Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har 3 barn fra før, og nærmer meg de førti.Men jeg kjenner at jeg virkelig vil ha flere barn, og jeg har alltid hatt lyst på tvillinger.N kjenner jeg ekstra på det, men vet selvfølgelig at det ikke er stort jeg kan gjøre for å bli gravid med tvillinger.Samboeren min er toegget tvilling, og selvom mange sier at "da får du sikker lett tvillinger", så er ikke det sant, jeg har lest mye om tvillinfroskning og vet at jeg ikke kan få tvillinger fordi om han er nettopp 2-egget, som faktisk er den type tvilling som er arvelig. Hadde vi hatt en datter derimot, kunne hun gjerne ftt "arvelige" tvillinger en dag. Jeg har mulig en liten sjans iom at farfar var toegget tvilling, men den er liten, men tilstedet.Jeg vet amge syns jeg nok er rivruskendes... Men det er nå en drøm jeg har. Anonymous poster hash: 15944...77c
BettyBoob Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 er jo lov å drømme, men lite du/dere kan gjøre for å få det til da! Alderen din er jo et pluss
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Har tvillinger, ja det er koselig. MEN sinnsykt å travelt det har vært med to på en gang, mye enklere med en baby om gangen. I tillegg var svangerskapt veldig slitsomt, så ille at jeg sterilisete meg under KS. Hadde ikke vært i stand til å ta meg av andre unger, heldigvis var de to andre 10 og 12 år. Svangerskapsforgifning, bekkenløsning så jeg ikke kunne gå, fikk ikke sove, stadig innleggelser på sykehus. Anonymous poster hash: 72964...838
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Trodde tvillinger "hoppet" over et ledd i generasjonsrekken. F eks min mor er tvilling, hun kan ikke få tvillinger, men jeg kan. Har alltid ønsket meg tvillinger tidligere. Nå er jeg glad jeg får en og en Anonymous poster hash: b0419...5e4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Jeg er snart 40 og fikk tvillinger (gutt og jente) for 2 år siden. Har også en datter på 4 år. Jeg er utslitt hver dag, og har vært det siden de ble født.. Mannen her er også toegget tvilling;) Anonymous poster hash: 3adaf...226
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Har tvillinger, og krysser fingrene for at det blir det neste gang også. Anonymous poster hash: 62010...527
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Det er faktisk ikke sant det at det hopper over ett ledd. Pappa'n min er enegget tvilling og det er jeg også. Anonymous poster hash: 63d89...963
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Trodde tvillinger "hoppet" over et ledd i generasjonsrekken. F eks min mor er tvilling, hun kan ikke få tvillinger, men jeg kan. Har alltid ønsket meg tvillinger tidligere. Nå er jeg glad jeg får en og en Anonymous poster hash: b0419...5e4 Forskningviser at det kun er en far som er tvilling selv som kan gi "tvillinggenet" videre til sin datter, det er derfor det hopper over en generasjon. Men det er kun arvelig fra far til datter, og det er kun togegget tvillinger som er arvelig. 1 eggettvilling er noe som bare spontan oppstår uavhengig om en har det i familie eller ikke og er aldri arvelig. Toeggette kan spontant oppstå det også. HI Anonymous poster hash: 15944...77c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Det er faktisk ikke sant det at det hopper over ett ledd. Pappa'n min er enegget tvilling og det er jeg også. Anonymous poster hash: 63d89...963 Man kan dessverre ikke basere forekomst av tvillinger eller arvelighet på deg og din far. Altså jeg mener man kan ikke basere det på så få. Store studier viser noe annet, men untak oppstår, noenganger ofte. Anonymous poster hash: 15944...77c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Å guri... Tenk om det hadde vært to av deg, er en tanke jeg har tenkt etter at jeg ble mamma. Jeg er sliten nå jeg, med en, og jeg får hele tiden høre at han er en så snill baby.jeg har ikke noe og sammenligne med og synes selvsagt han er snill, men det er ikke noe hvilehjem av den grunn Alle tvilling foreldre fortjener en stor klapp på skuldra! Anonymous poster hash: 4eb35...224
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #11 Skrevet 23. juli 2014 Evnen til å produsere toeggede tvillinger opphører når det dukker opp gutter. Det nedarves kun fra mor til datter, siden det er en tendens til å produsere og slippe to egg i samme syklus som er årsaken. Dermed vil en sønn forstyrre rekken. Vår familie har toeggede tvillinger i alle ledd bakover, men det er ikke alle som er resultat av denne arvelige tendensen, siden det i enkelte tilfeller er slik at mor er inngiftet. Mye myter omkring tvillinger, siden det fra gammelt av både ble sett på som en velsignelse, men også en forbannelse når det kom to på en gang. Anonymous poster hash: 5ac55...4b5
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 Jeg kjenner både eneggede og toeggede tvillinger som selv har tvillinger. Anonymous poster hash: 114c4...786
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Tvillinger - nei, takk Anonymous poster hash: acdd7...d02
Hjertefru Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Been there, done that. De er nå 10 år, men de første par årene..... Mye jobb med tvillinger. Mer jobb enn kos, i alle fall hvis du ikke har veldig mye hjelp. Følte hele tiden at jeg var en person for lite. Har nå fått en liten attpåklatt, og må si at et barn er bare kos i forhold. Ser nå godt hva tvillingene mine ikke fikk,for å si det slik: Ro og uavbrutt nærkontakt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Ikke enig med deg Hjertefru. Har vært alene med tvillinger siden fødselen, uten noe hjelp og avlastning. Har også to små barn fra før. Blir masse tid til kos, og tvillinger roer seg lettere når de er to. Så kjenner meg ikke igjen på at det er mye styr Anonymous poster hash: 62010...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå