Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Regner med dette er en del av utviklingen men det går meg på NERVENE. Hun irettesetter alt. Mye bare overhører jeg men andre ganger sier jeg at hun ikke trenger kommentere alt. Som i morges. Jeg sier til mannen (pga hodepine) at jeg må spise og drikke litt godt. Så korrigerer vesla meg og sier, man kan ikke spise drikke. Hun maler og maler. Selvsagt en bagatell men når det er 30 slike tilfeller i løpet av dagen blir jeg gal. Som jeg sa jeg overhører 25 av tilfellene men er det ok å stoppe disse tingene tvert? Si at hun ikke må bry seg når voksne prater sammen. Forstår hun det og mer vesentlig, er dette faktisk en del av utviklingen og det å delta i samtaler? Kjenner jeg blir litt flau når jeg skriver dette. Det er jo bare småting men jeg er bare så vanvittig sliten. Det er varmt, jeg er høygravid og alt er en stri. Anonymous poster hash: 6547e...b61
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Ja, min gjorde det da og gjør det enda. Snart 10. Det er utrolig slitsomt, og jeg sier hver gang at hun ikke trenger å gjøre det, da blir hun sur og sier "jeg kverulerer ikke!!"
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Ja, min gjorde det da og gjør det enda. Snart 10. Det er utrolig slitsomt, og jeg sier hver gang at hun ikke trenger å gjøre det, da blir hun sur og sier "jeg kverulerer ikke!!" Guuud. Hadde håpet det var en fase. Det er så vanvittig slitsomt. Anonymous poster hash: 6547e...b61
I scream for icecream! Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Ja, det gjør han. Han er egentlig en utrolig "enkel" unge, så dette har kommet plutselig. Skikkelig kverulant, så det er nok en del av utviklingen ja.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Ja, men det er mest "nei" det går i. Feks. Jeg: "Denne bilen er blå". 4-åringen: "Nei, det er den ikke". Jeg: "Jo". 4-åringen: "NEI". Dette er jo ikke et reelt eksempel, men det er sånn det er ofte. Selv om barnet da selv opplever at det som påstås er feil, gir h*n seg ikke! Det gjentas også til det evinnelige at "jeg bestemmer over meg". (Vi har hatt diskusjon om hvem som bestemmer over meg, venner, hvem sine leker, venner sine leker, osv)... Anonymous poster hash: a5ac3...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå