Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Jeg og samboer har et barn på 23 mnd. Blir snart 2 år. Vi eier en leilighet 50/50. Vi skal gå fra hverandre, men samboer lager hælvette nå. Mener han skal ha barnet 100%. Han tar ikke vare på henne engang, så håper ikke dette skjer. Jeg går Med på 50/50 selv om dette dessverre ikke er bra for barnet, men håper på 100% til meg, og at jeg involverer faren så mye som han overhodet ønsker selv. Men hva skjer nå? Bør vi på mekling? Hva gjør jeg når samboer nekter? Hvordan får vi da prate om hvordan vi gjør dette framover? Kan dere si hva som må gjøres? Hvem kontakter jeg? Takk til den som kam hjelpe meg Anonymous poster hash: 885df...44d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Mekling er vel strengt talt ikke noe valg. Det må dere. Anonymous poster hash: 07c0d...5c2
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Kontakt familievernkontoret. Ta gjerne en time alene først. Ikke gå med på 50/50!Er du den som har hatt hovedansvaret til nå? Hvilke argumenter kommer han med for at han skal ha 100%? Du bør ikke si du skal ha 100 heller. Vanslig samvær med en dag i uken og annenhver helg til han? Si han kan ha barnrt utenom dette og hvis han vil- bare å ringe... det er pluss hvis du viser du er fleksibel. Ikke gå med på 50/50 frivillig. Det er ikke det beste for bbarnet. Anonymous poster hash: 16a86...c61
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Du ringer og bestiller time til mekling, og hvis han ikke møter kommer det til å stå i papirene. Hvis det er du som har hatt største delen av de daglige gjøremål med barnet har du størst sjanse for og få den daglige omsorgen så lenge han ikke vil samarbeide. Anonymous poster hash: d3e34...ca1
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 IKKE gå med på 50/50! Er du gal. SELVFØLGELIG skal ikke ungen bo 50% hos noen som ikke tar seg av henne, det sier seg selv. Foreslå vanlig samvær, og ingenting mer. Ja, dere må mekle. Gå på nav så fort du har meklingsattesten og søk om det du skal, ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn osv. En av dere må kjøpe ut den andre på leiligheten, ellers må den selges og deles på to. Lykke til. Men IKKE la han snakke deg rundt, ungen bør så absolutt ikke bo delt når den er så liten, og det kommer familievernkontoret også til å fortelle dere. Anonymous poster hash: 7ada9...b08
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Alle foreldre med barn under 15/16 år må på mekling.. IKKE la deg presse til 50/50, han får bare bråke så mye han vil, men du vil få god støtte fra familievernkontoret her! Min eks har dratt meg for retten 2 ganger på 4 år, han ønsker delt omsorg. Våre barn var 1,5 og 3,5 år da han først startet prosessen. Nå er ungene snart 6 og 8 (pluss at jeg var gravid da han dro så vi har også et barn på 3,5 år sammen), men han fikk fortsatt ikke medhold i retten. Og dette er en mann som egentlig er flink med ungene, men han jobber for mye og har et voldsomt temperament. Retten har nok en gang fastslått at barna har det best hos meg (da det var jeg som gjorde alt med dem/for dem da vi bodde sammen). Slapp helt av, hi, jeg tror han bare sier dette for å skremme deg! Anonymous poster hash: 1ea0e...30e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Og for all del ikke informer han om at hvis han ikke møter, så kommer det i papirene. At han ikke møter viser at han er lite samarbeidsvillig. Blir det sak er det ingen dommer som går med på 50/50 for et barn under 3 år. Han må kunne bevise at du ikke er egnet omsorgsperson for å få 100%, og hva har han å komme med ? Ikke la deg psyke ut, henvis til at dere tar samtalen på fvk., og ikke si noe mer. Sender han deg "truende" sms/mail så ta vare på disse, og for all del ikke svar på disse. Anonymous poster hash: 20439...37f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Mekling er vel strengt talt ikke noe valg. Det må dere. Anonymous poster hash: 07c0d...5c2 Ok. Det visste jeg ikke, det er derfor jeg spør Anonymous poster hash: 885df...44d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Kontakt