Gå til innhold

1 åring og 4 åring dekket i bittesmå prikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har googlet alt fra soleksem og svetteutslett til infeksjoner i huden og finner ingen bilder som likner. Mage og rygg. Nuppete og klør. Jeg har smurt med allergivennlig solkrem pga atopisk eksem på den ene. Ellers er det ingen feber og de virker ikke særlig plaget. Hva i all verden ? De badet ute igår i basseng hvis det kan være relevant og var lite ute i solen.

Anonymous poster hash: 6333e...c1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkopper eller røde hunder.

Anonymous poster hash: 71a16...7a4
Skrevet

Vannkopper har de hatt. Og 4 åringen er fullvaksinert HI

Skrevet

Våteksem? Jeg hadde det en gang. Fikk de av badedrakten som var konstant våt og gnisset.

Anonymous poster hash: e87ae...9cb

Skrevet

Har de nettopp hatt feber? Kan det være 3-dagersfeber.

Anonymous poster hash: a9daf...152

Skrevet

Det ser ikke spesielt eksemaktig ut og ingen feber. Men tenker det kanskje har noe å gjøre med sol/basseng/solkrem/varme ? HI

Skrevet

Kanskje reagerer de på solkremen, eller solen i seg selv. 

Anonymous poster hash: f57fe...dcc
Skrevet

Så rart! To av mine barn har akkurat det samme. Jeg finner heller ikke ut hva det kan være.

Anonymous poster hash: 6bb77...4ed

Skrevet

Min har også dette, og det klør.

Anonymous poster hash: 0c112...b00

Skrevet

Høres ut som reaksjon på solen. Barnet vårt har også hatt det ofte ved sol og fuktighet. Helt ufarlig og går over av seg selv. Men er du usikker kan det hjelpe å ta dem til legen.

Anonymous poster hash: b5b41...1ef

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Soleksem? Varmeutslett?

Mest sannsynlig er det noe slikt siden de ikke er plaget og ikke har feber. Kan også være solkrem/vann/varme i kombinasjon..

Mine har blitt slik noen sommere, og spesielt de gangene vi har vært i varmere strøk (nå er det jo minst like varmt i Norge! ;) )

Prøv å Google milaria! :)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Har dere badet i ferskvann? Husker mannen fikk småprikkete utslett når han hadde badet i et lokalt ferskvann. Var små dyr som var på kroppen(så de ikke, parasitter?) Var til legen.

Anonymous poster hash: ccef2...02d

Skrevet

Åh millaria rubra ser jo veldig veldig likt ut!! :D takk <3 det virker veldig logisk og oppstår visstnok pga underutviklede svettekjertler nå i varmen :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...