Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Trodde det var sånn som lå på samme tall, men har telt litt på meg sjøl og blir ikke klok. Har syklus på alt mellom 28 til 33 dager. Er ikke lett å regne ut eggløsning da? Blir ikke klok! Anonymous poster hash: 1133c...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Da må du måle temperatur samt teste noen måneder for å finne ut hvordan kroppen din fungerer. Mange som har variable sykluser. Antall dager fra første mensdag til eggløsning kan variere. Antall dager fra eggløsning til første dag i neste mens er stort sett det samme hver måned, men kan variere fra kvinne til kvinne. Jeg har f.eks. alltid 12 eller 13 dager fra eggløsning til første mensdag. I lange perioder har jeg stabile sykluser, så kan de endre seg litt. I de stabile periodene så kan jeg alltid vite når eggløsning er, men når sykluslengden varierer så må det gjerne både testing for eggløsning og temperaturmåling til. Første mensdag vil temperaturen din falle og holde seg lav til eggløsningen er gjennomført. Den holder seg da høy frem til neste første mensdag hvor den vil falle igjen. Eller, hvis du er blitt gravid vil den fortsette å holde seg høy. Men med temping så vil du først vite at du har hatt eggløsning etter at den har skjedd, derfor må du teste også. Når du får positiv eggløsningstest så betyr det at kroppen din er klar for å slippe egget. Men, så er det av og til at den utsetter det litt, eller at den ikke får det til. Hvis du da temper vil du se at temperaturen ikke stiger etterpå, og det er tegn på at du ikke har gjennomført eggløsning enda. Det å tempe og teste vil gi deg bedre oversikt over hva som skjer når i syklusen din. Antall dager fra eggløsning og til mens sier også noe om hvordan det er å bli gravid for deg. Har du bare 9-10 dager fra el til mens så kan det være vanskeligere å bli gravid. Normalen ligger på 12-16 dager fra el til mens, om jeg husker rett. Da jeg tempet og testet brukte jeg fertilityfriend.com for å registrere alle målingene. Jeg brukte gratisfunksjonen, men du kan også betale litt og få enda flere tjenester. Du bør måle temperaturen på samme tid hver eneste morgen, og du bør gjøre det før du står opp. For å konkludere - når du har uregelmessige sykluser så kan du ikke være sikker på når eggløsningen kommer, og da må du teste for å treffe. Men bare ved å samtidig tempe kan du være sikker på at eggløsningen faktisk er gjennomført. Anonymous poster hash: 3cbbc...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå