Gå til innhold

96 dager siden sex...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... Og mannen har fortsatt ikke et snev av lyst. Jeg er så lei av å være lei meg. Det gjør så vondt at mannen ikke tenner på meg....

Jeg prøvde i kveld igjen. Jeg har lagt meg og ligger bare å gråter..

Anonymous poster hash: 98c82...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil ikke mannen din ha sex lenger, da?

Har noe endret seg i forholdet?

Eller har han generelt mistet lyst?

Anonymous poster hash: 92f5e...bc0
Skrevet

Han har nok alltid hatt mindre lyst enn meg, men de første årene sammen hadde vi et aktivt sexliv. Har nå et barn på 4 år og halvveis i svangerskapet ønsket han ikke mer. Etter vi fikk barn har han hatt minimalt med lyst og vi har har sex omtrent annenhver måned.

Han sier han tenner på meg, men skylder alltid på at han er sliten og at den rette stemningen ikke er der.

Han viker unna og svarer unnvikende når jeg spør.

Nå er sex blitt et ikke-tema oppleves det som...

Hi

Skrevet

Kan han være deprimert? Ha problemer med potensen? Har han mye å tenke på for tiden med jobb etc? Hva synes han om terapi? Er han fornøyd med å ha det slik (for resten av livet), eller ønsker han å endre seg?

Anonymous poster hash: d0e26...234

Skrevet

I perioder må man jo gjerne jobbe litt for å holde lysten oppe. Og tross alt er det bra at mannen din sier han tenner på deg (selv om han tenner sjelden).

Hvis mannen din er så sliten at han ikke orker sex, da tenker jeg at dere må se om det er ting som kan endres for at han skal bli mindre sliten. Jobber han for mye f.eks.? Eller har han foreldre eller annen familie han "alltid" må stille opp for? Er det ting han kan kutte ned på for å få mer overskudd?

Hvis det ikke er noe som skulle tilsi at han er så sliten så bør han ta seg en tur til legen og fortelle at han alltid er så sliten. Som regel ligger det noe bak når man går fra å ha et aktivt sexliv til et nesten ikke-eksisterende sexliv. Det kan være fysiske årsaker (sover han dårlig? snorker han eller har pustestopp på natten? har han noen mangler? har han lagt på seg mye siden dere ble sammen? er han i mye dårligere fysisk form enn tidligere? røyker han? går han på medisiner?) eller det kan være psykiske årsaker som depresjon.

Problemet er at menn som mister lysten ofte har veldig vanskelig for å innrømme det, for det å miste lysten er ikke sett på som "mandig". Derfor gjør de ofte alt for så skjule at problemet egentlig ligger hos dem. Det er ofte ytre årsaker de skylder på. Eller de nekter å prate om det. Noen påstår også at de ikke har lyst når sannheten er at de sliter med potensen - noe som er like tabu å snakke om for menn som regel.

Det er veldig synd, for noen menn har fysiske årsaker til deres lystmangel som kan gjøres noe med på en enkelt måte. Men da må han søke hjelp for å finne årsaken.

Mannen din sier at stemningen ikke er der. Dette høres ut som en klassisk unnskyldning, noe han bruker som en unnskyldning for å ikke ha sex. Men hvis mannen din er avhengig av å komme i rette stemningen først, da må han begynne å legge forholdene til rette for at han og du kan skape den rette stemningen. Da må han ta initiativ selv, han må fortelle deg hva som får ham i rette stemningen. Dette er dere to om, og hvis han har "spesielle behov" så er det hans ansvar å snakke om hva disse er.

Men det med stemning høres litt ut som en unnskyldning, så den hadde jeg nok prøvd å finne mer ut av om jeg var deg.

En annen ting - har du endret deg mye siden dere ble sammen eller siden dere fikk barn? Hvis du har gått veldig mye opp i vekt så kan det være at mannen rett og slett ikke tenner på overvektige kvinner. Han kan i utgangspunktet elske deg og ønske å ha sex med deg, men kan rett og slett ha problemer med å "få den opp". Det er ikke noe som er populært å snakke om heller, hverken generelt eller spesielt i et forhold. For det vil være så forferdelig sårt for begge to.

Jeg har det slik overfor menn, jeg greier ikke å tenne på en godt overvektig mann (en robust mann med noen kilo for mye er greit, men ingen overvektig mann). Har møtt noen fantastiske menn i livet som jeg bare ikke har hatt sjanse å tenne på pga deres overvekt. Det er ikke noe jeg styrer, det er bare klin umulig å vekke noe som helst lyst selv om hodet kanskje vil. Hvis din mann har det på samme måte så vil han trolig føle at han ikke kan ta det opp, fordi han vet at det vil såre om han sier at det er overvekt som er årsaken.

Men om det skulle være det som er årsaken, så ikke ta det personlig, men gjør heller noe med det. For i så fall kan det hende han savner det dere hadde de første årene like mye som du gjør.

Finn et tidspunkt å prate med mannen din når dere har fred og ro, hvor sex i utgangspunktet ikke er et tema. Det å snakke om sexlivet deres når du har prøvd å få ham med på sex og han har avvist deg blir feil tidspunkt. Da føler du deg såret og knust og utiltrekkende og han går i forsvar og kanskje også føler seg som en idiot fordi han har problemer med å ha sex med deg som er den han vil leve med.

Så finn et tidspunkt å prate på som er noenlunde nøytralt og hvor dere har fred og ro.

Fortell ham at du savner slik dere hadde det de første årene, fortell ham hvordan du føler deg når dere ikke har sex lenger. Ikke kritiser ham, men fortell hvordan du har det.

Og spør ham om hva som er årsaken, får han bare ikke lyst, er det potensen, er han avhengig av "stemning" så få ham til å fortelle hva han trenger og lag en plan for hvordan dere kan skape riktig stemning så dere kan komme tilbake til et normalt sexliv igjen. Er det ting i livet han sliter med eller bekymrer seg mye for? Føler han seg ikke frisk?

Kort sagt snakk med ham - og lytt til ham.

Om dere ikke finner ut av det selv, så kanskje en sexolog kan være til god hjelp for dere.

Håper dere finner ut av dette.

Anonymous poster hash: 92f5e...bc0
Skrevet

Han har ikke problemer med potensen, men han strever litt med selvbilde som gir utslag på ulike måter.

Han sier at han syns vi skal ha mer sex. At det er deilig å ha sex med meg. Men han tar aldri initiativ og avviser meg....

....... Mens jeg skrev dette kom han og la seg. Og begynte å ta på meg. Og vi hadde sex...

Oi oi... Det var deilig..

Da var sommersexen gjort. Høstferien er sikkert neste gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...