyses kan, vi lever faktisk våre liv, men er litt mer ops på hva man gjør i tilfelle eventuelt angrep. Vi hadde "overlevelsesfag" på skolen der vi blant annet lærte å kjenne igjen giftige gasser på lukt, symptomer osv, og hvordan man unngår å bli forgiftet - enkelte gasser flyter oppunder taket, mens andre blir konsentrert lavt mot gulvet. Hadde vi oppført oss som DiB-kjerringene som forfattet siste dagers mange innlegg så hadde hele landet stoppet opp.

Anonymous poster hash: b7a40...c7d
Skrevet

Jeg kommer fra et land der det har vært masse terrorhandlinger i flere år. Nei, vi gjemmer oss ikke under senga og avlyser alt som avlyses kan, vi lever faktisk våre liv, men er litt mer ops på hva man gjør i tilfelle eventuelt angrep. Vi hadde "overlevelsesfag" på skolen der vi blant annet lærte å kjenne igjen giftige gasser på lukt, symptomer osv, og hvordan man unngår å bli forgiftet - enkelte gasser flyter oppunder taket, mens andre blir konsentrert lavt mot gulvet. Hadde vi oppført oss som DiB-kjerringene som forfattet siste dagers mange innlegg så hadde hele landet stoppet opp.

Takk :D jeg er oppriktig glad for at du sier det. For vi lever i realiteten i et av verdens tryggeste land. Å gå fra skaftet er faktisk hysteri. PST sier vi skal leve som normalt. Og de hadde ikke sagt det om ikke de hadde ment det. Det er ikke unntakstilstand i landet vårt. Ingen innstilte flyavganger eller tog. PST forteller oss at vi skal være bevisste i forhold til at det er kommet en terrortrussel, flere land i Europa har den trusselen hengende over seg kontinuerlig. Tror det er bra at vi får en liten oppvekker om at vi ikke er usårbare, at vi kan være et mål, det er ikke dermed sagt at vi alle lever i livsfare.

Skrevet

Poenget er at vi ikke er vant med å leve med terrortrusler her i landet.

I et land som til og med har "overlevelsesfag" i skolen vil innbyggerne pussig nok føle at de har litt større kontroll, for da har de i hvert fall lært hvordan forholde seg til noe av terroren som måtte ramme.

Jeg bagatelliserer ikke det dine landsmenn har gått, og kanskje går gjennom.

Men her er det ingen som er vant med å forholde seg til terror i hverdagen, og noen har mindre filter på dette enn andre - uten at det er noe galt med dem av den grunn.

Om vi i Norge heretter må leve med en konstant terrorfrykt vil også de som er reddest i dag finne en form for ro i situasjonen. Men nå når det er "akutt" er følelsene deres forståelige, selv om man ikke trenger å dele dem.

Det er flott at de som er redde lager tråder og får høre at andre ikke er like redde, at de får hjelp til å moderere tanker som har kommet på avveie i frykten.

Anonymous poster hash: ded82...476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...