Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Første gang med barnehagebarn. Hva slags sko har barnet deres på 1 år i barnehagen? Har dere egne sko stående der? Har kjøpt støvler til å ha stående, men lurer på om jeg må ha egne joggesko stående, eller om jeg skal ta med frem og tilbake? Alt en skal bekymre seg for.... Anonymous poster hash: 1cf82...163
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 I vår barnehage har de to par sko. Et par innesko og et par utesko. Jeg personlig synes innesko er tull og dårlig for fotutviklingen,men sånn har de det der. Inneskoene lar jeg stå der, men uteskoene har jeg med fram og tilbake. Spør i barnehagen din hvordan rutiner de har der. Ikke alle bhg har innesko heldigvis. Anonymous poster hash: cdc9a...c77
Hringariki Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Hei De kommer jo gjerne til - og drar fra - bhg med et par sko, typisk det paret som vanligvis brukes til årstida... Så har jeg pleid å la regnstøvlene stå der "fast" og evt tatt dem med om det er spådd regnvær mens vi skal være hjemme...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 I vår barnehage har de to par sko. Et par innesko og et par utesko. Jeg personlig synes innesko er tull og dårlig for fotutviklingen,men sånn har de det der. Inneskoene lar jeg stå der, men uteskoene har jeg med fram og tilbake. Spør i barnehagen din hvordan rutiner de har der. Ikke alle bhg har innesko heldigvis. Anonymous poster hash: cdc9a...c77 Innesko er påkrevd pga evakuering ved feks brann. Det ville tatt altfor lang tid å ta på barna sko ved en nødssituasjon. Om sommeren er det selvsagt ikke noe problem å gå ut barbent, men er det vinter, kaldt og vått er det helt nødvendig med sko for å unngå frostskader feks. Anonymous poster hash: a7dd8...ac6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Vi har bare ett par av ulike sko. Joggesko som byttes ut med vintersko og støvler som byttes ut med cherrox -liknende sko (nødvendig med varme støvler i min by). Og tøfler om vinteren. Tar med frem og tilbake det jeg evt trenger hjemme. Bein som vokser fort, og vintersko til 700 gjør at det er uaktuelt for meg å ha alt dobbelt. :-) Anonymous poster hash: b691f...6f2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Da ser det ut som jeg satser på et støvler/forede støvler i barnehagen og ikke noe annet fast Det er påbudt med innesko i barnehagen her, ja. Takk for svar Anonymous poster hash: 1cf82...163
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Vi har hatt innesko (sandaler siden vi har et aktivt barn som er varmblodig) og støvler i barnehagen. Ellers har vi hatt et par joggesko som er "barnehagesko" (type mørk farge) som brukes til og fra og i barnehagen, men som ikke står der. Om vinteren er det vintersko, men ikke et eget par for barnehagebruk. De blir ikke så lenge brukt (kort vinter her), ikke så mye brukt (lite ute om vinteren) og ikke så skitne at det har vært bruk for 2 par. Anonymous poster hash: aa41b...718
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Vi bruker bare sånne tynne skinntøfler inne. Det er faktisk ikke anbefalt at små barn går med sko hele dagen.. Anbefaler virkelig å ha goretex joggesko, min 2åring har ikke brukt støvler en eneste dag det første året i bhg og har aldri vært bløt på føttene. Av det jeg har funnet er superfit en av de beste på goretex, mye mykere og bedre for så små å gå med Anonymous poster hash: c71d7...749
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Våre barn har brukt skinntøfler inne. Det har fungert kjempebra. Det er varme i gulvene, så temperaturmessig har det ikke vært nødvendig med noe mer enn skinntøfler. Det gir super bevegelighet. Synes synd på barn som bruker stive innesko i tillegg til tiden med utesko. Det blir ganske mange timer. Anonymous poster hash: 86fb5...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå