Gå til innhold

Vil høre meninger !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hva dere ville gjort ;

Du finner ut at du er gravid , innerst inne vil du beholde , men veit det ikke er rett . Derfor blir det abort . Fortelle bf om aborten eller la være å gjøre det i "smug" ? Bf er ingen samboer , partner .

Anonymous poster hash: c33d8...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte på hva dere ville gjort ;

Du finner ut at du er gravid , innerst inne vil du beholde , men veit det ikke er rett . Derfor blir det abort . Fortelle bf om aborten eller la være å gjøre det i "smug" ? Bf er ingen samboer , partner . Anonymous poster hash: c33d8...104

Om jeg hadde vært i 30 årene, så ville jeg ha beholdt :)

Man har ikke allverdens med tid til å få barn på, før man blir for gammel..

Anonymous poster hash: 82e98...11e

Skrevet

Jeg ville beholdt hvis det var det jeg innerst inne ville!

Hadde jeg tatt abort med en jeg ikke var sammen med så hadde jeg ikke sagt noe.

Men jeg hadde ikke abortert et barn jeg innerst inne ønsket meg!

Anonymous poster hash: 2ded4...9e4
Skrevet

Så lenge jeg ikke hadde hatt et fast forhold til barnefaren, hadde jeg ikke fortalt det. 

Anonymous poster hash: 77c07...6a2
Skrevet

Nei det er sant . Aborten er på en måte bestemt . Selvom jeg så gjerne skulle hatt dette barnet !

Men skal jeg fortelle bf om at jeg er gravid og planlegger abort , eller la være å fortelle noe om graviditeten i det hele tatt og bare ta abort uten at han veit . Ordla meg litt feil i første innlegg !

Skrevet

Hadde beholdt jeg.

Hvorfor mener du at det ikke er rett å beholde selv om du ønsker barnet? 

Anonymous poster hash: 473ae...d35
Skrevet

Ja utsetter denne telefonen til sykehuset hele tiden , men er blitt arbeids ledig og veit ikke helt om det er helt rett å sette barn til verden da !

Skrevet

Mye kan jo forandre seg på bare et par mndr. Du kan jo få deg ny jobb ganske snart. 

Det er jo ikke verdens undergang om du ikke får jobb før barnet er født, det ordner seg :)

Ikke gjør noe du vil angre på iallefall.

Anonymous poster hash: 473ae...d35
Skrevet

Jeg fortalte det for følte det var rett. Hvis det skulle bli noe mellom dere videre så holder du på en så stor hemmelighet.

Jeg sa til han jeg ble gravid med at jeg hadde tenkt på abort men følte jeg måtte være ærlig.

Anonymous poster hash: eecbb...a91

Skrevet

Dersom dere ikke er kjærester hadde jeg ikke sagt noe. Hva er hensikten når du har bestemt deg.

Anonymous poster hash: 5cd8c...728

Skrevet

Ja det er sant . Jobb vil nok komme før eller siden :)

Men nå har jeg et barn til på 7 år som må tas hensyn til også, selvom jeg tror bf gjør alt han kan for å være der for oss alle 3 !

Situasjonen er vanskelig'! Skulle Så ønske innimellom at noen kom å tok vanskelig valg for en ! :/

Skrevet

Hvis du vil beholde synes jeg du skal gjøre det. Hadde abort vært rett ville du nok ikke tvilt engang. Ikke la andre ting rundt deg avgjøre noe så viktig :-)

Skrevet

Vil du beholde så beholder du. Du kan bli deprimert å angre resten av ditt liv, det går også utover det andre barnet hvis det får en mor som er lei seg.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: dc401...27c

Skrevet

Du skal drepe et barn du har lyst på fordi atte hæ? Skjønte ikke...

Skrevet

Ditt liv og ditt valg.

Følg hjertet er mitt råd.

Anonymous poster hash: ad344...07b

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg ville fortalt det! Mulig det er enklere for deg å komme til riktig beslutning da også?

Skrevet

Jeg valgte å ikke fortelle.

Beslutningen var tatt og jeg ikke blande han inn i noe når det ikke var nødvendig.

Anonymous poster hash: b5dbc...2cf

Skrevet

Du høres jo ikke ut som om du er sikker her. At du er arbeidsledig kan fort endre seg, og når du sier selv at du ikke har lyst til å ta abort, så synes jeg absolutt ikke du skal gjøre det! Det er et veldig tynt grunnlag for å fjerne fosteret. 

Fortell det til bf, hør hans mening i saken. Han har en stemme han også i det her, og hvis du tror han vil stille opp for dere, så har du styrke og støtte å hente der. Han kan uansett hjelpe deg til å komme fram til en beslutning når du nå føler deg rådvill.

Alt ordner seg til slutt, så hvis du føler selv at du vil beholde, så gjør for all del det! Ikke ta en abort du kan komme til å angre på fremover. 

Skrevet

Takk for mange fine og bra svar . Har nå bestemt meg for å fortelle bf om det , men vente til helgen er over da det er feiring for hans del , og vil ikke kaste bomben da! Jeg for min del hadde ikke likt å ikke få være med på en så stor avgjørelse .

Men at ting er vanskelig og timingen dårlig er et faktum . Nå tar jeg 24 timer mobil fri ,

Og nyter døgnet med barnet mitt . Kanskje ting vil falle mer på plass :)

Skrevet

Vet det ikke er rett å beholde barnet? Det er alltid rett å beholde barnet, det som er galt er å ta abort!

Anonymous poster hash: 1ba1a...036

Skrevet

Vet det ikke er rett å beholde barnet? Det er alltid rett å beholde barnet, det som er galt er å ta abort!

Anonymous poster hash: 1ba1a...036

Det er DIN mening. I Norge er det LOV å ta abort. Altså per definisjon er det ikke galt.

Anonymous poster hash: ad344...07b

Skrevet

Om man ikke har økonomi eller er i stand til å ta vare på et barn så er det ikke okei å beholde heller !

Skrevet

Om du søker på alle jobber du kommer over er det sannsynlig at du får et jobbtilbud snart, eller hva?  En baby trenger ikke koste mye den første tiden.  Har du noe utstyr fra førstemann? Noen du kan arve fra?  Kjøp klær etc billig på finn.no eller facebooksider. Bleier er superbillig om du velger billigvarianten. Forhåpentligvis kan du også amme barnet lenge. Før babyen begynner å koste noe er det sannsynlig at du er i jobb igjen,  tror du ikke? 

Jeg støtter deg i å fortelle barnefaren om situasjonen.  Hør hva han har å si. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 59a11...54c
Skrevet

Om du søker på alle jobber du kommer over er det sannsynlig at du får et jobbtilbud snart, eller hva? En baby trenger ikke koste mye den første tiden. Har du noe utstyr fra førstemann? Noen du kan arve fra? Kjøp klær etc billig på finn.no eller facebooksider. Bleier er superbillig om du velger billigvarianten. Forhåpentligvis kan du også amme barnet lenge. Før babyen begynner å koste noe er det sannsynlig at du er i jobb igjen, tror du ikke?

Jeg støtter deg i å fortelle barnefaren om situasjonen. Hør hva han har å si. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 59a11...54c

I tillegg får man jo overgangsstønad når man blir alenemor pluss sånn engangsstønad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...