Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Kan dere fortelle litt om rasen dere har? Mange flotte katter, jeg har lest mye, men syns alikevel det er vanskelig å bestemme seg. Lar dere katten gå ute fritt når den blir voksen? Anonymous poster hash: 49b96...15a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Har en langhåret russisk blå. Det er en katt med godt gemytt og som er barnevennlig. Pelsen krever noe stell, som kamming / børsting nesten hver dag, men ellers krever den lite. Er ute stort sett hele dagen og på sommerstid er hun kun inne og spiser litt. Sover inne på natta. Hun er sterilisert og går fritt ute. Lager lite lyd og er ikke en snakkesalig katt. Kan virke noe reservert for fremmede, men oss i familien og de hun kjenner er hun kjærlig mot. http://www.russianblue.no/ Anonymous poster hash: edfea...c16
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Hva med å hente en katt som trenger hjelp, i stedet for å betale for å gi plass til enda flere genetisk svake dyr? Anonymous poster hash: c2b51...658
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Hva med å hente en katt som trenger hjelp, i stedet for å betale for å gi plass til enda flere genetisk svake dyr? Anonymous poster hash: c2b51...658 Min katt er omplasseringskatt, om det er relevant #2 Anonymous poster hash: edfea...c16
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Har hatt persere. Herlig gemytt men vanvittig med sykdommer. De ble dessverre ikke gamle. Har heller kjøpt fra dyrebeskyttelsen og har mye mindre sykdom på dem. Anonymous poster hash: f26ca...edf
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Hva med å hente en katt som trenger hjelp, i stedet for å betale for å gi plass til enda flere genetisk svake dyr? Anonymous poster hash: c2b51...658 Min katt er omplasseringskatt, om det er relevant #2 Anonymous poster hash: edfea...c16 Det er det EN omplasseringskatt er en omplasseringskatt, men å betale oppdrettere for genetisk svake dyr når det er så mange som allerede trenger et hjem er synd og skam. Anonymous poster hash: c2b51...658
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Har ei sterilisert Britiskkorthår dame. Det er ein roleg og grei pus som er tålmodig med ungane, sjølv om ho ikkje akkurat oppsøkjer småbarn. På sommaren er ho ute nesten heile dagen, men ho er ein godverskatt, og held seg inne om det er surt og kaldt. På vinteren er ho nesten ikkje ute. Det er ein fin katt, med tett og god pels og eit rundt ansikt. Det trengs ikkje pelsstell, men ho røyter ein del, spesiellt på våren når vinterpelsen skal av. Ho er sosial av seg, og likar å vere der vi er. Kvar morgon tek ho feks ein liten dusj saman med mannen Anonymous poster hash: eb3f3...f61
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette. Anonymous poster hash: c2b51...658
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Vi har Korat ( og en omplasseringskatt) Vi anskaffet oss den da vi bodde i leilighet, fordi vi ønsket å være sikker på at den ville trives inne. Koraten er særlig menneskekjær, og vokal - det vil si at den holder seg tett til sin eier og "prater" Den ar en veldig spesiell personlighet, og er den katten man kan trene lettest opp - kalles av noen kattenes hund.. Koraten er så vidt meg bekjent renraset fra Thailand. Den har ikke blitt manipulert frem gjenom krysning av raser ( slik mange hunder blir) I dag er den en utekatt som elsker friheten den får, men som ike liker å gå ute på vinteren fordi den bare har et lag pels. Anonymous poster hash: ccecf...937 Anonymous poster hash: ccecf...937
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette. Anonymous poster hash: c2b51...658 Så at hun synes at Ragdollen hun har er fantastisk er ensbetydende med at hun ikke vet så mye om katter? Hallo i luken. Har også en ragdoll som er helt fantastisk, og som er helt frisk, og synes min fortjener et godt hjem like mye som alle andre katter uansett om jeg har betalt for ham eller ei. Anonymous poster hash: 1c98e...8bc
