Gå til innhold

Vurderer å skaffe trillepike til ettåringen for å kunne gjøre husarbeid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Synes du fikk mange frekke kommentarer her. Min ettåring er akkurat lik din, og det er faktisk (mesteparten av tiden) umulig å få gjort noe mens hun er våken. Og hun sover ikke mer enn en liten time, så rekker bare å rydde/vaske det verste.

 

Hun roter og griser dagen lang, og jeg følger etter og ordner opp. Hun stopper ikke i 5 minutter en gang. Hvis jeg setter henne foran tv, er hun høyt og lavt et par minutter senere. Hvis jeg bruker 30 minutter på å lage middag, må jeg bruke 30 minutter på å rydde etter henne etterpå. Det er helt utrolig travelt! Men gøy også, fordi min ettåring gir mye av seg selv og er alltid i godt humør.

 

Alle barn er forskjellige. Skaff deg trillepike med god samvittighet!

 

Anonymous poster hash: 1eef1...b2c

Ungen sover ikke på natta? Neivel...

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Gjør DU husarbeid om natta??? Løgner! For et rør fantastisk idiotisk svar!!
Løgner? Ro deg ned syke kjærring. Hahah, du er faen meg SYK :)

 

En ettåring legger seg ikke om natta. Vedkommende skriver at barnet sover en time, jeg spørr om barnet ikke sover om natta? (Legger seg vel 19 eller noe...). Da kan man gjøre husarbeid.

 

Aldri sagt at jeg gjør husarbeid om natta. Herregud så idiotisk svar, driter deg loddrett ut :P

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Mens du kommer fra det med æren i behold, mener du?
Har jeg noen gang påstått det? Æren faktisk...

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Du skriver at hun driter seg ut samtidig som du lirer sv deg skjellsord som syke kjerring og fy faen du er syk...

 

Så jeg lurte bare på hvem som driter seg ut her? Hun som diskutere sak eller du som går til personangrep?

 

Jeg vil tro at alle andre enn deg skjønte at når hun skrev at babye sov en time så mente hun på dagtid. Men så er vi kanskje ikke så ivrige etter å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud, å få til krangel på grunn av at noen spørr om erfaringer i å bruke trillepike. Hvorfor kan ikke folk bare akseptere at vi ikke gjør alt likt og at det heller ikke er noe galt i det? Seriøst, her er det så mange umodene folk at jeg har vanskelig for å tro det. Må være mange som sitter å troller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Synes du fikk mange frekke kommentarer her. Min ettåring er akkurat lik din, og det er faktisk (mesteparten av tiden) umulig å få gjort noe mens hun er våken. Og hun sover ikke mer enn en liten time, så rekker bare å rydde/vaske det verste.

 

Hun roter og griser dagen lang, og jeg følger etter og ordner opp. Hun stopper ikke i 5 minutter en gang. Hvis jeg setter henne foran tv, er hun høyt og lavt et par minutter senere. Hvis jeg bruker 30 minutter på å lage middag, må jeg bruke 30 minutter på å rydde etter henne etterpå. Det er helt utrolig travelt! Men gøy også, fordi min ettåring gir mye av seg selv og er alltid i godt humør.

 

Alle barn er forskjellige. Skaff deg trillepike med god samvittighet!

 

Anonymous poster hash: 1eef1...b2c

Ungen sover ikke på natta? Neivel...

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Gjør DU husarbeid om natta??? Løgner! For et rør fantastisk idiotisk svar!!
Løgner? Ro deg ned syke kjærring. Hahah, du er faen meg SYK :)

 

En ettåring legger seg ikke om natta. Vedkommende skriver at barnet sover en time, jeg spørr om barnet ikke sover om natta? (Legger seg vel 19 eller noe...). Da kan man gjøre husarbeid.

 

Aldri sagt at jeg gjør husarbeid om natta. Herregud så idiotisk svar, driter deg loddrett ut :P

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Mens du kommer fra det med æren i behold, mener du?
Har jeg noen gang påstått det? Æren faktisk...

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Du skriver at hun driter seg ut samtidig som du lirer sv deg skjellsord som syke kjerring og fy faen du er syk...

 

Så jeg lurte bare på hvem som driter seg ut her? Hun som diskutere sak eller du som går til personangrep?

 

Jeg vil tro at alle andre enn deg skjønte at når hun skrev at babye sov en time så mente hun på dagtid. Men så er vi kanskje ikke så ivrige etter å krangle.

Hun diskuterer sak? Løgner !! Famtastisk idiotisk svar!!! Veldig saklig :)

 

Men nei, dere er nok ikke like ivrige på å krangle ;)

 

Anonymous poster hash: a33e3...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Har også ei sånn aktiv jente, selv om hun er noen måneder eldre nå, og sliter og har slitt mye med det samme. Jeg har ikke tilgang til trillepike jeg da, men griper anledningen med begge hender hver gang noen finner på noe med jenta, og får gjort unna husarbeid. Klart man KAN gjøre mye med et fiklete barn i hælene, men makan så mye bedre det går når man kan gjøre det alene! Min har aldri sovet mye. Hun har ikke sovet på dagtid på lenge, det sluttet hun veldig tidlig med. Og da hun fortsatt sov på dagtid var det kun 1/2 til 1 time. Og da var legginga veldig sen også. Mulig det er jeg som er lat, men jeg begynner ikke med husarbeid etter 22 på kvelden med mindre det er noe som virkelig haster!

 

Og jeg må bare si at jeg er sjokkert over språkbruken til enkelte her!



Anonymous poster hash: ce9f8...0ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Synes du fikk mange frekke kommentarer her. Min ettåring er akkurat lik din, og det er faktisk (mesteparten av tiden) umulig å få gjort noe mens hun er våken. Og hun sover ikke mer enn en liten time, så rekker bare å rydde/vaske det verste.

Hun roter og griser dagen lang, og jeg følger etter og ordner opp. Hun stopper ikke i 5 minutter en gang. Hvis jeg setter henne foran tv, er hun høyt og lavt et par minutter senere. Hvis jeg bruker 30 minutter på å lage middag, må jeg bruke 30 minutter på å rydde etter henne etterpå. Det er helt utrolig travelt! Men gøy også, fordi min ettåring gir mye av seg selv og er alltid i godt humør.

Alle barn er forskjellige. Skaff deg trillepike med god samvittighet!Anonymous poster hash: 1eef1...b2c

Ungen sover ikke på natta? Neivel...Anonymous poster hash: a33e3...996
Gjør DU husarbeid om natta??? Løgner! For et rør fantastisk idiotisk svar!!
Løgner? Ro deg ned syke kjærring. Hahah, du er faen meg SYK :)

En ettåring legger seg ikke om natta. Vedkommende skriver at barnet sover en time, jeg spørr om barnet ikke sover om natta? (Legger seg vel 19 eller noe...). Da kan man gjøre husarbeid.

Aldri sagt at jeg gjør husarbeid om natta. Herregud så idiotisk svar, driter deg loddrett ut :PAnonymous poster hash: a33e3...996

Mens du kommer fra det med æren i behold, mener du?
Har jeg noen gang påstått det? Æren faktisk... Anonymous poster hash: a33e3...996
Du skriver at hun driter seg ut samtidig som du lirer sv deg skjellsord som syke kjerring og fy faen du er syk...

Så jeg lurte bare på hvem som driter seg ut her? Hun som diskutere sak eller du som går til personangrep?

Jeg vil tro at alle andre enn deg skjønte at når hun skrev at babye sov en time så mente hun på dagtid. Men så er vi kanskje ikke så ivrige etter å krangle.

Hun diskuterer sak? Løgner !! Famtastisk idiotisk svar!!! Veldig saklig :)

Men nei, dere er nok ikke like ivrige på å krangle ;)Anonymous poster hash: a33e3...996

Du var da en sann fryd å 'diskutere' med! Har du et generelt sinnesproblem eller er du spesielt irritabel i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jeg må si meg enig med anonyme som synes HI er litt tafatt. Merkelig hvordan det kun er mulig være mamma og ikke klare klesvask og oppvask uten barnevakt i tilleg i 2014.... Merkelig hvordan mødre klarte det før da det ikke engang fantes oppvaskmaskin og før det ingen av delene.....

 

Anonymous poster hash: edba8...0fb

Kanskje fordi trillepiker var mer utbredt da? Evt storesøsken/ familie?

Nå skal vi klare alt selv uten hjelp tydeligvis.

 

Bruk trillepike hi :) og ha god samvittighet.

 

Anonymous poster hash: d9cf8...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som fungerer for dere! Selv har vi valgt vaskehjelp for å få kabalen til å gå opp, men trillepike fungerer sikkert supert det og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen du kjenner, eller noen i nabolaget har en tenåring eller liknende som kan trille litt for deg? Bare å sjekke ut, høres ut som en utmerket ide. Kan også få større barn som barnevakt til å passe ettåringen hjemme hos deg mens du gjør husarbeid eller hva det nå enn måtte være (personlig hadde jeg sikkert tatt meg en lur....). Jeg hadde ei som barnevaktet barna en søndagsmorgen fra sju til ti..... så fikk jeg sove skikkelig da mannen var på turne og jeg var noe sliten. Barnevakt mens man selv er hjemme er helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe jeg må si meg enig med anonyme som synes HI er litt tafatt. Merkelig hvordan det kun er mulig være mamma og ikke klare klesvask og oppvask uten barnevakt i tilleg i 2014.... Merkelig hvordan mødre klarte det før da det ikke engang fantes oppvaskmaskin og før det ingen av delene.....

 

Anonymous poster hash: edba8...0fb

Kanskje fordi trillepiker var mer utbredt da? Evt storesøsken/ familie?

Nå skal vi klare alt selv uten hjelp tydeligvis.

 

Bruk trillepike hi :) og ha god samvittighet.

 

Anonymous poster hash: d9cf8...065

 

Enig!

Har selv fire, og full jobb, samt en mann som gjerne reiser litt. Det å klare alt selv har jeg gjort lenge, men det er jaggu skikkelig oppskrytt! Tar gjerne den hjelpa jeg kan få jeg :-)  Nå har vi endelig besluttet å prøve vaskehjelp for å kutte ned på vaske-kranglinga i heimen (ingen av oss har lyst til å vaske, men begge vil ha det rent....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilKidsa

Det var da veldig vanlig og ikke minst akseptert at man hadde trillepiker til rådighet før. Jeg ble selv passet av to-tre forskjellige trillepiker, lg jeg var selv trillepike i mange år som yngre. Er det plutselig blitt uakseptabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hyperaktiv ettåring som gjør det klin umulig for meg å gjøre noe som helst i huset. Hun tar ting ut av oppvaskmaskin og knuser dem, klisser til gulvet mens jeg vasker det, skrur av og på støvsuger, tar ut ferdig klesvask fra maskinen og drar det utover gulvet osv. Tenkt å skaffe trillepike et par ganger i uka for å kunne gjøre husarbeid. Noen med erfaring fra lignende?

 

Anonymous poster hash: 1b6a1...989

Omg... Ikke hør på de anonyme med de frekke svarene! Det er umulig å spørre om noe her uten sånne svar! Oppgitt!!!

 

Jeg har tre barn. Med første og andremann gjorde jeg husarbeid litt fordelt utover dagen. Var mye hjemme med de, så hadde god tid! Fikk også gjort litt om kvelden. De har alltid kunne lagt litt for seg selv å leke små perioder om gangen. Når de sov ville jeg helst sove selv... Har alltid styrt litt om natta.

 

Da tredjemann kom til verden var eldstemann blitt så stor at han kunne underholde babyen mens jeg rydda. Nå er minste fire år, så storebrødrene får valget mellom å hjelpe å rydde og vaske, eller ta med lillebror ut for å leke, og de valgte alltid å ta han med ut! Funker kjempefint her. Kan det være noe som hadd funket hos deg?

 

Grunnen til at jeg foreslår det er at jeg aldri kunne brukt trillepike... De kjenner ikke barna og har som oftest null erfaring med småbarn, og vet ikke hva de kan finne på! Mine barn har alltid vert aktive og ville ikke sitte så lenge i vognen. En av de kunne plutselig finne på å reise seg opp og kaste seg ut av vognen! Da var han 10 mnd....

 

Anonymous poster hash: 4260d...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trillepike en time i ny og ne høres fantastisk ut! Har en ettåring selv og har samme problemet. Sånn var førstemann også (kanskje hakket verre). Min har en større bror som kan leke med han i 10-15 minutter om gangen, og det er utrolig hva som kan gjøres på 15 effektive minutter, så det er jo et alternativ til trillepike (hver dag kan jo bli litt mye...). Men hadde jeg hatt en i nabolaget i passende alder hadde jeg glatt tatt i bruk passepike.



Anonymous poster hash: 9b4d9...e3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres lurt ut :)

 

Barn er forskjellige. Med nr 1 hadde jeg vasker hele huset kl 09 med hans hjelp.

Med barn nr 2 kunne jeg bare glemme slikt. Krevde full oppmerksomhet hele tiden, så husarbeid kunne jeg bare glemme.

 

Anonymous poster hash: 1f18e...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde trillepike til våre eldste barn, og det var helt genialt :) da visste jeg at hvis noen måtte gjøres, så hadde jeg en time "fri" den og den dagen. Enten til husarbeid, hvile, eller annet.

Og trillepike trenger jo ikke å ha utdannelse i barn, for som regel så triller de jo bare vognen en time eller to :)

 

Anonymous poster hash: adc5c...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Til dere som mener at jeg skal sette i gang med 3-4 timer med husarbeid kl 9 på kvelden, så gidder jeg ikke det. Jeg orker ikke et liv som består av KUN jobb, barn og husarbeid. Har en hobby jeg driver med når barnet er lagt, kvalitetstid med mannen som hjalp VELDIG da vi slet med forholdet for 2 år siden, og bare hviler meg. Har en alvorlig kronisk sykdom som egentlig burde få meg ufør for lengst, men holder ut i jobb, noe som betyr at jeg er mer sliten på kvelden enn friske mødre i full jobb.



Anonymous poster hash: 1b6a1...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for alle svar. Til dere som mener at jeg skal sette i gang med 3-4 timer med husarbeid kl 9 på kvelden, så gidder jeg ikke det. Jeg orker ikke et liv som består av KUN jobb, barn og husarbeid. Har en hobby jeg driver med når barnet er lagt, kvalitetstid med mannen som hjalp VELDIG da vi slet med forholdet for 2 år siden, og bare hviler meg. Har en alvorlig kronisk sykdom som egentlig burde få meg ufør for lengst, men holder ut i jobb, noe som betyr at jeg er mer sliten på kvelden enn friske mødre i full jobb.

 

Anonymous poster hash: 1b6a1...989

Da bør du vel heller vurdere vaskehjelp. Evt kan det være en ide fordele arbeidet utover uken, og ikke minst- involvere mannen og større barn.

 

Anonymous poster hash: 79d18...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hva som er GALT med trillepike? Det er jo en vinn-vinn-situasjon for alle parter. Det er jo ikke som om man sender ut barnet med enhver ungdom som dukker opp på døra. Om man bruker vaskehjelp eller trillepike ser jeg ikke forskjellen på - begge deler gjør at man får en enklere hverdag. Hvorfor gjøre det så vanskelig som mulig for seg selv???



Anonymous poster hash: f5d8a...721
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er så mange rare damer her inne....

 

Altså, jeg vet hva du snakker om HI. 

 

Det er KLIN umulig å vaske hus samtidig som min 1-åring er våken. Hun klatrer opp på stoler, bord og i vinduskarmer bare vi snur oss i 5 sekund. Eller snur potteplanter opp ned, eller vasker hendene i do om noen har glemt å lukke døra (hun har åpen-do-dør-radar). Dersom døra ut er åpen så lukter hun det også. Sitte i ro gjør hun bare om hun er sulten eller trøtt. Og trøtt er hun veldig få timer i døgnet. Akkurat de 45 minuttene hun sover om dagen, DA har jeg lyst å drikke en kopp kaffi i FRED OG RO de fleste dager.

 

Dessuten er hun så var for lyder at det er umulig å støvsuge når hun sover. Støvsuger vi når hun er våken er det veldig gøy å dra ut kontakten på støvsugeren. Eller trykke på knappen. Å ta ut av oppvaskmaskinen er et risikoprosjekt. Skulle gjerne latt henne bidra med det, men da måtte vi gått over til plast og leve et knivløst liv. Jeg blir helt svett bare av tanken! 
 

Jeg har et eldre barn også, han var en funderende baby og smårolling som knapt klatret opp på en vanlig stol selv før han var 2 år. Opp på bordet har han aldri hatt behov for å danse. 

 

Barn er helt klart forskjellige ;) 

 

JA TIL TRILLEPIKE! (Min er på ferie, så her står huset litt på hodet atm)

 

 



Anonymous poster hash: 4020b...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...