Gå til innhold

Gi bort eller låne bort barneklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn og søsteren min har en sønn som er ett år yngre. Jeg er veldig opptatt av barneklær og sønnen min har derfor en del dyre og fine ting. Jeg kjøper med tanke på at det skal kunne brukes av flere barn. Jeg har lyst på 2-3 barn til og vil derfor gjerne kunne bruke klær og utstyr igjen. "Problemet" er at pga studier skal vi ikke ha flere barn før om tidligst 3 år. Jeg har gitt bort en del til min søster og vil gjerne låne bort alt av utstyr osv, men føler liksom ikke at det er greit å låne det bort, at jeg heller burde gi det uten restriksjoner. Nå har mannen til min søster sendt masse avgårde til sin familie (som bor i et annet land).

Hva synes dere? Er jeg kjip om jeg ikke lar dem arve alt? Er det kjipt å låne bort og si at man gjerne vil ha det tilbake? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 768c7...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å låne bort når man planlegger flere barn selv! bare husk å navne det, og regn med at noe blir slitt eller ødelagt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du absolutt må ha det tilbake - ikke slipp det ut av huset.

Skrevet

Jo, helt ok å låne bort. Jeg har fått klær som jeg bare kan beholde og klær jeg skal gi tilbake når vi er ferdige med de.

Anonymous poster hash: 26305...8f3

Skrevet

Klær hadde jeg ikke lånt bort hvis jeg gjerne ville ha dem til nestemann - det er fort gjort å glemme hva man har lånt og hva man har fått, å få flekker som ikke går bort osv.

Utstyr som tåler mye bruk må vel være greit å låne bort hvis du kan stole på dem - bare pass på å være tydelig på at du vil ha det tilbake.

Anonymous poster hash: 84e47...61b
Skrevet

Det eg sender vidare er utan restriksjonar. Det eg er redd for (fint lite, egentlig) blir liggande lagra i kasser heime.

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har blitt revet med når det gjelder klær og utstyr til mine to, gutt og jente. Har kjøpt veldig mye, og fått veldig mye. Vi skal ha et barn til om noen år, så det jeg har gjort er at min søster har fått ting som ikke har noe affeksjonsverdi for meg. Ting som jeg ikke bryr meg så veldig om. Men dyre dresser, fine klær, klær som har minner i seg osv, forblir nedpakket til jeg er ferdig med barn!

Anonymous poster hash: 82288...ca5

Skrevet

Ikke lån bort klær du er redd for eller vil bruke selv til flere barn. Regn med at det du låner bort kan bli utslitt, flekkete eller ødelagt.

Skrevet

Jeg har en venninne som venter jente om noen mnd. Hun får låne alt av utstyr og klær. Jeg har gitt beskjed om at hun kan beholde det til evt neste barn også, men at jeg ønsker det tilbake om jeg skulle få barn nr to før henne. Klær for det første året blir jo lite slitt, pluss at de man låner det til gjerne blander klær, og man dermed får igjen litt ekstra mmot at noe blir slitt (av erfaring)

Anonymous poster hash: 23f62...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...