Gå til innhold

Hvor lenge har dere prøvd?


Moj

Anbefalte innlegg

Hei, Ble litt nysgjerrig på å høre hvordan denne tilværelsen er. Følger gjerne tråden videre.

Jeg har samtidig bestemt meg for å hjelpe og syntes det er en fin ting å få barn. Jeg har blitt godkjent donor allerede og velger å være stolt av det. Kanskje det er noen av dere som får hjelp? Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg begynte som aktiv prøver i 2007.

Endel utredning og så ble jeg gravid i 2012,men mistet i uke 5/6 i SA.

Nye runder med utredning og ble henvist til IVF. Vi valgte å vente til vi skulle flytte (vi flytter inn i annet hus om ett par mnd nå)

Men overraskende nok er jeg nå gravid igjen og er kommet til uke 8.

Var på tidlig UL da jeg var 6+6 og skal inn igjen den 30 april for ny UL.

Håper spiren sitter nå!!!

 

Eneste jeg har gjort i d siste er å gå ned noen kg,bytte jobb til en mer fysisk utfordrende en, og slutte å skrive opp Mens,eggløsning osv...

 

Jeg har en så å si tett eggleder,samt en som er helt tett fikk jeg beskjed om etter Lap. Derfor var IVF veien for oss å gå om vi ville bli gravide innen rimelighetens tid fikk vi beskjed om.

 

Jeg blir 30 år i år å har ingen barn fra før.

 

Anonymous poster hash: ce597...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 22 og samboer 23, vi har prøvd i 13mnd. Nylig vært hos legen og tatt div prøver, venter på svar på de før henvisning videre til gyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 24 og vi har prøvd i ett års tid. Jeg måtte slutte på bremsemedisin for min kroniske sykdom før vi begynte å prøve, så det var en viktig avgjørelse. Nå har vi fått time på fertilitetsklinikken i september, så gleder meg til det. Trodde kanskje spiren satt denne gangen, men 3 dager etter ikm begynte jeg å blø. Har forresten fått påvist cyster, de trodde det kunne være endometriose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

34 år. Prøvd i 18 mnd. Har mista noen ganger. Men er nå gravid igjenn.

 

Anonymous poster hash: 4e3b0...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang tok det et år fra vi fikk hjelp. Da ble jeg gravid etter lap og dobbel pergo. Nå er jeg litt usikker på hvor lenge vi har prøvd. Siden jul kanskje? Jeg har ingen effekt av femar/pergo. Så det blir ivf på nyåret. 

Jeg prøver å ikke la psyken påvirkes. Men det er tungt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 mnd som prøvere. Skal starte utredning om to uker. Gruer meg :( redd for at det skal være noe galt. Tærer virkelig på psyken. Har ikke brukt prevensjon på noen år, men ble aktivt prøvere i fjor vår. Noen som vet hva de sjekker på første trinn i utredning? Mannen har tatt sædprøve, med noe høy andel abnorme celler, men ikke nok til at jeg ikke skal kunne bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 24 og vi har prøv i over ett år nå. I dag var vi på fertitlitetsklinikken og fikk vite at han har få svømmere, så nå ser det ut til at det kan bli ICSI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikka året i juli.. Skulle starte opp med utredning nå i september, men dette er nå utsatt på ubestemt tid fordi de oppdaget alvorlige celleforandringer i sommer. Skal koniseres førstkommende mandag (samme uka som vi skulle inn til utredning). Så ja.. Begynner å bli passe utålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er 22 år, og har prøvd i 1 år nå. Var på lap for 1,5 måned siden. Han fant en del sammenvoksninger rundt eggstokkene og tarmen, mente det kom av en betennelse der nede. Åpne eggledere og livmor. Så alt så bra ut nå! Håper virkelig det går snart!!

 

Anonymous poster hash: 1e052...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og har prøvd i 1 år nå. Var på lap for 1,5 måned siden. Han fant en del sammenvoksninger rundt eggstokkene og tarmen, mente det kom av en betennelse der nede. Åpne eggledere og livmor. Så alt så bra ut nå! Håper virkelig det går snart!!

 

Anonymous poster hash: 1e052...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hei! Vi er begge 24 og vi runder et år med prøving i januar. Ser at det er mange som har slitt mye lenger, men merker at dette begynner å ta på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er 30 år og har prøvd i snart fire år. Startet med ivf for halvannet år siden. Etter fjerde innsetting er vi nå gravide. Det har vært mange tårer, men også veldig mange gode samtaler mellom meg og mannen min. Vi har reflektert over hva som er viktig i livet. Så selv om det har vært kjipt, så har det vært godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...