Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har slanket meg nesten 19 kg og veier nå 55 kg. Målet mitt har hele tiden vært 53 kg. Nå begynner folk å si: Så tynn du er, er det blitt sykelig? Nå må du ikke gå ned mer. Er bekymret for deg osv. Jeg trener og spiser sunt for å nå målet mitt. Har hatet årene med overvekt, og det koster å slanke seg. Hvis jeg skulle gitt etter hver gang noen kjøpte is eller ba meg på noe hadde jeg ikke gått ned en kg. Hver gang vi har tatt lunsj eller spist ute som det blir litt mer av om sommeren. Jeg velger sunne alternativ. Jeg må det, ellers vil jeg ikke oppnå det jeg drømmer og ønsker meg så sårt. Vi har vært på ferie og i de to ukene var det skikkelig kos med masse mat og masse is, men så må man hente seg inn igjen. Jeg er lei av å høre dette! Jeg skeier ut både nå og da, men har jobbet mange mnd for å nå målet mitt. Blir såret når jeg bare før høre kritikk fremfor ros:(! Å veie 53 kg når du er 158cm er ikke for lite. Har fortsatt litt mage osv. Jeg trives ikke som overvektig så vil ned i matchvekt på 53 kg, slik at jeg i fremtiden kan ligge på mlm 53-55 kg! Lagt ned mye og tung jobb alene uten at de rundt meg kan validere dette uten å kritisere. De ler og sender isen videre f.eks og himler med øynene. Blir lei meg! Anonymous poster hash: d7ba3...adb
Ugler i mosen Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 (endret) Du er flink! Ikke tenke på hva de andre sier, klapp på skulder til deg. Jeg sliter selv. Var flink å gikk ned 7 kg før sommeren, men nå i sommer har jeg kost meg litt for mye å sliter med å komme meg på rett vei igjen. Jeg vet hva jeg må gjøre, bare klarer det ikke. Men nå SKAL jeg få det til, det gikk jo sist. Stå på, du når nok målet ditt snart. Jeg misunnet deg! Endret 23. juli 2014 av Ugler i mosen
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har gått ned 50 kg selv, og fikk stadig høre det en stund at nå var det vel nok, jeg måtte ikke gå ned mer osv osv. Jeg er 1.72 høy og veier 70-72 kg, så jeg er absolutt ikke tynn, derfor syns jeg dette er veldig slitsomt å høre. Spesielt en stund etter jeg sluttet å gå ned og kroppen bare strammet seg opp fikk jeg høre det mye selv om vekta sto stille. Jeg tror egentlig det har noe med at venner og familie er vant til å se meg stor, så i deres øyne blir jeg så mye tynnere at de ikke helt klarer å se realiteten. Anonymous poster hash: fc650...c7d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Ikke hør på misunnelige folk. 55 kg på 158 er absolutt ikke for lite. Høres helt passe ut. Jeg er 170 og veier 54 og er ikke tynn men normalt slank bare. Anonymous poster hash: 8b34f...a2a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Ikke hør på de dessverre mange som har vansker med å respektere at andre vil være sunne. Anonymous poster hash: 25b55...b31
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Sånn er veldig normalt. I sist svangerskap var jeg sengeliggende, slet og med kvalme, og eneste som hjalp var å spise, dermed la jeg på meg mye. Og startet jo etter fødselen å spise sunt for å miste all den ekstra vekten. Da jeg veide 65, kommenterte alle at jeg ikke kunne gå ned mer. Jeg er 161 høy. Gikk ned til 58, og ser jo ikke tynn ut, er jo helt normal. Anonymous poster hash: 0b602...ac0
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Ikke hør på de dessverre mange som har vansker med å respektere at andre vil være sunne. Anonymous poster hash: 25b55...b31 Det er ikke sunt å være for tynn... Hi: Det kan hende du har gått ned for fort. Da kan man gjerne bli litt "dratt" i ansiktet. Det vil jevne seg ut. Anonymous poster hash: 67eee...808
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Jeg forstår deg godt! Jeg er 157 cm høy. Etter fødsel nr 3 veide jeg 69 kg, da var jeg litt for stor, men så ble jeg gravid med nr 4. Ble alene, og ble syk. Da jeg fødte nr 4 veide jeg 71 kg, men 14 dager etter fødselen var jeg nede i 58 kg. Der likte jeg meg. Men måned etter det igjen veide jeg 54 kg. Da fikk jeg masse kommentarer slik du erfarer nå. Så ble jeg frisk og har "dessverre" lagt på meg. Nå veier jeg 63 kg og får høre at jeg har blitt for stor igjen, blitt kalt overvektig osv.. Folk blir visst ikke fornøyd med vekta mi uansett hva jeg veier Jobber med saken nå. Målet er 57kg, det er matchvekta Anonymous poster hash: 21302...ca7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Jeg forstår deg godt! Jeg er 157 cm høy. Etter fødsel nr 3 veide jeg 69 kg, da var jeg litt for stor, men så ble jeg gravid med nr 4. Ble alene, og ble syk. Da jeg fødte nr 4 veide jeg 71 kg, men 14 dager etter fødselen var jeg nede i 58 kg. Der likte jeg meg. Men måned etter det igjen veide jeg 54 kg. Da fikk jeg masse kommentarer slik du erfarer nå. Så ble jeg frisk og har "dessverre" lagt på meg. Nå veier jeg 63 kg og får høre at jeg har blitt for stor igjen, blitt kalt overvektig osv.. Folk blir visst ikke fornøyd med vekta mi uansett hva jeg veier Jobber med saken nå. Målet er 57kg, det er matchvekta Anonymous poster hash: 21302...ca7 Og en ting til; Du har vært kjempeflink!! Vær stolt av deg selv!! Anonymous poster hash: 21302...ca7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Jeg er 160 høy og veier 55 kg, jeg er ikke tynn. Jeg har store bryster og magefett. Anonymous poster hash: 851e8...4df
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #11 Skrevet 23. juli 2014 Jeg er 160 høy og veier 55 kg, jeg er ikke tynn. Jeg har store bryster og magefett. Anonymous poster hash: 851e8...4df Vekt ligger forskjellig på folk. Jeg er like høy som deg, men må ligge rundt 60 for ikke å se skrapet ut Folk ser seg blind på vekt. Anonymous poster hash: 67eee...808
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #12 Skrevet 23. juli 2014 Så flink du er!! Har det på akkurat samme måte, har gått ned over 20 kg på ett år og 3 mnd. Er ikke kommet helt der jeg vil, men koser meg innimellom nå når det er sommer. Flere sier at nå må du ikke gå ned mer, selv om jeg jeg er 10 kg mer enn da jeg fikk mitt første barn. Jeg opplever de som kommenterer dette, er gjerne de som har lyst til å gå ned noen kg, men ikke klarer det.. Men de fleste er positive, altså. Har fått mange positive bemerkninger, og flere sier jeg har inspirert de; sa ikke noe til noen da jeg begynte, begynte bare å spise mindre, brukte lengre tid på måltidene, og mindre lørdagsgodt :-) :-) Stå på videre, og ikke hør på de som er mest negativ, de er sikkert bare misunnelige Anonymous poster hash: e9623...eb8
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2014 #13 Skrevet 23. juli 2014 Kommentarer på andres vekt bør man uansett være veldig forsiktig med. Da må man kjenne hverandre godt, syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå