Gå til innhold

En underlig flytur - må jo bare le


Anbefalte innlegg

Skrevet

Foran oss satt et foreldrepar med to barn. 3 åringen hadde iPad med lyden på FULL guffe og spilte spill, mens mor kom med heiarop når han fikk poeng.

Hva skjedde med å ta hensyn og bruke øreklokker ?

 

Bak oss satt en godt voksen mor med to barn, og jøje meg : Først var det eventyrstund der hun leste HØYT med veldig innlevende og "dramatisk" stemme som halve flyet fikk med seg.  Deretter var det tid for sang, og de sang de samme to reglene/sangene i over en time! Hun snakket til barna med overpedagogisk og litt tilgjort tone.

 

 

 

Å være på reise er virkelig en måte å observere folk på :-) Til og med 10 åringen min lurte på hva som gikk av de bak oss, hehe.   Men de hadde det nok koselig da.

 

 

 

 

Flere som har hatt underlige reiseopplevelser i sommer?

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: d7614...6bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Foran oss satt et foreldrepar med to barn. 3 åringen hadde iPad med lyden på FULL guffe og spilte spill, mens mor kom med heiarop når han fikk poeng.

Hva skjedde med å ta hensyn og bruke øreklokker ?

 

Bak oss satt en godt voksen mor med to barn, og jøje meg : Først var det eventyrstund der hun leste HØYT med veldig innlevende og "dramatisk" stemme som halve flyet fikk med seg. Deretter var det tid for sang, og de sang de samme to reglene/sangene i over en time! Hun snakket til barna med overpedagogisk og litt tilgjort tone.

 

 

 

Å være på reise er virkelig en måte å observere folk på :-) Til og med 10 åringen min lurte på hva som gikk av de bak oss, hehe. Men de hadde det nok koselig da.

 

 

 

 

Flere som har hatt underlige reiseopplevelser i sommer?

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: d7614...6bf

Du har ikke barn skjønner jeg ?

 

Anonymous poster hash: 2e753...7c0

Skrevet

 

Foran oss satt et foreldrepar med to barn. 3 åringen hadde iPad med lyden på FULL guffe og spilte spill, mens mor kom med heiarop når han fikk poeng.

Hva skjedde med å ta hensyn og bruke øreklokker ?

 

Bak oss satt en godt voksen mor med to barn, og jøje meg : Først var det eventyrstund der hun leste HØYT med veldig innlevende og "dramatisk" stemme som halve flyet fikk med seg. Deretter var det tid for sang, og de sang de samme to reglene/sangene i over en time! Hun snakket til barna med overpedagogisk og litt tilgjort tone.

 

 

 

Å være på reise er virkelig en måte å observere folk på :-) Til og med 10 åringen min lurte på hva som gikk av de bak oss, hehe. Men de hadde det nok koselig da.

 

 

 

 

Flere som har hatt underlige reiseopplevelser i sommer?

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: d7614...6bf

Du har ikke barn skjønner jeg ?

 

Anonymous poster hash: 2e753...7c0

 

 

Hæ? Jeg har barn, men visste ikke at man måtte holde på sånn av den grunn... jeg må ha misforstått noe jeg som prøver å holde meg og barna mest mulig stille og rolige på flyturer og lignende. :P

 

Anonymous poster hash: 8d0d8...ce5

Skrevet

Jo, to stykker. Som jeg skriver i innlegget har jeg en 10 åring, men har også et mindre barn. Begge skjønner hva det innebærer å reise, og ta hensyn til andre undeveis.

 

Men de har hver sine øreklokker til iPadene sine siden vi tar hensyn til folk rundt oss.

Vi snakker også helt vanlig til barna våre, på samme måte som vi snakker med hverandre.  Å ha allsang inne på et fullstappet fly kunne aldri falt meg inn. Jeg antar at de rundt oss ikke er interesserte i å bli underholdt av slikt.

 

 

At babyer skriker er helt greit, det er ikke noe foreldrene kan styre. Men dette..

 

 

HI



Anonymous poster hash: d7614...6bf
Skrevet

Forstår deg HI ;)

 

Anonymous poster hash: 05408...bf6

Skrevet

Ja forstår deg godt jeg...har 4barn selv jeg og reist veldig mye.Gutten bruker øreklokker til iPad....ser i blader og vi snakker til dem rolig.Mine er kun 7,6,3 og ei nyfødt ei.Men de skal lære seg og ta hensyn til andre.

 

Anonymous poster hash: b715a...321

Skrevet

Den overpedagogiske har jeg vært borti flere ganger, he he. "Her er jeg, supermamma/pappa"

Skrevet

Kanskje hun bak ville demonstrere for hele flyet at padder og podder og allverdens teknologisk dilldall er heeeelt unødvendig på en flytur for man "KAN JO BARE LESE og SYNGE!"

 

Vi hadde en mor på sist flytur som oppfordret barna til å løpe i midtgangen, selv om kabinpersonalet ba om at alle skulle sitte og holde midtgangen fri under matservering ol. Selv om ungen da returnerte til setet, så sa mor "neida, du kan bare løpe." Ordentlig sjarmerende og strålende barneoppdragelse å lære barnet å ignorere beskjeder fra de som bestemmer.

Skrevet

Jeg lærer ungene mine å ta hensyn til andre, så høylytt prat, spill uten øretelefoner ol er ikke greit ute blant folk. Når til og med foreldre leser HØYT fra bøker, blir jeg oppgitt! De voksne burde vite bedre enn barn!

Den verste jeg møter på på reiser er utvilsomt den pedagogiske forelderen som tilsynelatende vil at alle andre skal få med seg hvor fantastisk hun er som mamma. Blæh!

Skrevet

Det særeste jeg har opplevd var da en dame ikke ville bytte plass med meg, slik at jeg fikk sitte ved siden av sønnen min. Det hadde blitt noe tull med bestillingen, så familien på fem ble spredd på tre steder.

Jeg spurte om det var mulig å få bytte slik at sønnen og jeg kunne sitte sammen.

Men det ville hun ikke, det var hennes lykkesete.

Fortalte at gutten blir rimelig flysyk, men det trodde hun gikk så bra så.

Vel, pipa fikk en annen låt da gutten ble likblek og satt og smågulpa.

Ho var rask til å bytte da.

Gutten spøy 2 min etterpå.

 

Anonymous poster hash: d7a5f...9f9

Skrevet

For noen dumme gås disse mødrene er :P

Kan jeg spørre om dette var østlendinger?

For de er så irriterende å høre på... Grøss!

 

Anonymous poster hash: b274e...d97

Skrevet

Det særeste jeg har opplevd var da en dame ikke ville bytte plass med meg, slik at jeg fikk sitte ved siden av sønnen min. Det hadde blitt noe tull med bestillingen, så familien på fem ble spredd på tre steder.

Jeg spurte om det var mulig å få bytte slik at sønnen og jeg kunne sitte sammen.

Men det ville hun ikke, det var hennes lykkesete.

Fortalte at gutten blir rimelig flysyk, men det trodde hun gikk så bra så.

Vel, pipa fikk en annen låt da gutten ble likblek og satt og smågulpa.

Ho var rask til å bytte da.

Gutten spøy 2 min etterpå. Anonymous poster hash: d7a5f...9f9

Det heter ikke "spøy", men "spydde"...

 

Anonymous poster hash: b274e...d97

Skrevet

 

 

Foran oss satt et foreldrepar med to barn. 3 åringen hadde iPad med lyden på FULL guffe og spilte spill, mens mor kom med heiarop når han fikk poeng.

Hva skjedde med å ta hensyn og bruke øreklokker ?

 

Bak oss satt en godt voksen mor med to barn, og jøje meg : Først var det eventyrstund der hun leste HØYT med veldig innlevende og "dramatisk" stemme som halve flyet fikk med seg. Deretter var det tid for sang, og de sang de samme to reglene/sangene i over en time! Hun snakket til barna med overpedagogisk og litt tilgjort tone.

 

 

 

Å være på reise er virkelig en måte å observere folk på :-) Til og med 10 åringen min lurte på hva som gikk av de bak oss, hehe. Men de hadde det nok koselig da.

 

 

 

 

Flere som har hatt underlige reiseopplevelser i sommer?

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: d7614...6bf

Du har ikke barn skjønner jeg ?

 

Anonymous poster hash: 2e753...7c0

?? Det står " 10 åringen min ". Les før du svarer da!

 

Anonymous poster hash: cd951...a0c

Gjest Antarctica
Skrevet

Hihi, morsomt!

Vi skal ut og fly langt i neste uke. Lurer på hvilket eventyr vi skal dramatisere, med kostymer og dansenumre? Håper de andre på flyet kan "Some day my prince will come", da blir det Askepott med allsang og det hele.

Skrevet

Hun ene der var meg. Takk.

 

Anonymous poster hash: 045bc...a77

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun ene der var meg. Takk.

 

Anonymous poster hash: 045bc...a77

Hvilken av dem?

Skrevet

Hun ene der var meg. Takk.

 

Anonymous poster hash: 045bc...a77

Kanskje du tenker deg litt om neste gang du tvinger folk til å høre på dere i evigheter? Frekt..

 

Anonymous poster hash: 9bca7...460

Skrevet

Hadde likt det jeg da, glemt flyskrekken.



Anonymous poster hash: 557f0...a0e
Skrevet

Vi var nettopp ute og fløy, vi er fem stk og dermed var det én stakkars fyr på ca 25 som måtte dele sete med oss, satt på en rekke, tre på ene siden og to på andre siden. Da vi landet på Gardermoen sa han at han hadde blitt veldig betenkt da han så hvem han skulle sitte sammen med, men at han var veldig fornøyd med at vi hadde lært barna våre å ta hensyn :-) 

 

Det er klart man må regne med at småbarn høres mer enn voksne, men det burde være like klart at man prøver å roe dem og tilby aktiviteter som ikke forstyrrer alle andre. 

Skrevet

Hun ene der var meg. Takk.

 

 

- Da har du kanskje lært hva du IKKE skal gjøre neste gang?!

 

Anonymous poster hash: 045bc...a77

Anonymous poster hash: 85925...784

Skrevet

Hun ene der var meg. Takk.

 

Anonymous poster hash: 045bc...a77

Lurer veldig på hvem? :P Alle disse episodene som er nevnt her i tråden er jo ting man absolutt ikke gjør på et fly!

 

Anonymous poster hash: 6e2eb...fe8

Skrevet

Det er helt utrolig vittig å være på reise.

Og vi lurer på økende stress og utbrenthet i samfunnet for øvrig?

Ikke rart når foreldrene er både klovner, sirkushester, Astrid Lindgren, Alf Prøysen, sykepleier, praktisk pedagogisk tjeneste, smokkeforsker og sanger på en og samme flytur.

 

Herregud jeg er utbrent etter ti minutter:-O!

 

Hvorfor læres ikke barna selvhjulpenhet og normer/regler på fly/tog på restaurant osv.

Fordi de er under stemmerettsalder er det ikke ensbetydende med at all form for læring av selvregulering og hensyn til andre skal kastes "over seas"!

 

Så foreldre som okkuperte stigen ned til bassenget på reise for litt siden, for deres opalklump på 3 år hadde lært seg å hoppe fra øverste trinn! Far filmet ivrig rundt!!

En annen hørte på teletubbies på FULL spiker bak oss på solsenga hvorpå mora klappet i takt: - JA, HVA SIER LOLO???

Holdt på å skrike: -Hold kjeft!

 

Vi bare flyttet oss, men kan ikke folk være vennlig å vise litt respekt for andre menneskers hørsel og forstand?

 

Barn skal få leke, kose seg og ha det bra, men det er ikke korrelasjon mlm dette og at foreldrene snart må ha master i underholdningsbransjen for noe så enkelt som en flytur!

Skrevet

Jeg har ei venninne som elsker å dille med andres barn på flytur. Er et mareritt å fly med henne, og jeg mistenker at foreldrene til barna ikke alltid synes det er like stas at en fremmed girer dem opp heller. Satt ved siden av henne, bak et par unger og ei mor, på en nærmere åtte timers flytur. Ungene var vendt bakover mot oss minst halvparten av tia, for de skulle leke og synge og spille spill sammen på telefonen og se på videosnutter og gudene vet hva. Mora prøvde et par ganger å få ungene til å sove litt eller slappe av, men min venninne tok virkelig ingen hint denne mora prøvde å slenge ut, så de var jo i full fart store deler av tiden. Tenker det var gøy å drasse med seg to slitne og trøtte unger videre etter at de landet..

 

Hun er veldig snill og grei, denne venninna mi, men folk flest synes det er godt å kunne slappe av litt på en lengre flytur tror jeg. Hun mente nok godt, og syntes det var gøy å leke med ungene, men det var liksom ingen andre som syntes det var så veldig gøy i alle de timene det pågikk :P

Skrevet

Foreldrene må rett og slett lære seg å slappe av!

 

Anonymous poster hash: 00a68...df5

Skrevet

Jeg synger som regel når jeg flyr med barna mine. Jeg er kanskje dum som regner med at dere foretrekker det fremfor at hun av min med autisme skal få sammenbrudd og vegynne å skrike/skrike/løpe rundt. Hun hater ørepropper, men får bruke ipad for det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...