familievernkontoret. Ta gjerne en time alene først. Ikke gå med på 50/50!Er du den som har hatt hovedansvaret til nå? Hvilke argumenter kommer han med for at han skal ha 100%? Du bør ikke si du skal ha 100 heller. Vanslig samvær med en dag i uken og annenhver helg til han? Si han kan ha barnrt utenom dette og hvis han vil- bare å ringe... det er pluss hvis du viser du er fleksibel. Ikke gå med på 50/50 frivillig. Det er ikke det beste for bbarnet. Anonymous poster hash: 16a86...c61 Tusen takk for svar! Så det er vanlig samvær med en dag i uka og annenhver helg? Ok, skal ikke si at jeg vil ha 100%, jeg er faktisk fleksibel så lenge ikke HAN får 100%. Unner dem tid sammen, barnet elsker oss begge like høyt. Verken mamme eller pappadalt. Jeg har ikke hatt hovedomsorgen, men jeg har gjort alt med henne. Han pusser ikke tennene hennes, han bader henne ikke osv med mindre jeg maser. Fælt om hun skal bo med han, pga hygienen. Ellers er han perfekt pappa. Anonymous poster hash: 885df...44d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Og for all del ikke informer han om at hvis han ikke møter, så kommer det i papirene. At han ikke møter viser at han er lite samarbeidsvillig. Blir det sak er det ingen dommer som går med på 50/50 for et barn under 3 år. Han må kunne bevise at du ikke er egnet omsorgsperson for å få 100%, og hva har han å komme med ? Ikke la deg psyke ut, henvis til at dere tar samtalen på fvk., og ikke si noe mer. Sender han deg "truende" sms/mail så ta vare på disse, og for all del ikke svar på disse. Anonymous poster hash: 20439...37f Takk Anonymous poster hash: 885df...44d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Kontakt familievernkontoret. Ta gjerne en time alene først. Ikke gå med på 50/50!Er du den som har hatt hovedansvaret til nå? Hvilke argumenter kommer han med for at han skal ha 100%? Du bør ikke si du skal ha 100 heller. Vanslig samvær med en dag i uken og annenhver helg til han? Si han kan ha barnrt utenom dette og hvis han vil- bare å ringe... det er pluss hvis du viser du er fleksibel. Ikke gå med på 50/50 frivillig. Det er ikke det beste for bbarnet. Anonymous poster hash: 16a86...c61 Tusen takk for svar! Så det er vanlig samvær med en dag i uka og annenhver helg? Ok, skal ikke si at jeg vil ha 100%, jeg er faktisk fleksibel så lenge ikke HAN får 100%. Unner dem tid sammen, barnet elsker oss begge like høyt. Verken mamme eller pappadalt. Jeg har ikke hatt hovedomsorgen, men jeg har gjort alt med henne. Han pusser ikke tennene hennes, han bader henne ikke osv med mindre jeg maser. Fælt om hun skal bo med han, pga hygienen. Ellers er han perfekt pappa. Anonymous poster hash: 885df...44d Det er det som ER å ha hatt hovedomsorgen, at du har gjort alt. Anonymous poster hash: 7ada9...b08
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Kontakt familievernkontoret. Ta gjerne en time alene først. Ikke gå med på 50/50!Er du den som har hatt hovedansvaret til nå? Hvilke argumenter kommer han med for at han skal ha 100%? Du bør ikke si du skal ha 100 heller. Vanslig samvær med en dag i uken og annenhver helg til han? Si han kan ha barnrt utenom dette og hvis han vil- bare å ringe... det er pluss hvis du viser du er fleksibel. Ikke gå med på 50/50 frivillig. Det er ikke det beste for bbarnet. Anonymous poster hash: 16a86...c61 Tusen takk for svar! Så det er vanlig samvær med en dag i uka og annenhver helg? Ok, skal ikke si at jeg vil ha 100%, jeg er faktisk fleksibel så lenge ikke HAN får 100%. Unner dem tid sammen, barnet elsker oss begge like høyt. Verken mamme eller pappadalt. Jeg har ikke hatt hovedomsorgen, men jeg har gjort alt med henne. Han pusser ikke tennene hennes, han bader henne ikke osv med mindre jeg maser. Fælt om hun skal bo med han, pga hygienen. Ellers er han perfekt pappa. Anonymous poster hash: 885df...44d Det er det som ER å ha hatt hovedomsorgen, at du har gjort alt. Anonymous poster hash: 7ada9...b08 Mulig det, men jeg har ikke bevis på dette :/ Anonymous poster hash: 885df...44d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå