Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Står at den kan håndvaskes, så tenkte å bruke håndvaskprogram på vaskemaskinen. Men hva slags vaskemiddel burde jeg bruke? Milo? Anonymous poster hash: 616b8...bcb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Bruker ikke UV drakt. Det er tragisk, hysterisk og IKKE noe godt for barna! Smør med sunblock og bruk solhatt! Herregud altså. Dagens hysteriske foreldre! Blir så irritert..... Anonymous poster hash: e7601...85a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Som alt annet badetøy, sammen med vanlig 40 grader mørke klær... Anonymous poster hash: e855f...1d3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Bruker ikke UV drakt. Det er tragisk, hysterisk og IKKE noe godt for barna! Smør med sunblock og bruk solhatt! Herregud altså. Dagens hysteriske foreldre! Blir så irritert..... Anonymous poster hash: e7601...85a Hjelpe meg. Ro deg ned. Hva er hysterisk med det nå da? Stoffet tørker lett når de bader, kjennes kjølig i varmen og de slipper klissete solkrem overalt. Og slipper bli brent. Hvordan mener du det er hysterisk? Sunblock høres mer ekstremt ut spør du meg... Anonymous poster hash: 91b39...4b2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Skyller den kun i vann. Eventuelt litt moilo på flekker. Bruker uv drakt istede for badedrakt, hva er hysteriske med det ? Mye lettere å holde baby i vannet med litt klær på, og uv drakt /badedrakt er mye deiligste å ha på enn bomullsklær. Synst jeg. Blir glatt og sleip uten. Baby nekter solhatt , blir sur og river den rett av. Har på et lag solkrem om morgen, og har baby for det meste i skyggen. Bortsett fra nedkjølende bad i sjøen. Anonymous poster hash: 3bf2a...618
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Bruker ikke UV drakt. Det er tragisk, hysterisk og IKKE noe godt for barna! Smør med sunblock og bruk solhatt! Herregud altså. Dagens hysteriske foreldre! Blir så irritert..... Anonymous poster hash: e7601...85a Bruker heller uv-klær midt på dagen enn å smøre barna inn med alle de ekle stoffene som er i sunblock. Anonymous poster hash: b0455...bd9
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Jeg vasker i lunket vann m biotex. Hadde ikke ville hatt den i maskina eller brukt milo. Det er slik jeg vasker mine bikinier også. Anonymous poster hash: 1923f...b98
Elsker livet Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Jeg tar badetøy på et 15 min. vaskeprogram som bare skyller og sentrifugerer litt, uten såpe.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Jeg tar badetøy på et 15 min. vaskeprogram som bare skyller og sentrifugerer litt, uten såpe. hva slags program er det? Anonymous poster hash: 616b8...bcb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #11 Skrevet 23. juli 2014 Synes rett og slett dere er gale som har på ungene deres en DRAKT nå i denne varmen. La de gå i bleia! Hold dem i skyggen, ha på solhatt og smør godt med krem på. Å stappe ungene inn i en uv drakt, siden dere ikke gidder solkrem, er for meg egoistisk. Kjøp cosmea solkrem fra apotek, så slipper dere å tenke på "farlige stoffer"... Tror dere foreldrene deres hadde på dere UV-drakt eller? Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om sånt hysteri. Er det mulig sier jeg bare.. Stakkars, stakkars barn! Anonymous poster hash: e7601...85a
hol(L)y COW Skrevet 23. juli 2014 #12 Skrevet 23. juli 2014 (endret) Synes rett og slett dere er gale som har på ungene deres en DRAKT nå i denne varmen. La de gå i bleia! Hold dem i skyggen, ha på solhatt og smør godt med krem på. Å stappe ungene inn i en uv drakt, siden dere ikke gidder solkrem, er for meg egoistisk. Kjøp cosmea solkrem fra apotek, så slipper dere å tenke på "farlige stoffer"... Tror dere foreldrene deres hadde på dere UV-drakt eller? Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om sånt hysteri. Er det mulig sier jeg bare.. Stakkars, stakkars barn! Anonymous poster hash: e7601...85a For noe tull. Vet du hvor mye rart solkrem med høy faktor inneholder? Vet du hvor mange som får hudkreft i Norge i dag? Norge ligger sånn ca helt i topp i verden i antall tilfeller, kanskje bare forbigått av Australia. (Hurra for foreldrene våre som ikke smurte oss inn med solfaktor) Våre foreldre sin generasjon smurte seg inn med kokkosfett uten solfaktor når de dro til syden, og hadde solarium på gjesterommet. Og satt med speil under haka på påskefjellet. Jeg føler virkelig ikke at hva DE gjorde er noe særlig eksempel til å etterfølge. Helt topp om de minste barna kan springe rundt i sola med litt ekstra beskyttelse Har bare t-skjorte med UV-filter til 1åringen, bena er tross alt ikke like utsatt. Endret 23. juli 2014 av hol(L)y COW
Gjest Julia1984 Skrevet 23. juli 2014 #13 Skrevet 23. juli 2014 Mine barn er på stranden fra 8.30 til 18 nå i ferien. Alle 3, både 1 åring, 4 åring og oftest 6 åring får på uv til skjorte mellom 13-15 ca. Ellers går de uten. Bruker det for å beskytte midt på dagen da vi er på stranda såpass lenge. 6 åringen vil helst ha på lenger. Men enig, å ha den på hele dagen er tragudk
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #14 Skrevet 23. juli 2014 Med uv-drakt unngår vi å smøre så mye med solkrem, ergo mindre eksponering for kjemikalier. Dessuten viser ny forskning at det muligens er eksponeringen for sol i seg selv, ikke om man blir brent, som fører til hudkreft. Altså er vi føre var med uv-drakt. Gambler ikke med barnas helse, nei. Anonymous poster hash: 5131e...b11
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #15 Skrevet 23. juli 2014 Det er jo du anonyme som er tragisk som ikke har kunnskap om fordelene ved uv klær i sola. Google det og hudkreft og solkrem så kan vi skrive mer med deg etterpå Anonymous poster hash: 1e79f...e1f
Elsker livet Skrevet 23. juli 2014 #16 Skrevet 23. juli 2014 Jeg tar badetøy på et 15 min. vaskeprogram som bare skyller og sentrifugerer litt, uten såpe. hva slags program er det? Anonymous poster hash: 616b8...bcb På min maskin står det rinse & spin.
Elsker livet Skrevet 23. juli 2014 #17 Skrevet 23. juli 2014 Synes rett og slett dere er gale som har på ungene deres en DRAKT nå i denne varmen. La de gå i bleia! Hold dem i skyggen, ha på solhatt og smør godt med krem på. Å stappe ungene inn i en uv drakt, siden dere ikke gidder solkrem, er for meg egoistisk. Kjøp cosmea solkrem fra apotek, så slipper dere å tenke på "farlige stoffer"... Tror dere foreldrene deres hadde på dere UV-drakt eller? Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om sånt hysteri. Er det mulig sier jeg bare.. Stakkars, stakkars barn! Anonymous poster hash: e7601...85a Jeg hadde heller kledd med i en UV-skjorte enn å smøre meg med den klissete solkremen. Føler huden ikke får puste og den trekker til seg smuss. Men dessverre har jeg ikke kommet over en i min størrelse. Tar på meg en tynn hvit t-skjorte i bomull om jeg bare skal være i hagen, heller det enn å klatte med krem. Men det fungerer dårlig i vann, blir litt tungt.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #18 Skrevet 23. juli 2014 Jeg skyller de bare i vann, vasker de på vanlig vask mellom ca hvert 5 bad. Til den andre delen av debatten: Mine spør om å få ta på drakten, så dypper de seg under for å leke videre med en herlig kald og svalende drakt på seg. Hvis det er kokende varmt som nå så har jeg selv tatt på tskjorte, dyppet meg for så å sitte med våt skjorte å kjølt meg ned. Ser ikke problemet? Når ble det hysterisk å beskytte mot noe vi vet gir hudkreft på sikt? Er det hysterisk å beskytte mot passiv røyking også? Hysterisk med bakovervendt bilstol? Hysterisk med hjelm? Det er ikke tøft å skulle kjempe MOT sunn fornuft vet du. Get a life. Anonymous poster hash: d1ce4...f0d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #19 Skrevet 23. juli 2014 Synes rett og slett dere er gale som har på ungene deres en DRAKT nå i denne varmen. La de gå i bleia! Hold dem i skyggen, ha på solhatt og smør godt med krem på. Å stappe ungene inn i en uv drakt, siden dere ikke gidder solkrem, er for meg egoistisk. Kjøp cosmea solkrem fra apotek, så slipper dere å tenke på "farlige stoffer"... Tror dere foreldrene deres hadde på dere UV-drakt eller? Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om sånt hysteri. Er det mulig sier jeg bare.. Stakkars, stakkars barn! Anonymous poster hash: e7601...85a Mine på 3, 8, 10 og 12 år vil ikke gå med kun bleie når de er i sola. De blir så svett på stumpen. Men når de var bleiebarn så fikk de iallefall lufte seg når det var så varmt, tenk å svette i en klam bleie i dette været! Hva tenker du på?! Hysteri å ha på bleie ute i så fint vær. Brukte foreldrene dine bleie i sånn vær?? Stakkar, stakkar barn... Kjenner jeg koker inni meg av sånne som er så uviten som deg. Les deg opp på hudkreft så snakkes vi når du er tørr bak øra. Anonymous poster hash: d1ce4...f0d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #20 Skrevet 23. juli 2014 Minsten har en UV-drakt på uten bleie under. Bleien gir han svetteutslett nå om dagene, UV-drakten derimot er sval å ha på. Anonymous poster hash: 93f15...a20
Appelsinpiken Skrevet 24. juli 2014 #21 Skrevet 24. juli 2014 Synes rett og slett dere er gale som har på ungene deres en DRAKT nå i denne varmen. La de gå i bleia! Hold dem i skyggen, ha på solhatt og smør godt med krem på. Å stappe ungene inn i en uv drakt, siden dere ikke gidder solkrem, er for meg egoistisk. Kjøp cosmea solkrem fra apotek, så slipper dere å tenke på "farlige stoffer"... Tror dere foreldrene deres hadde på dere UV-drakt eller? Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om sånt hysteri. Er det mulig sier jeg bare.. Stakkars, stakkars barn! Anonymous poster hash: e7601...85a Jeg hadde heller kledd med i en UV-skjorte enn å smøre meg med den klissete solkremen. Føler huden ikke får puste og den trekker til seg smuss. Men dessverre har jeg ikke kommet over en i min størrelse. Tar på meg en tynn hvit t-skjorte i bomull om jeg bare skal være i hagen, heller det enn å klatte med krem. Men det fungerer dårlig i vann, blir litt tungt. Sjekk feks på www.sefsnosk8.no, rashguards women fra dakine. Det har jeg og den har reddet sydenferien etter st jeg ble solbrent første dagen ungene har også fra dakine, men de måtte jeg bestille fra utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå