Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Har kommet inn på bachelor i radiografi og greier ikke å bestemme meg om jeg skal si ja eller nei. Jeg hadde fysioterapi på førstevalg men der er jeg rundt nr.100 på venteliste så det blir ikke aktuelt i år... Radiografi i seg selv syns jeg virker spennende og jeg tror det er noe jeg kunne likt å jobbe med, men jeg har hør at det er nesten umulig å få jobb? Er det så vanskelig å få jobb at det best å takke nei til hele greien? Noen radiografer som kan dele noen tanker om dette? Eventuelt noen som kjenner en radiograf? Fikk du jobb? Er det en spesiell etterutdanning som øker sjansene dine? Osv... Håper noen kan komme meg noen råd for jeg sliter veldig med å bestemme meg. Anonymous poster hash: 012a7...8fd
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Kjenner flere som er relativt nyutdannet rediografer og det stemmer med jobbmarked at det ikke er så enkelt og få seg jobb når man er ferdig med studiene så jeg vet av 2 som har flyttet til Danmark da det var enklere og få seg jobb der etter studiene var avsluttet. Anonymous poster hash: 6329c...835
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Jeg kjenner også to, og begge har flyttet til utlandet for å jobbe som radiograf. Begge var nyutannet da de flyttet. Anonymous poster hash: 83b6b...2fc
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Ei venninne utdannet radiograf begynte på sykepleien på grunn av manglende jobbtilbud. Anonymous poster hash: 2aabe...ea6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Jeg er Radiograf og alle i kullet mitt fikk jobb i Norge. Etter hva jeg har hørt så har kullene etter meg fått jobb her også. Starter ofte med vikariater da :-) Veldig spennende yrke og jeg stor trives! Anonymous poster hash: 28966...d85
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Takk for alle svar. Flere innspill? Kjenner at det kommer til å bli veldig vanskelig dette her. Jeg har vært hjemme med baby og har ingen jobb å gå tilbake til så hvis jeg ikke takker ja så har jeg ingenting å gå til, men det i seg selv burde jo ikke være en grunn. Men hvis jeg skal komme inn på fysioterapi til neste år må jeg opp 8 karakterpoeng i tillegg til å jobbe.. Anonymous poster hash: 012a7...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå