Gå til innhold

Blande grønnsaksjuice inn i Smoothie - sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et småspist og kresent barn som jeg sliter med å få i nok frukt og grønnsaker.

Lager derfor hjemmelaget smoothie som hun får sammen med frokosten.

Har blandet inn litt grønnsaksjuice (fersk og nylaget) i smootien for å få i henne litt av de godsakene som hun går glipp av ved ikke å spise grønnsakene.

Får kroppen noe nytte av disse stoffene gjennom juice?

(Og ja, jeg vet det er mye fruktsukker i smoothie)

Anonymous poster hash: f9c76...6cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du gjør her er veldig smart. Det er velkjente tips fra kostholdseksperter at man skal lure inn litt grønnsaker i maten. Du kan jo også kamuflere grønnsakene på andre måter. Lage supper og bake det inn f.eks. Du kan fint bruke gulrot og bønner i bakst. Og hvis du drikker appelsinjuice gir det både kalorier, C-vitamin og litt fiber om du har fruktkjøtt. Tror du man legger like mye på seg av kakao som sjokolade? Selv om det har forskjellig form har det nok dessverre samme virkning og innhold. Eneste er at det blir mindre fiber i juicen og du bør derfor prøve at barnet smaker på grønnsaker hver dag! Uansett.

Skrevet

Kjøp purely greens på helsekost eller iherb. Bruker det i smoothie hver dag.

Skrevet

Ikke gi barnet ditt kosttilskudd! Da ville jeg heller jobbet litt hardere for å kamuflere det. Lag grønnsaker og dip? Tomatsaus? Du kan lure inn grønnsaker av nesten alle slag inn i all blandet mat som kjøttkaker, supper, gryter, bakverk osv. Bare søk på nettet! Stek i ovnen som grateng. Lag potetmos med blomkål blandet i. Hva mer å la barnet hjelpe til? Erfaring tilsier at de ofte spiser mer da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...