Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Har merket liv siden uke 11+3 er nå 14+5 og ikke merket noe hele uken. Grunn til beskymring. Har begynt jobbe igjen så sitter ikke like mye rolig. Kan det være set? Anonymous poster hash: 823a1...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Sikker på at det er liv du har kjent? Anonymous poster hash: b6873...fb5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Ja. Sitti rolig når jeg har merket det. Er nr 3 og veit hva jeg skal kjenne etter. Anonymous poster hash: 823a1...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Jeg hadde uker når jeg ikke kjente liv rundt 14 - 15, kommer jo litt ann på hvordan den ligger i forhold til morkaka osv. Men er du usikker, så kan du jo ta turen til lege så de kan lytte etter hjerteslag, evt. bestille UL privat. Anonymous poster hash: 5c069...793
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Tidlig syns jeg Anonymous poster hash: 13ef4...749
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Du skal ikke kjenne noe fast før fra uke 22, og at du har kjent liv fra en baby på knappe noen cm.. jau jau. Anonymous poster hash: d223c...afa
Gjest StineTh Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Hver gang noen sier de kjenner liv tidlig så kommer noen og sier at det ikke er mulig! Jo, det er faktisk det. Spesielt når man har vært gravid før og vet hva man skal kjenne etter. Hvis morkaken ligger bak kjenner man det enda tydeligere. Jeg kjente liv fra uke 12. For noen så er det faktisk mulig! Hi, har du vært på tidlig ul og sett hvor morkaken din ligger? Det kan hende baby har snudd seg og sparker mot ryggen din, da kjenner man det ikke. Jeg har vært flere ganger på sykehuset fordi jeg har kjent tidlig liv også har det vært en pause på noen dager (høyrisiko svangerskap så får oppfølging så ofte jeg trenger det). Har alltid blitt beroliget med ultralyd hvor man ser liv og aktivitet. Legene sier også at det kan gå noen dager uten at man kjenner noe så tidlig uten at det er farlig. Hvis det har gått veldig lenge siden du kjente liv så hør om du kan få en henvisning til ultralyd. Eller i verste fall ta det privat, så slipper du å være bekymret.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Takk for svar:) tenker at det er så tidlig så det er normalt( prøver ) har hatt barn med prematur duktus lukking så sikkert derfor ekstra nervøs. Hi Anonymous poster hash: 823a1...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Du har kjent liv fra uke 11? Da er babyen 48-49 mm lang. Selv om du har vært gravid aldri så mange ganger så er det komplett umulig å kjenne liv når fosteret er så lite. Slapp av i hvertfall to tre uker til, først da er det naturlig å kjenne liv fra fosteret. Anonymous poster hash: ada7a...692
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Du har kjent liv fra uke 11? Da er babyen 48-49 mm lang. Selv om du har vært gravid aldri så mange ganger så er det komplett umulig å kjenne liv når fosteret er så lite. Slapp av i hvertfall to tre uker til, først da er det naturlig å kjenne liv fra fosteret. Anonymous poster hash: ada7a...692 Det er kanskje ikke vanlig, men ikke umulig. Jeg kjente daglig liv fra uke 11+0. Hadde du tvilt på om noen kjente noe på 5 cm som gikk på kroppen sin? Dette har du ikke snøring på hvert fall. Til HI. Jeg hadde også blitt bekymret. Det trenger ikke bety noe annet enn at morkaken ligger annerledes eller at barnet har beveget seg når du ikke var stille nok til å merke de forsiktige bevegelsene. Håper du snart kjenner liv Anonymous poster hash: 288a8...add
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 Jeg mener at det er komplett umulig å kjenne liv i uke 11, ikke bare er fosteret kun noen cm stort men det ligger i et enormt basseng av fostervann som gjør at man umulig kan kjenne de ørsmå bevegelsene der inne. Jeg har selv tatt meg i det når jeg ikke har vært gravid og kjent noe i magen, tenkt at om jeg hadde vært gravid nå så hadde jeg sikkert tolket det som spark. Hvis henvisning til ultralyd er på grunn av lite liv i uke 14 vil den, i alle fall på sykehuset, bli avvist momentant. Anonymous poster hash: 5576e...a09
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 Da jeg var 33 uker på vei kjente jeg plutselig ikke noe særlig liv inni magen. Det viste seg at baby hadde snudd seg uten at jeg hadde merket det. Din svømmer sikkert inni der uten at du merker det hele tiden, er jo så liten enda:-) Anonymous poster hash: e10da...da8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Jeg mener at det er komplett umulig å kjenne liv i uke 11, ikke bare er fosteret kun noen cm stort men det ligger i et enormt basseng av fostervann som gjør at man umulig kan kjenne de ørsmå bevegelsene der inne. Jeg har selv tatt meg i det når jeg ikke har vært gravid og kjent noe i magen, tenkt at om jeg hadde vært gravid nå så hadde jeg sikkert tolket det som spark. Hvis henvisning til ultralyd er på grunn av lite liv i uke 14 vil den, i alle fall på sykehuset, bli avvist momentant. Anonymous poster hash: 5576e...a09 Du kan mene hva du vil. Jeg mener også noe. For eksempel at du er komplett idiot som sier at fosteret bader i et basseng av fostervann. Ved uke 10 er det ca 25 ml. Ikke så veldig mye mer ved uke 11. Kaller du det et basseng? Jeg er 100% sikker på at jeg kjente fosteret i uke 11. Ikke 99% sikker. HI er også sikker. Hos meg viste dultene utenpå magen ved uke 14. Du har sikkert en forklaring på det også. Noen er mer sensitive i dette området enn andre. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 288a8...add
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Jeg kjenner mye liv i min mage, men jeg er ikke gravid... Luft og alt mulig der inni Anonymous poster hash: 13ef4...749
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Ville ha anskaffet meg en Angelsounds doppler, ville følt meg tryggere på at det er liv når en hører hjertelyd enn bevegelser såpass tidlig i svangerskapet Anonymous poster hash: 68db3...7d4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor slike diskusjoner stadig skal utarte seg til om det er mulig eller ikke mulig å kjenne fosteret så tidlig, hvor tidlig osv. Det er ekstremt stor forskjell på hvor god kroppskontakt ulike personer har, dvs. hvor god kontakt de har med hva som skjer i kroppen deres og hvor det skjer. Jeg jobber med menneskekroppen og ser at det er enorme forskjeller i dette fra person til person. Jeg har testet det ut på enkelte. Noen kjenner ikke at jeg f.eks. legger en hånd eller noen fingre på ryggen deres. Andre kan jeg bare holde hånden over et område, f.eks. ti cm over en del av ryggen deres, og de kan fortelle meg hvor jeg holder hånden uten at de har mulighet til å se det. Setter man en nål i en pasient så merker denne kanskje lite eller ingenting. Andre kan umiddelbart fortelle hvor nervebanen eller energibanen som nålen står i går. Noen kjenner lite når man trykker på en muskelknute, andre kan i detalj beskrive hvor det refererte smerteområdet er. At noen mennesker ikke kan kjenne fosteret på et tidlig stadie er like normalt som at noen kan kjenne det! Det er ikke noen konkurranse om hvem som kan kjenne det tidligst. Og de som kjenner det senere er ikke noe dårligere enn de som kjenner det tidligere. Nervesystemene vår er sensitive for ulike stimuli. Noen er mer sensitive enn andre og kan derfor fange opp impulser andre er overbevist ikke er der. HI - som flere har skrevet her, det er stor sjanse for at den lille har lagt seg litt anderledes i magen din, og da trenger du ikke lenger kjenne sparkene selv om de er der. Håper alt er bra med den lille. Anonymous poster hash: 6132b...cb6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor slike diskusjoner stadig skal utarte seg til om det er mulig eller ikke mulig å kjenne fosteret så tidlig, hvor tidlig osv. Det er ekstremt stor forskjell på hvor god kroppskontakt ulike personer har, dvs. hvor god kontakt de har med hva som skjer i kroppen deres og hvor det skjer. Jeg jobber med menneskekroppen og ser at det er enorme forskjeller i dette fra person til person. Jeg har testet det ut på enkelte. Noen kjenner ikke at jeg f.eks. legger en hånd eller noen fingre på ryggen deres. Andre kan jeg bare holde hånden over et område, f.eks. ti cm over en del av ryggen deres, og de kan fortelle meg hvor jeg holder hånden uten at de har mulighet til å se det. Setter man en nål i en pasient så merker denne kanskje lite eller ingenting. Andre kan umiddelbart fortelle hvor nervebanen eller energibanen som nålen står i går. Noen kjenner lite når man trykker på en muskelknute, andre kan i detalj beskrive hvor det refererte smerteområdet er. At noen mennesker ikke kan kjenne fosteret på et tidlig stadie er like normalt som at noen kan kjenne det! Det er ikke noen konkurranse om hvem som kan kjenne det tidligst. Og de som kjenner det senere er ikke noe dårligere enn de som kjenner det tidligere. Nervesystemene vår er sensitive for ulike stimuli. Noen er mer sensitive enn andre og kan derfor fange opp impulser andre er overbevist ikke er der. HI - som flere har skrevet her, det er stor sjanse for at den lille har lagt seg litt anderledes i magen din, og da trenger du ikke lenger kjenne sparkene selv om de er der. Håper alt er bra med den lille. Anonymous poster hash: 6132b...cb6 For et flott svar! Jeg følte meg veldig hjemme i svaret ditt Ikke HI Anonymous poster hash: 288a8...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå