Rivjernet Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Ville dere latt en gutt som blir 5år i august spille minecraft?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Ja, hvorfor ikke? Min gutt startet i den alderen. Han og kompisene stor kose seg Anonymous poster hash: fa2bd...5ae
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Ja, om han skjønner det så. Det er som å bygge lego, bare digitalt. De bruker fantastien og lager svært så kreative byggverk. Minecraft var faktisk et av de spillene barnevakten.no anbefalte av spill fordi det ikke er noe voldelig. Også her er det selvfølgelig mulig å oppsøke servere der de jakter på hverandre og har "kamper" - men en 5 åring trenger ikke gå inn på disse. Anonymous poster hash: 64456...001
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke hatt noe problem å la han spille hbis han først vet om spillet, men hadde aldri introdusert han for det. Her spiller guttungen på 4 det etter å ha sett det hos større søsken. Men fy for et drittspill de blir helt oppslukt av. Når det ikke spilles blir det snakket Minecraft. Hadde det vært opp til dem hadde de spilt det 24/ 7. Ja jeg begrenser det selvfølgelig, men er møkk lei å høre om det utenom. Grrrr til de som vuste min eldste det, he he. Anonymous poster hash: 6c83a...ee5
Serepta Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke hatt noe problem å la han spille hbis han først vet om spillet, men hadde aldri introdusert han for det. Her spiller guttungen på 4 det etter å ha sett det hos større søsken. Men fy for et drittspill de blir helt oppslukt av. Når det ikke spilles blir det snakket Minecraft. Hadde det vært opp til dem hadde de spilt det 24/ 7. Ja jeg begrenser det selvfølgelig, men er møkk lei å høre om det utenom. Grrrr til de som vuste min eldste det, he he. Anonymous poster hash: 6c83a...ee5 Joda ser den. Men om det ikke hadde vært MC, så hadde det garantert vært noe annet. MC er harmløst sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Ikke noe problem, han trenger jo ikke spille online på en stund enda Har en 7-åring som spiller veldig uskyldig minecraft og en 13-åring som er online og spiller på en helt annen måte. 13-åringen er gjerne på skype samtidig, med en gjeng kompiser lager store samfunn, samarbeider og kriger med andre. Det fine med dette spillet er jo at det vokser med barnet, de utvikler spillingen ettersom de blir eldre. Anonymous poster hash: 5e889...235
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke hatt noe problem å la han spille hbis han først vet om spillet, men hadde aldri introdusert han for det. Her spiller guttungen på 4 det etter å ha sett det hos større søsken. Men fy for et drittspill de blir helt oppslukt av. Når det ikke spilles blir det snakket Minecraft. Hadde det vært opp til dem hadde de spilt det 24/ 7. Ja jeg begrenser det selvfølgelig, men er møkk lei å høre om det utenom. Grrrr til de som vuste min eldste det, he he. Anonymous poster hash: 6c83a...ee5 Joda ser den. Men om det ikke hadde vært MC, så hadde det garantert vært noe annet. MC er harmløst sånn sett. Nei, hvorfor det? Min på fem vet knapt nok hva dataspill og sånt er, han ser på når faren spiller Fifa en gang i blant, men bortsett fra det har han null interesse for spill. Vi har heller aldri introdusert det for han, og jeg er litt usikker på når han skulle hatt tid til å spille. Vi er mye ute på tur i helgene, og hjemme er vi fremdeles der at ungene er med på å lage middag, leke med leker, herje i hagen, trampoline osv. Tv er rett og slett ikke så spennende Anonymous poster hash: e5ce7...0bb
Serepta Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke hatt noe problem å la han spille hbis han først vet om spillet, men hadde aldri introdusert han for det. Her spiller guttungen på 4 det etter å ha sett det hos større søsken. Men fy for et drittspill de blir helt oppslukt av. Når det ikke spilles blir det snakket Minecraft. Hadde det vært opp til dem hadde de spilt det 24/ 7. Ja jeg begrenser det selvfølgelig, men er møkk lei å høre om det utenom. Grrrr til de som vuste min eldste det, he he. Anonymous poster hash: 6c83a...ee5 Joda ser den. Men om det ikke hadde vært MC, så hadde det garantert vært noe annet. MC er harmløst sånn sett. Nei, hvorfor det? Min på fem vet knapt nok hva dataspill og sånt er, han ser på når faren spiller Fifa en gang i blant, men bortsett fra det har han null interesse for spill. Vi har heller aldri introdusert det for han, og jeg er litt usikker på når han skulle hatt tid til å spille. Vi er mye ute på tur i helgene, og hjemme er vi fremdeles der at ungene er med på å lage middag, leke med leker, herje i hagen, trampoline osv. Tv er rett og slett ikke så spennende Anonymous poster hash: e5ce7...0bb En femåring trenger ikke vite om dataspill dersom han ikke har eldre søsken, men hun som skrev hadde også større barn. Da stiller saken seg annerledes, og dette med spill er ikke til å unngå. Men det er ikke sagt at det ene utelukker det andre. Her er også ungene mye ute, enten med venner eller med oss på tur. Vi sier jatakk begge deler.
Rivjernet Skrevet 25. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2014 Takk for råd! Jeg vet ikke egentlig hva minecraft går i, og var litt engstelig for om det var mye vold . Her i huset er alle guttene vill etter spill, og jeg strever med å få begrenset bruken. Når jeg tar ipad'en og kaster de ut er det akkurat som om de blir helt handlingslammet !! Jeg blir helt matt. Jeg har hus, 3 barn og full jobb - jeg kan ikke sysselsette de til enhver tid. Det har jeg faktisk ikke overskudd til! Puh- dagens utblåsning !
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Så lenge barnet spiller på "peaceful" så er det ingen monster og dermed ingen vold. (Med mindre de dreper dyrene i spillet) Anonymous poster hash: 4045c...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå