Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er nå sykemeldt pga bekkenløsning, får sykepenger fra nav. I går så fikk jeg sykepenger for perioden 1-15 juli, siden legen hadde bare sykemeldt meg for 2 uker. Har vært hos fysioterapeuten som anbefaler meg å bli sykemeldt ut svangerskapet, siden bekkenløsningen er ganske ille. Ringte til legekontoret den 14.07 for å få en ny sykemelding, men fastlegen min var på ferie, en vikar ga meg en ny sykemelding fra 15-30 juli, men jeg har ikke fått penger fra nav for denne perioden. I dag så ringte jeg nav og de sa at legekontoret ikke hadde sendt dem A-delen, og at når de får den så må de behandle den i 4 uker !!!!! Er det mulig? I morgen skal jeg til en vikar på legekontoret for å få en langtidssykemelding. Men er det sånn at Nav behandler hver sykemelding i 4 uker?? Selv om jeg allerede er inne i systemet? PS. Beklager rot og skrivefeil, er ganske stresset nå, har jo regninger om må betales også :-( Anonymous poster hash: 5f010...fde
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Er i samme suppa, og ja, det suger. Min lege glemte å fylle ut den delen som skal til nav, så her må vi også bare vente i spenning. Anonymous poster hash: 5fefe...9ce
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 synes strengt talt at overskriften din burde vært Arghhhh!! vikarlege!!!!! Hjeeelp!! Det er ikke Nav sin feil at legen din ikke kan sende inn papirer... Anonymous poster hash: cab1d...b84
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Ganske merkelig hvordan det alltid er nav som får skylda for manglende utbetaling, som regel er det jo manglende papirer som er årsaken til at pengene ikke kommer som de skal... Enten mangler de info fra arbeidsgiver eller lege, likevel får de skylda. Anonymous poster hash: 8ab11...db0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Legen min har aldri sendt papirer til nav for meg. Dette ordner jeg selv så jeg er garantert at utbetalingen kommer. Dette er faktisk legen sin skyld ikke Bv! Anonymous poster hash: 68170...d3d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Legen min har aldri sendt papirer til nav for meg. Dette ordner jeg selv så jeg er garantert at utbetalingen kommer. Dette er faktisk legen sin skyld ikke nav! Anonymous poster hash: 68170...d3d Anonymous poster hash: 68170...d3d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Legen min har aldri sendt papirer til nav for meg. Dette ordner jeg selv så jeg er garantert at utbetalingen kommer. Dette er faktisk legen sin skyld ikke Bv! Anonymous poster hash: 68170...d3d Ifølge Nav så er det legen/legekontoret som må sende A delen. Og i følge legekontoret så burde nav hatt ringt til dem når de oppdaget at de ikke hadde alt de trengte. Men jeg skjønner ikke hvorfor det tar 4 uker å behandle en sykemelding når jeg allerede ligger inne i systemet? Hi Anonymous poster hash: 5f010...fde
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Legen min har aldri sendt papirer til nav for meg. Dette ordner jeg selv så jeg er garantert at utbetalingen kommer. Dette er faktisk legen sin skyld ikke Bv! Anonymous poster hash: 68170...d3d Ifølge Nav så er det legen/legekontoret som må sende A delen. Og i følge legekontoret så burde nav hatt ringt til dem når de oppdaget at de ikke hadde alt de trengte. Men jeg skjønner ikke hvorfor det tar 4 uker å behandle en sykemelding når jeg allerede ligger inne i systemet? Hi Anonymous poster hash: 5f010...fde Dette er legen og legekontorets ansvar. Ja, det er mulig at nav ville etterlyst papirene når de kom til din sykemelding i bunken, men det er ikke slik det er laget at legen skal vente til nav etterlyser del A. At legekontoret prøver å si at dette er nav sin feil er tull, og bortforklaringer. Uansett så forsinker det saken din. Det er saksbehandlingstid på sykepenger, rett og slett fordi det er ikke bare din sykemelding som kommer inn daglig. Det havner hundrevis av sykemeldinger inn til forvaltning daglig, og alle skal sees over og sjekkes, og det går absolutt raskest når alle dokumenter som kreves for behandling leveres som de skal. Anonymous poster hash: c30e1...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå