Gå til innhold

Fordommer og fremmedfrykt er grobunn for terrorisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er viktig er at de som bor i Norge ikke føler seg marginalisert og tråkket på av det norske samfunnet slik at de søker sammen i små grupper som rendyrker symboler for å styrke sin identitet - sterkest av alle symbolmakter er religion. Slike fordommer som vi ser her inne og som muslimer daglig opplever er med på å forhindre tilknytning til storsamfunnet og å drive særlig sårbare inn i et ekstremistisk fellesskap grunnet hat og behov for å høre til. Her har vi alle et ansvar.

Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: 6bf08...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å tilføye at jeg ikke sier at vi skal være snillister..

Vi skal slå ned på praksis som ikke er akseptabel i det norske, demokratiske samfunn. Akkurat som det også slås ned på kristne som bryter med prinsippene som er viktige for frihetstanken i samfunnet.

Men vi skal ikke dømme muslimer som en helhetlig gruppe. Det må være en enorm frustrasjon i det å hele tiden skulle forsvare standpunkt som man selv ikke har - bare fordi man har en tro..

Jeg presiserte heller ikke hvilken gruppe jeg snakket om i hovedinnlegget. Det var sakset fra en annen debattråd hvor muslimer ble diskutert, men det kan gjelde alle minoritetsgrupper. Det viktigste er at det er en gruppe som føler seg svakere og urettferdig behandlet av storsamfunnet, og derfor søker sammen i små nettverk som lett kan la sinne og gat få fritt spillerom..

HI

Skrevet

Helt enig med deg. Nabogutten som er muslim ble i går kveld jaget av en gjeng ungdommer i alderen 17-19 år vil jeg tro.

Hørte voldsom hyling og skriking i går kveld, gikk ut på terrasen og ser at det står en gjeng med 5 ungdommer rundt Nabogutten. De skubbet han frem og tilbake og ropte skjellsord mot han, som jævla terrorist, hvor har du gjemt bomben?, dra til helvete tilbake til hvor du kommer fra osv. Min mann og noen andre naboer som fikk dette med seg løp ned, da stakk gjengen.

Nabogutten var helt i sjokk og helt fortvilet. En fin ungdom som alltid hilser, som kommer løpende ut og hjelper meg med å bære handleposene opp, som alltid gir high five til min sønn på 6 år. Han ble utsatt for dette fordi noen gale islamister har truet Norge. Folk må da kunne forstå forskjellen mellom en muslim og en islamist! Eller er folk så totalt tom i hodet at de har ingen kunnskap om forskjellen?

Håper ingen av Norges muslimer utsettes for hets fordi islamister har truet Norge. De er da like bekymret som oss ikke muslimer.

Våkn opp og la oss stoppe dette.

Anonymous poster hash: 4605b...6d6

Skrevet

Helt enig med deg. Nabogutten som er muslim ble i går kveld jaget av en gjeng ungdommer i alderen 17-19 år vil jeg tro.

Hørte voldsom hyling og skriking i går kveld, gikk ut på terrasen og ser at det står en gjeng med 5 ungdommer rundt Nabogutten. De skubbet han frem og tilbake og ropte skjellsord mot han, som jævla terrorist, hvor har du gjemt bomben?, dra til helvete tilbake til hvor du kommer fra osv. Min mann og noen andre naboer som fikk dette med seg løp ned, da stakk gjengen.

Nabogutten var helt i sjokk og helt fortvilet. En fin ungdom som alltid hilser, som kommer løpende ut og hjelper meg med å bære handleposene opp, som alltid gir high five til min sønn på 6 år. Han ble utsatt for dette fordi noen gale islamister har truet Norge. Folk må da kunne forstå forskjellen mellom en muslim og en islamist! Eller er folk så totalt tom i hodet at de har ingen kunnskap om forskjellen?

Håper ingen av Norges muslimer utsettes for hets fordi islamister har truet Norge. De er da like bekymret som oss ikke muslimer.

Våkn opp og la oss stoppe dette.

Anonymous poster hash: 4605b...6d6

Stakkars gutt!!!

Mange slike episoder, og selv den snilleste kan ha behov for et sterkt og trygt nettverk. Da vil han være mulig bytte for kyniske mennesker som rekrutterer til terror

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...