Gå til innhold

jeg har faktisk gått ned 59 kg!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gastric bypass-operert i februar 2013. Jeg veide da 126 kg, fordelt på mine 164cm..

Jeg slet med pcos og vektreduksjon var steinhardt. I følge min lege er det en ond sirkel. pcos gjør deg feit, og overvekten gjør at pcos'n blir verre!

Jeg fikk beskjed tidligere at jeg ikke kunne bli gravid på egen hånd fordi jeg var så hardt rammet av pcos, og at jeg var aaaalt for stor til å kunne få hjelp til å bli det!

Så møtte jeg en ny mann, og jeg brukte ikke prevensjon fordi jeg trodde jo oppriktig jeg ikke kunne bli gravid! Men 6 uker etter jeg traff han var graviditeten et faktum til min store glede men også et stort sjokk! Heldigvis ble han bare glad og sa at det var ment to be :)

Dessverre mistet jeg i uke 10+6, det var en ma og måtte gjennom narkose og utskrapning. Dette skjedde for flere mnd siden, og nå blir jeg ikke gravid :( Jeg trodde at nå som pcos'n er borte sammen med mine 59 kg i minus at dette skulle bli lett ettersom jeg ble gravid en gang tidligere...men hvorfor er det så vanskelig nå? :(

Anonymous poster hash: 38d09...d8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratuerer med stor vektnedgang! :)   Det er ikkje så unormalt at det tek eit halvt til eit år å bli gravid, utan at det treng vere noko gale av den grunn.  Du har blitt gravid før, og blir det nok på nytt.  Håpar spiren snart sit!

Skrevet

Jeg ble gastric bypass-operert i februar 2013. Jeg veide da 126 kg, fordelt på mine 164cm..Jeg slet med pcos og vektreduksjon var steinhardt. I følge min lege er det en ond sirkel. pcos gjør deg feit, og overvekten gjør at pcos'n blir verre! Jeg fikk beskjed tidligere at jeg ikke kunne bli gravid på egen hånd fordi jeg var så hardt rammet av pcos, og at jeg var aaaalt for stor til å kunne få hjelp til å bli det! Så møtte jeg en ny mann, og jeg brukte ikke prevensjon fordi jeg trodde jo oppriktig jeg ikke kunne bli gravid! Men 6 uker etter jeg traff han var graviditeten et faktum til min store glede men også et stort sjokk! Heldigvis ble han bare glad og sa at det var ment to be :)Dessverre mistet jeg i uke 10+6, det var en ma og måtte gjennom narkose og utskrapning. Dette skjedde for flere mnd siden, og nå blir jeg ikke gravid :( Jeg trodde at nå som pcos'n er borte sammen med mine 59 kg i minus at dette skulle bli lett ettersom jeg ble gravid en gang tidligere...men hvorfor er det så vanskelig nå? :(Anonymous poster hash: 38d09...d8d

Først: gratulerer med vektnedgang!

Mår det gjelder pcos har det ikke bare med vekt å gjøre. Jeg veier 58kg (og er 167cm høy) og har pcos. Tror det også har med hvor fettet sitter, det fettet jeg har er på magen, og magefett er knyttet til PCOS. Jeg måtte ha dobbel dose pergotime for å få eggløsning og bli gravid. Nå er jeg fire måneder på vei :)

Anonymous poster hash: 495d5...edb

Skrevet

For en imponerende vektnedgang! Det er faktisk like mye som hele meg det :-) 

Husk at kroppen din har vært gjennom store endringer. Det er ikke uvanlig at det tar opptil et år å bli gravid uten PCOS og uten de store endringene din fysiologi har gjennomgått. Gi det litt mer tid og be eventuelt om hjelp til utredning. Vet du at du har regelmessig eggeløsning? 

Skrevet

Gratulerer med vektnedgang! Fantastisk! Jeg kan ingenting om positive, men ser andre gir gode råd. Sender heller gode tanker og håper at en spire plutselig sitter☺

Skrevet

Fantastisk vektnedgang. Tenk det, du har slanket bort nesten hele meg ;)

Som Iiiiik sier så har kroppen din gått gjennom en enorm forandring siste halvannet året. Se om du greier å roe deg litt på at kroppen din trenger tid til å balansere seg etter alt den har vært gjennom, og fokuser på å holde vekten din stabil og gjøre ting riktig med trening og kosthold.

Kos deg med nye mannen og nyt tilværelsen. Etter et halvt til ett år så kan du be om videre utredning om du fremdeles ikke er blitt gravid.

Prøv å tenke på at kroppen din fremdeles tilpasser seg og forbereder seg til å bli gravid igjen.

Vær stolt av vektnedgangen, pass på deg selv fremover og lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 2840d...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...