Gå til innhold

Jeg vil gifte meg men ikke samboeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn, vært sammen i 17 år.

Kjenner jeg er litt lei meg.

Han skjønner ikke hvorfor man må gifte seg! :(

Huff, måtte bare lufte det til noen.

Anonymous poster hash: ca527...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter så mange år hadde ikke jeg skjønt det heller.

Skal ikke gifte meg. Så kan ikke hjelpe deg.

Anonymous poster hash: aea22...191

Skrevet

Jeg synes han er en dust. Å ikke gidde å gå (gratis!) til sorenskriver og få et papir på at dere er sammen - så mye kan man forvente av en som har vært din partner i 17 år og satt to barn på deg. Sier han HVORFOR han ikke ønsker å gifte seg? Vil han ha døra på gløtt?

Anonymous poster hash: c75f6...7dd
Skrevet

Jeg synes han er en dust. Å ikke gidde å gå (gratis!) til sorenskriver og få et papir på at dere er sammen - så mye kan man forvente av en som har vært din partner i 17 år og satt to barn på deg. Sier han HVORFOR han ikke ønsker å gifte seg? Vil han ha døra på gløtt? Anonymous poster hash: c75f6...7dd

han skjønner bare ikke poenget i å gifte seg. Kan vel ha døra på gløtt selv om man er gift.

Skrevet

Jeg synes han er en dust. Å ikke gidde å gå (gratis!) til sorenskriver og få et papir på at dere er sammen - så mye kan man forvente av en som har vært din partner i 17 år og satt to barn på deg. Sier han HVORFOR han ikke ønsker å gifte seg? Vil han ha døra på gløtt? Anonymous poster hash: c75f6...7dd

han skjønner bare ikke poenget i å gifte seg. Kan vel ha døra på gløtt selv om man er gift.

Men hva som hindrer ham i å skrive under på et papir hvis det ikke betyr noe til eller fra for ham? Er han så lite villig til å gjøre ting for kjæresten sin? Hadde forstått det hvis han hadde klare motforestillinger mot ekteskap, men bare fordi han ikke skjønner poenget?

Anonymous poster hash: c75f6...7dd

Skrevet

han skjønner bare ikke poenget i å gifte seg. Kan vel ha døra på gløtt selv om man er gift.Anonymous poster hash: ca527...547

Men hva som hindrer ham i å skrive under på et papir hvis det ikke betyr noe til eller fra for ham? Er han så lite villig til å gjøre ting for kjæresten sin? Hadde forstått det hvis han hadde klare motforestillinger mot ekteskap, men bare fordi han ikke skjønner poenget? Anonymous poster hash: c75f6...7dd
ingen motforestillinger. Bare vil ikke :(

Skrevet

Jeg er samboer på 12 året og er samme her også. Før kunne jeg irritere meg veldig over det og skjønte ikke hvorfor han absoludt ikke ville. Nå har vi egentlig blitt enig om at vi skulle gjøre det denne sommeren, men ser dårlig ut foreløpig...jeg har sluttet å spørre og gidder ikke tenke på det lenger. Føler så absoludt ikke at han holder døra åpen, så er ikke det som er problemet her. Jeg vil bare at vi skal være en familie med samme etternavn og dette endrer jeg ikke før vi er gift. Så får vi se når det skjer. Er ikke snakk om stort bryllup for oss, det har jeg aldri ønsket.

Anonymous poster hash: 75fd2...e99
Skrevet

Vi er sammen på 10. Året, samboere på 4. Året... har en datter på 2 år. Han vil heller ikke gifte seg. Sier det ikke er vits lenger i dagens samfunn. Men jeg mistenker ; han liker ikke den oppmerksomheten på oss (seg), han har ingen nær venn det er naturlig kan være forlover, han er ikke komfortabel med slike festligheter i det hele tatt. Jeg tipper jeg hadde fått han med på tinghuset. Men jeg ønsker kirkebryllup. Trenger ikke stor fest, men vil ha de nærmeste der. Han sier ikke disse tingene til meg- men føler jeg kjenner han såpass. Kan det være noe slilt med din også? Tror hele greia er ganske skummelt for mange menn.. det forventes tale osv... ikke alle er komfortabel med hele settingen. Det trenger ikke bety at han elsker deg. Håper dere finner ut av det.

Anonymous poster hash: 56962...127

Skrevet

Det er vel slikt som er greit å avklare på førehand. Å komme med at det er viktig å gifte seg etter 17 år og to barn blir noko merkelig.

Har du prøvd å forklare han kvifor du ønskar å gifte deg, ikkje berre proklamere at du ønskar det? Du må jo ha ein grunn?

Skrevet

Vi er sammen på 10. Året, samboere på 4. Året... har en datter på 2 år. Han vil heller ikke gifte seg. Sier det ikke er vits lenger i dagens samfunn. Men jeg mistenker ; han liker ikke den oppmerksomheten på oss (seg), han har ingen nær venn det er naturlig kan være forlover, han er ikke komfortabel med slike festligheter i det hele tatt. Jeg tipper jeg hadde fått han med på tinghuset. Men jeg ønsker kirkebryllup. Trenger ikke stor fest, men vil ha de nærmeste der. Han sier ikke disse tingene til meg- men føler jeg kjenner han såpass. Kan det være noe slilt med din også? Tror hele greia er ganske skummelt for mange menn.. det forventes tale osv... ikke alle er komfortabel med hele settingen. Det trenger ikke bety at han elsker deg. Håper dere finner ut av det. Anonymous poster hash: 56962...127

du sier noe der som kan stemme.

Skrevet

Det er vel slikt som er greit å avklare på førehand. Å komme med at det er viktig å gifte seg etter 17 år og to barn blir noko merkelig.

Har du prøvd å forklare han kvifor du ønskar å gifte deg, ikkje berre proklamere at du ønskar det? Du må jo ha ein grunn?

vi ble sammen da jeg var fjorten år. Så akkurat det tenkte vi ikke på.

Skrevet

vi ble sammen da jeg var fjorten år. Så akkurat det tenkte vi ikke på.

Du har ikkje vore 14 i 17 år?

Uansett, skal du komme nokon veg bør du prøve å sette ord på kva det er med ekteskap du ønskar deg. Om de allereie har alt det du legg vekt på vil det bli vanskelig å forstå grunnen.

Skrevet

Flere som har noen innspill?

Skrevet

Han er kanskje ikke sikker på om det er deg han vil leve resten av livet med...

Anonymous poster hash: 23709...d32

Skrevet

Han er kanskje ikke sikker på om det er deg han vil leve resten av livet med...

Anonymous poster hash: 23709...d32

hoho :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...