Gå til innhold

Dårlig gjort å ikke stoppe innom svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dårlig stemning her nå.. Vi har vært på ferie til svigers i en uke, og kjørte videre til min hjemplass som ligger ca en time unna etter det. Der har vi vært i to dager nå. Vi skal kjøre hjem i dag og det er her kampen ligger. Samboeren min vil stoppe innom hjemme og drikke kaffe der. Jeg er sliten og vil hjem og pakke ut og vaske klær siden vi reiser på annen ferie fredag morgen. Vi må uansett stoppe innom en annen plass for å handle, og baby sover ikke så mye i bil, så jeg vil kjøre rett dit vi skal handle. Er det frekt å ikke gå inn og drikke kaffe? Er så dårlig stemning at jeg spyr snart.

Anonymous poster hash: 26c35...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis dere var der på ferie for en uke siden. Men hvis de bor langt unna og dere ser de sjelden kan jeg forstå mannens ønske. Selv ville jeg vel ikke stoppet men hadde mannen ønsket det hadde jeg gitt meg.

Anonymous poster hash: d394b...414

Skrevet

Om det er så viktig for mannen, hadde jeg nok gitt meg.

Skrevet

Ikke hvis dere var der på ferie for en uke siden. Men hvis de bor langt unna og dere ser de sjelden kan jeg forstå mannens ønske. Selv ville jeg vel ikke stoppet men hadde mannen ønsket det hadde jeg gitt meg.

de bor tre timer unna ca, men vi ser de ganske ofte. De kommer til oss igjen om ikke lenge. Jeg blir så lei av at han ikke kan si nei når det gjelder de... Aldri!!'

Skrevet

Mannen ser nok ikke familien så ofte. Hvis dere har tid kan dere ta turen innom.

Jeg forstår mannen godt.

Anonymous poster hash: f41d6...3d8

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt så lenge dere ikke har avtalt lenge i forveien at dere skulle komme innom på vei hjem. 

De fleste har full forståelse for at man har tett program i ferien, man skal rekke hit og dit, med små barn på slep, og har ofte lange veier i bil. Når det blir varmt og tett i tillegg er det godt å komme seg dit man skal og så kunne ta en pust i bakken. 

Når dere først har vært på ferie der en uke så synes jeg ikke det er 'påkrevd' med kaffebesøk bare fordi dere passerer i nærheten av der de bor. 

På den annen side, dersom dette er et sterkt ønske fra mannen så kan dere inngå et kompromiss; at dere stopper en rask tur, men ikke mer enn 45 min, f.eks. Så får barna seg en pause og kan leke litt, og dere en liten pause med en kaffekopp før dere kjører videre. 

Skrevet

de bor tre timer unna ca, men vi ser de ganske ofte. De kommer til oss igjen om ikke lenge. Jeg blir så lei av at han ikke kan si nei når det gjelder de... Aldri!!'

Kanskje de bare veldig gjerne vil se barnebarn igjen?

Synes vel ikke dette er den viktigste kampen å ta så dessverre må jeg si at jeg hadde latt mannen bestemme her.

Skrevet

Hvis det betyr mer for mannen din å få se dem enn det betyr for deg ikke å se dem, syntes jeg du skal gi deg. Gjør et lite kompromiss og la det bli en kort tur. Se for deg selv egne barn som ikke får lov av sin utkårede til å besøke deg.

Anonymous poster hash: 6730c...d02

Skrevet

Hvis dere først var hos hans foreldre en uke så hos dine foreldre 2 dager syntes jeg ikke dere trenger reise innom hans foreldre på returen, men du får si neste gang blir dere 2 dager hos hans foreldre og så en uke hos dine så kan dere ta en kopp kaffe på returen.

Anonymous poster hash: aa4f6...942

Skrevet

Dere har vært der en uke for ikke lenge siden.

Det er varmt

Dere er slitne

Jeg har også svigerforeldrene som mener at vi kan komme innom på en liten kaffe hvis vi kjører forbi dem ( nå bor de ikke så langt unna da).. Problemet er bare at en liten kaffe aldri blir kortere enn 3 timer, da svigermor aldri klarer å avslutte og mannen ikke vil avbryte..

Reis hjem!

Anonymous poster hash: 402c1...25b

Skrevet

Dere har jo allerede vært ennuke hos svigers! Skjønner at du er gira på å komme deg hjem, sånn hadde jeg følt det også...typisk mannfolk ikke klare å si nei takk. Vanskelig greie da. Og om dere stopper innom dem, så blir det jo aldri til at det bare blir en time, blir sikkert værende der reten av dagen..mannen din klarer nok ikke si at nå må vi dra....æsj, lykke til!

Anonymous poster hash: e8ebd...fab

Skrevet

Synes det er helt greit jeg :)

Hvorfor bruke all verdifull tid på disse kranglemakerne?

Anonymous poster hash: 2edf2...1d1

Skrevet

Her i huset hadde det vært helt uaktuelt å sette seg på bakbeina dersom en av oss ville at vi skulle ta en svipptur innom foreldrene sine. Da måtte det i så fall ligge bedre unnskyldninger til grunns enn dine. Det er familie.

Anonymous poster hash: d50b5...fcf
Skrevet

Her i huset hadde det vært helt uaktuelt å sette seg på bakbeina dersom en av oss ville at vi skulle ta en svipptur innom foreldrene sine. Da måtte det i så fall ligge bedre unnskyldninger til grunns enn dine. Det er familie. Anonymous poster hash: d50b5...fcf

Det er ikke alle som liker å henge på svigerfamilien i ett kjør.

Noen har et liv utenom, hvor venner og jobb står høyt i fokus.

Skrevet

Dårlig stemning her nå.. Vi har vært på ferie til svigers i en uke, og kjørte videre til min hjemplass som ligger ca en time unna etter det. Der har vi vært i to dager nå. Vi skal kjøre hjem i dag og det er her kampen ligger. Samboeren min vil stoppe innom hjemme og drikke kaffe der. Jeg er sliten og vil hjem og pakke ut og vaske klær siden vi reiser på annen ferie fredag morgen. Vi må uansett stoppe innom en annen plass for å handle, og baby sover ikke så mye i bil, så jeg vil kjøre rett dit vi skal handle. Er det frekt å ikke gå inn og drikke kaffe? Er så dårlig stemning at jeg spyr snart.

Dette handler ikke om deg, men om mannen din som bil se sine foreldre når han likevel kjører forbi. Like mye hans barn, han har like mye rett til å vurdere som deg. Det er du som skaper dårlig stemning, og deg!

Skrevet

Kan ikke de drikke kaffe, og du handle, uten barn?

Anonymous poster hash: 912fe...2e4

Skrevet

Dårlig gjort, ovenfor svigerforeldrene dine nei. Ovenfor mannen som tydeligvis gjerne vil se sine foreldre igjen, muligens.

Det kommer an på litt forskjellige ting. Som hvorfor dere bare var 2 dager hos dine foreldre men en hel uke hos hans?

Hadde han satt seg på bakbeina om det var du som ville ta en svipptur innom dine foreldre når dere kjørte forbi der?

Klarer han å holde  besøket til en kort kaffekopp så dere får strekt på beina og sagt hei og deretter kommet dere i bilen i løpet av en 20-30 min eller vil et stopp bety timer før dere igjen er i bilen fordi han ikke klarer å dra igjen med en gang?

Alt dette spiller inn i mitt hodet på om jeg hadde vært villig til å ta turen innom svigers eller om jeg hadde satt meg på bakbeina. Og det er også dette jeg ville ha brukt i min forklaring til mannen for hvorfor jeg ikke ønsker å dra innom der på kaffe.

Anonymous poster hash: ffa90...83c
Skrevet

Kan ikke de drikke kaffe, og du handle, uten barn?

Anonymous poster hash: 912fe...2e4

Hvis foreldrene hans bor 3 timer unna de og det er mat handling hi trenger så sier det seg selv at det i den varmen vi har i landet nå ikke er lurt å handle så langt hjemmefra

Anonymous poster hash: ffa90...83c

Skrevet

Skjønner godt at du bare vil kjøre rett hjem uten kaffestopp. Jeg er også slik at jeg vil bare rett hjem og hadde heller ikke stoppet hos mine egne foreldre.

Dere har nettopp besøkt dem og dere sees snart igjen.

Anonymous poster hash: fd3ee...b5a
Skrevet

Her i huset hadde det vært helt uaktuelt å sette seg på bakbeina dersom en av oss ville at vi skulle ta en svipptur innom foreldrene sine. Da måtte det i så fall ligge bedre unnskyldninger til grunns enn dine. Det er familie. Anonymous poster hash: d50b5...fcf

Det er ikke alle som liker å henge på svigerfamilien i ett kjør.

Noen har et liv utenom, hvor venner og jobb står høyt i fokus.

Og så har du de av oss som faktisk greier å sjonglere begge deler.

Det å ha vanlig høflighet overfor sin partner og svigerforeldre utelukker ikke automatisk at man ikke har en jobb, venner og et liv utenom som du sier. Dessuten er vel familie uansett en del av livet for de aller fleste av oss.

Det spesielle på sidene her er at det nesten bestandig er kvinnfolk som har forferdelige svigerforeldre, og som mener at de har all rett til å la all vanlig dannelse og høflighet fare. Vanskelig å se lengre enn sin egen nese på mange......

Anonymous poster hash: 9f358...be4

Skrevet

Hva ble det til, HI?

Jeg skjønner deg godt, men jeg har også verdens mest irriterende svigermor, som gjerne vil se oss (les: barnebarnet) hele dagen, hver eneste dag, og litt til. Hvis hun kunne velge, hadde de bodd her. Argh!

Anonymous poster hash: 9b581...0c7

Skrevet

Vi må alltid køyre forbi mine foreldre for å komme til og frå svigers.  Av og til stoppar vi, av og til har vi lyst å komme oss raskast mogleg fram.  Så eg forstår deg, og synes ikkje det er frekt å køyre forbi svigers når de allereie har vore der ei veke.   Men som dei andre her seier, så er ikkje dette ei så viktig sak at eg hadde laga nokon stor konflikt ut av dette. 

Anonymous poster hash: aad5c...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...