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 Spør kva er målet med katten du vil ha ? Anonymous poster hash: 53594...1f4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette. Anonymous poster hash: c2b51...658 Jeg vet MYE om katter. Alle rasekatter/hunder er mere disponibel for div. sykdommer. Men det gjelder å finne en god oppdretter med gode linjer. Min er nå 3år gammel og har aldri vært syk! * bank i bordet* Anonymous poster hash: b76a0...b02
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette. Anonymous poster hash: c2b51...658 Jeg vet MYE om katter. Alle rasekatter/hunder er mere disponibel for div. sykdommer. Men det gjelder å finne en god oppdretter med gode linjer. Min er nå 3år gammel og har aldri vært syk! * bank i bordet* Anonymous poster hash: b76a0...b02 Hele tre år, faktisk. Hehe. Anonymous poster hash: c2b51...658
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Jeg syns forøvrig at det er hundre ganger viktigere å kjempe kampen for at folk som har blandingskatter steriliserer dem slik at vi ikke får haugevis av katter med triste skjebner. De som driver med rasekatter sørger stort sett for at kattene får gode hjem og at de ikke formerer seg ute av kontroll.. ... Så det er ikke raseoppdrettet som er problemet her... Anonymous poster hash: ccecf...937
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Takk for svar, herlige katter alle sammen hi Anonymous poster hash: 49b96...15a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette.Anonymous poster hash: c2b51...658 Jeg vet MYE om katter. Alle rasekatter/hunder er mere disponibel for div. sykdommer. Men det gjelder å finne en god oppdretter med gode linjer. Min er nå 3år gammel og har aldri vært syk! * bank i bordet* Anonymous poster hash: b76a0...b02 Hele tre år, faktisk. Hehe. Anonymous poster hash: c2b51...658 Ein god oppdretter har ingen betydning når det er snakk om FIP sjukdommen Anonymous poster hash: 53594...1f4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Har to omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen og en ragdoll jeg betalte 7000kr for. Ragdollen min er FANTATISK! jeg elsker han av hele mitt hjerte, og han er som et barn for meg. Han er verdens snilleste, tålmodigste og hærligste katt! Skal jeg ha enda en katt, så blir det ragdoll. (jeg jobber i dyrebeskyttelsen, og er krisehjem itillegg forresten) Anonymous poster hash: b76a0...b02 Synd du ikke vet så mye om katter da. Ragdoll'en er overavlet og sykelig. Gratulerer med at du sponser dette.Anonymous poster hash: c2b51...658 Jeg vet MYE om katter. Alle rasekatter/hunder er mere disponibel for div. sykdommer. Men det gjelder å finne en god oppdretter med gode linjer. Min er nå 3år gammel og har aldri vært syk! * bank i bordet* Anonymous poster hash: b76a0...b02 Hele tre år, faktisk. Hehe. Anonymous poster hash: c2b51...658 Ein god oppdretter har ingen betydning når det er snakk om FIP sjukdommen Anonymous poster hash: 53594...1f4 Det er jeg klar over, men genetiske sykdommer ser man ofte ikke før katten er litt eldre. Anonymous poster hash: c2b51...658
Kanutten83 Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 Vi har en renraset norsk skogkatt, med såpass sjeldne og gode linjer at de blir sendt til utlandet for å styrke linjene der, hun er i tillegg gentestet Hun er helt fantastisk, snill, kosete, rolig, leken, veldig forsiktig med klørne osv... Selv mot våre 3 viltre barn Hun var opprinnelig tiltenkt avl pga linjene, gode gener og ingen svakheter, men vi fikk kjøpe henne isteden. Og siden vi ikke er oppdretter var det et krav fra oppdretter at hun måtte kastreres før hun fikk lov å gå ute
scarecrow2011 Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 Ikke alle blandinger er friske. Min omplasseringsmix har en hjertelidelse. Må til spesialist hver 6 mnd for kontroll.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #21 Skrevet 24. juli 2014 Ikke alle blandinger er friske. Min omplasseringsmix har en hjertelidelse. Må til spesialist hver 6 mnd for kontroll. Forstår du hvordan avlede katter har større sjans for defekter, enn hva en gatemix har, eller skal jeg gå igjennom prosessen ved avl og gener så du forstår? Ingen sier at vanlige katter ikke kan ha en sykdom, men det er større sjans med rasekatter. Anonymous poster hash: c2b51...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå