Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en topp samboer.

Problemet er faren hans, som stadig beordrer han rundt for å gjøre ærend for han. Storrengjøring på hytta, båtpuss, måking av gårdsplass, polering av bilen. Ting han fint kan gjøre selv, evt betale noen andre for. Samboeren min har en overdreven respekt for pappaen sin, og sier aldri nei. Vi har tre barn sammen, men svigerfar bryr seg ikke om at sønnen nå har en egen familie, som trenger han hjemme. Vi har også gårdsplass som må måkes (vinterstid selvsagt), biler som må poleres og andre ting som må gjøres.

Hva kan jeg gjøre med dette? Bite det i meg, eller akseptere at flere helger og uker går tapt i året fordi han må springe ærend for faren?

Anonymous poster hash: d2eb7...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som at de ikke har et helt sunt forhold, hvor din svigerfar utnytter sønnens respekt til det ytterste. Har du snakket m din mann om at du synes det er urimelig?

Endret av Fru Ugle
Skrevet

Det er ikke normalt. Å hjelpe sine foreldre innimellom er selvsagt greit men når man er 3 barns far så kan man ikke løpe rundt å hjelpe andre sånn hele tiden.

Jeg hadde tatt en prat med mannen, satt ned foten og gitt han beskjed om å prioritere sitt eget hus, sine barn og meg framfor faren om forholdet skal holde.

Og om det ble for vanskelig for mannen og bare si nei til faren fikk han heller si at han måtte spørre meg så kunne jeg være den store stygge ulven som sa nei til hans far for han.

Anonymous poster hash: 0ace5...f35
Skrevet

HI her.

Joda, jeg har snakket med han. Flere ganger. Og han er enig med meg, han burde ikke føle seg forpliktet til å hjelpe faren sin hele tiden. Problemet er faren hans, som ikke innser at han burde la sønnen leve sitt eget liv.

Vet ikke helt hva jeg ville med hovedinnlegget, lufte litt frustrasjon kanskje. Men takk for svar!

Gjest Antarctica
Skrevet

Å hjelpe til er fint. Å stå på pinne er noe annet.

Hvis dere bruker båten og hytta like mye som svigerforeldrene dine, bør dere hjelpe til med å holde det ved like. Hvis båten er svigerfars egen hobby, bør sønnen kunne si at vet du hva, jeg har opp over ørene med eget jeg skal vedlikeholde!

Skrevet

Å hjelpe til er fint. Å stå på pinne er noe annet.

Hvis dere bruker båten og hytta like mye som svigerforeldrene dine, bør dere hjelpe til med å holde det ved like. Hvis båten er svigerfars egen hobby, bør sønnen kunne si at vet du hva, jeg har opp over ørene med eget jeg skal vedlikeholde!

Vi hjelper gjerne til når det trengs. Forskjellen er bare at båten aldri brukes, verken av de eller oss. Ikke hytta heller, annet enn når taket skal måkes. Totalt bortkastet tid for alle... HI

Skrevet

Kjenner meg så igjen at du aner ikke! Sitter med hus og planer, 3 barn.. Mannen sliter seg ut ved å alltid stille opp for mine foreldre/familie og hans foreldre/famile... Noen som skal ha han til å hjelpe samme hva! Om ikke så er det kompiser. Vi hadde ei helg i mai hvor vi skulle være på hytta, endre opp med at han var med hyttenaboen å bygde/hjalp

Jeg blir gal!

Greit nok at han er byggmester og etterutdannet ingeniør men folk må jo lære å klare seg selv

Føler at jeg og barna blir glemt når alle spør, hva med oss?? Han må lære å si nei, men er et ja menneske

Skrevet

Kjenner meg så igjen at du aner ikke! Sitter med hus og planer, 3 barn.. Mannen sliter seg ut ved å alltid stille opp for mine foreldre/familie og hans foreldre/famile... Noen som skal ha han til å hjelpe samme hva! Om ikke så er det kompiser. Vi hadde ei helg i mai hvor vi skulle være på hytta, endre opp med at han var med hyttenaboen å bygde/hjalp

Jeg blir gal!

Greit nok at han er byggmester og etterutdannet ingeniør men folk må jo lære å klare seg selv

Føler at jeg og barna blir glemt når alle spør, hva med oss?? Han må lære å si nei, men er et ja menneske

Uff, den er kjip. Vi hadde planer om å bygge hus, men har skrinlagt det, nettopp fordi samboer alltid må stille opp for faren. Når skal han få tid til å bygge sitt eget? Godt han i alle fall har innsett det selv, elles ville forholdet gått dukken.

HI

Skrevet

Det er vanskelig, men du må bare presse han til å si nei.

Hadde samme problemet her, at foreldrene krevde at han hjalp bestemoren hver helg, mens de bare dro på hytta.

Han var ukependler og jeg var alene i uka. Når han endelig kom hjem måtte han dra rett dit og være der i 4-5 timer og utføre diverse arbeid.

Anonymous poster hash: bc210...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...